1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Verkeerd telefoonnummer

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door Casa, 5 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Het begon met een blikseminslag bij de buren , hier alle netwerkkaarten en router en modem kapot , kon alleen nog bellen maar geen internet.
    Afgelopen woensdag heeft een monteur netjes een nieuw modem geinstalleerd ( Scientific Atlanta ik had een arris ) , nu kan ik niet gebeld worden omdat diegene die mij belt een in gesprektoon krijgt.
    Bellen kan ik wel maar diegene die ik bel krijgt een telefoonnummer te zien van iemand uit Zwolle terwijl ik daar 45 km vandaan woon ???
    Internet is wel constant maar op de snelheid van basis abbo (z1) terwijl ik z3 heb.
    Gisteren Helpdesk gebeld en die zouden mijn modem opnieuw instellen , dit ging niet goed en alles is doorgestuurd naar de technische afdeling en die kon niet zeggen wanneer alles wel goed zou zijn.
    Iemand ervaring met hoe snel dit opgelost kan zijn ?


    Met vriendelijke groet,

    Casa.
     
  2. Nee maar als hun zeggen dat alles in orde is en het is niet zo kan je evt. zelf je modem eens even van de stroom halen zodat die weer aanmeld en dus huidige gegevens inlaad. Dan zou het dus weer helemaal goed moeten zijn (als het aan hun kant wel goed is natuurlijk), als dat dan niet zo is zou ik denk ik maar weer bellen... Zoals ik lees geef je aan dat het bij hun ok is, dus veel gaat er niet gebeuren als ze denken dat het goed is lijkt me zo...
     
  3. De 1e vraag wat de medewerkers van de helpdesk vragen is om het modem even spanningsloos te maken , dit is al meerdere malen gebeurd , ze zien zelf dat er aan mijn kant iets niet goed ingesteld is in het modem.
    Dit zouden ze zover ik door hen ben ingelicht online kunnen oplossen , de vraag is alleen wanneer gaan ze dit doen.
    Ik bel in ieder geval de HD na het weekend weer eens en anders sturen ze maar weer een monteur langs.


    Grtz Casa
     
  4. mischien is er een verkeerde activatiecode gebruikt
    wellicht van een andere klant







     
  5. Dat vermoeden heb ik ook maar dit kan toch redelijk snel opgelost worden door online de juiste data in het modem te zetten ?
    Want het is een kwestie van uploaden van mijn gegevens naar het modem en dat zou redelijk snel kunnen.


    Grtz Casa
     
  6. Ik denk dat ze het modem af moeten melden waarna jij het weer opnieuw kan aanmelden met de juiste (jouw) activatiecode.

    Heb je trouwens het modem moeten aanmelden toen het bij je neergezet is, of werkte hij zonder activeren al ? In dat geval is het modem al eens door/voor iemand anders geactiveerd en hangt dan dat telefoonnummer er nog aan.
     
  7. Ik was niet thuis toen deze geplaatst is , wat ik van mijn vrouw begreep is dat de monteur hem wel moest activeren , mijn vermoeden was ook dat het modem eerst bij iemand anders heeft gestaan en dat er toch nog data van die persoon is blijven hangen o.i.d.

    Een activatie code heb ik nooit gehad, ik heb het abbo bij voormalig @home al een jaar of 8 , ondertussen wel 3 verschillende modems gehad omdat ik een tijdje terug telefonie erbij genomen heb.
    Heb in al die jaren nooit problemen gehad met snelheid , disconnects of wat dan ook , alleen nu na blikseminslag bij de buren dat modem kapot gegaan is.


    Grtz Casa
     
  8. The story continues:
    Ik heb dus een nummer van iemand uit de buurt van Zwolle om precies te zijn Hattem.
    Als ik mensen bel zien ze dat nummer , bellen naar dit nummer met mijn mobiel gaf een constante in gesprek toon, vandaag echter als ik dit nummer bel krijg ik mijn vrouw aan de telefoon .
    Gisteren nog gebeld met de HD en die hebben me doorverbonden met de technische dienst.
    Die begreep er helemaal niks van en zei dat dit helemaal niet mogelijk zou zijn en niet kan , ik zei , nou dan ben ik toch het bewijs dat het wel zo gaat nu.
    Internet heb ik ook nog steeds Z1 terwijl dit Z3 moet zijn, ook dit kunnen ze niet oplossen op 1 of andere manier.

    Ze hebben een taak aangemaakt voor weer een andere afdeling ( welke dan ?) die het moet uitzoeken en corrigeren.
    Maar na vele verhalen gelezen te hebben op dit en andere fora heb ik er niet echt vertrouwen in dat dit binnen een maand of korter geregeld kan worden.
    Ik ga op zoek naar een andere provider binnenkort want hier heb ik weinig zin in.

    [​IMG]

    Dit is volgens mij nog niet eens Z1.

    Grtz Casa
     
  9. Afgelopen vrijdag werden we gebeld door een medewerker van Ziggo en die vertelde ons dat men ermee bezig was en dat het waarschijnlijk donderdag 18 juni opgelost zou zijn.
    We hebben schijnbaar een profiel gekregen van iemand met een alles in 1 basis abbo wat ook de snelheid van internet verklaard en een telefoon nummer van die betreffende persoon ( een mevrouw uit Hattem zoals in eerdere post al genoemd).
    Nu hebben wij contact met die mevrouw want die belt geregeld haar eigen nummer met een mobiele telefoon om te kijken of haar telefoon het weer doet , niet dus want ze krijgt telkens mij aan de telefoon.
    Nu belde vandaag haar man op om te vragen aan ons hoever we ermee waren en ik heb verteld dat hopelijk a.s. donderdag het probleem opgelost zou zijn.
    Een half uur later belde weer een medewerker van Ziggo en vroeg naar die bewuste mevrouw en ik zei dat het nog steeds niet werkte en wij nog steeds het telefoonnummer van die mevrouw hadden , hij kon verder geen uitsluitsel geven over hoe en wanneer het probleem opgelost zou worden en snapte niet dat ie mij aan de lijn kreeg.
    Ik weer het hele verhaal uitgelegd en dit zou weer voorgelegd worden aan een andere afdeling.

    We wachten vol spanning af of het opgelost gaat worden.

    Grtz Casa
     
  10. Waarschijnlijk zijn inderdaad de verkeerde activatiecodes gebruikt bij het activeren van je modem na de blikseminslag.

    Wanneer JOUW activatiecodes dan ook NIET bij een andere klant gebruikt zijn, kan dit vaak eenvoudig opgelost worden. Zoek even het CM- of HFC Mac id. op van je modem (staat op die stikker aan de onderkant van het modem) en vraag aan de helpdesk of ze je modem willen provisionen m.b.v. het door jou opgezochte mac adres. In principe kan dit ook op afstand opgelost worden door de 'technische dienst', maar dan kan het nog wel even duren.

    Wanneer jouw activatiecodes bij een andere klant gebruikt zijn om het modem te activeren, werkt dit niet. In dit geval is het het snelste om om een monteur te vragen. Deze zal een nieuw modem meenemen en deze vervolgens activeren met de JUISTE activatiegegevens.

    Je kan overigens testen of jouw activatiecodes bij een andere klant gebruikt zijn door naar je eigen telefoonnummer te bellen. Indien je iemand anders aan de lijn krijgt en de lijn niet stil of dood blijft, is dit het geval.

    Weet jij toevallig of bovenstaande zaken al zijn nagelopen door de HD?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina