1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Opnieuw E19

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door lindah, 6 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.

  1. Dat je smartcard na aanzetten wel of geen E19/E16 of E30 geeft hangt af van op welke zender je opstart. Start je de decoder op op Nederland 1 dan zul je geen E19/E16 of E30 zien omdat deze zender niet gescrambeld.

    Daarnaast haalt de ene decoder de updates van de Irdeto sleutels die nodig zijn om de zenders te kunnen descrambelen wel op als deze standby staat en een andere doet dit niet en doet dit pas na het opstarten waardoor je dus de eerste 10 a 30 seconden een E19, E16 of E30 melding ziet. Dit hangt af van het merk en type decoder (en soms ook nog van de software versie).

    Als je preview (gratis kijkperiode) is afgelopen zul je ook een E19 melding zien. Controller dan bij http://mijn.ziggo.nl of je card wel geregistreerd is staat hij hier niet bij dan moet je jouw smartcard nog (goed) laten registeren via de klantenservice via www.ziggo.nl/smartcard of via 0900-1884 optie 2 -> optie 1 ->optie 1 je kunt dan ook daar je gegevens invoeren houd wel je smartcardnummer, klantnummer (zie je bankafschrift of mijn.ziggo.nl) bij de hand.

    Een E19/E16 of E30 kun je ook zien als je decoder langere tijd van de stroom is geweest (bijvoorbeeld na een vakantie), je decoder moet dan soms langere tijd (half uur of langer) aanstaan om uiteindelijk weer de juiste sleutels te onvangen.
     
  2. De 3 Smartcards staan al geruime tijd in mijn-ziggo en aldus geregistreerd.
    Dat Nederland 1 een free-view zender is duidelijk.

    Ik kan de datum 2 juni tot aan vandaag geen 'vakantie-tijd' noemen,
    mijn conclusie is voorlopig dat het probleem bij ziggo is.
    We wachten af....
     
  3. inmiddels werkt het hier weer!!

    Hopen dat het goed gaat!!
     
  4. en hier werkt het weer:thumb up:
     
  5. Ik krijg al zolang ik mijn digitale decoder heb (cisco) deze melding (E19-4).
    Smartcard is al meerdere keren getracht te registreren, maar telkens zonder gevolg.
    De helpdesk zegt dat ik een van de weinigen in het gebied is die met deze fout te maken krijg (mijn order blijft hangen waardoor alle extra zenders (en dus abonnement+iTV) niet kan worden doorgegeven (deze zenders geven de e19 foutmelding). Soms geven de Z1 zenders ook deze melding, maar vaak is dat na een minuut of 20 wel verholpen door de helpdesk. Er worden dan nieuwe gegevens naar de kaart gestuurd heb ik begrepen.

    Ik heb al een telefoonrekening van >20eu door het bellen naar de helpdesk, maar als ik niet bel, hoor ik gewoon niets wat ze er aan gaan doen.
    Ik weet niet of er hier iemand van de helpdesk zit, maar ik zou toch echt eens willen weten wat die E19 foutmelding is. Na 2 maanden digitale televisie te hebben, heeft het eigenlijk nooit goed gewerkt.
    1 voordeel: ik heb ook nog geen euro betaald aan het geheel.

    Mijn vertrouwen en geduld beginnen te dalen :(
     
  6. Wellicht is je smartcard kaduuk en moet je vragen of ze een nieuwe opsturen?
     
  7. Als de helpdesk heeft aangegeven dat er een order vastzit in het systeem, betekent dat dat een eerdere wijziging in het systeem (bestelling/gegevenswijziging/whatever) niet goed is afgerond. Het systeem accepteert maar één wijziging tegelijk om te voorkomen dat dingen door elkaar gaan lopen. Met als nadeel dat in zo'n geval als bij jou de Smartcard niet geactiveerd kan worden voordat dat administratie probleem is rechtgezet.
    Daar kan je zelf weinig aan doen omdat dat eerst moet worden opgelost en de gemiddelde medewerker kan er niks aan doen omdat het naar een andere afdeling moet. Het goede nieuws is dat de Smartcard niet defect is (anders is hij niet zo te fixen, zou de klantenservice niet zeggen dat het was omdat er een order is vastgelopen (wat ook veel vaker voorkomt), en zou je ook een andere foutmelding moeten krijgen).
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina