1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Service Ziggo

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door timmie196262, 5 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds december 2008 ben ik overgestapt naar digitale TV. Na 3000 euro (TV, ontvanger, home set) te hebben geinvesteerd begon de ellende. Na de proefperiode kreeg ik 12 zenders niet meer door die wel in mijn (ziggo totaal) pakket zouden moeten zitten. Na anderhalf uur bellen en naar diverse medewerkers van Ziggo te zijn doorverbonden, ben ik nog geen stap verder. Inmiddels mijn monteur om advies gevraagd. Deze heeft alles nagekeken, alle verbindingen etc waren ok. Weer Ziggo gebeld, ben echter weer van het kastje naar de muur gestuurd. Ik heb het inmiddels opgegeven, ik ga overstappen op iets anders. Kan het woord Ziggo niet meer horen of zien. Er werken daar echte Neanderdalers!
     
  2. Neanderthalers. Om welke zenders gaat het? En wat heb je allemaal al geprobeerd aan aansluitingen etc?
     
  3. Pecies. Wat heb je zelf, buiten bellen met de klantenservice, ondernomen om de zenders wel te kunnen ontvangen?
    - Decoder met kort coaxkabeltje op de aansluidoos aangesloten etc.?
    - Gekeken of er storende invoeden zoals een Digitenne-mast in de buurt, DECT telefoon en ga zo maar door, de oorzaak kunnen zijn.

    In 95% van de gevallen ligt het nl. niet aan die Neanderthalers, maar aan de installatie van de abonnee zelf!
     
  4. re

    Ikzelf niks maar mijn monteur die de hele dag niks anders doet wel. Hij heeft alles gecontroleerd, zoals de decoder rechtstreeks aansluiten naar het binnenkomende signaal van Ziggo. Hielp allemaal niks. Daarbij kun je via de decoder (2x info) zien hoe sterk het signaal van betreffende zender binnenkomt, dit signaal was 80%, wat gewoon goed is.
     
  5. De signaalsterkte zegt alleen helemaal niks, alleen in vergelijking met eerdere waardes van dezelfde decoder. Maar goed, als je rechtstreeks aansluiten op AOP al hebt geprobeerd ben je al een stuk verder. Eventueel andere decoder geprobeerd, of decoder bij de buren getest? En om welke zenders gaat het nou? Wat voor BER waarde geven ze aan?
     
  6. Re

    27 Family 7, 119 misdaadnet, 120 Hilversum best, 121, 101 TV, 124 Fashion TV, 206 Holland doc 24, 207 geschiedenis 24, 213 Cultura 24 en 321 Consumenten 24.

    Nogmaals alles ook de decoder is door de monteur doorgemeten en gecontroleerd. Ik heb twee decoders geprobeerd, allebei hetzelfde probleem. Resterende zenders zijn allemaal wel prima. Wel heb ik de Samsung DCB-H360R decoder waar in het verleden maar ook nog met de nieuwe software, diverse problemen mee zijn geweest.

    Tijdens de proefperiode had ik deze zenders wel? Betreffende zenders zitten in het totaalpakket wat ik heb genomen. Vreemd dus dat ik ze nu niet meer krijg. Foutmeldingen zijn, E48 / E52 wat duid op geen signaal??
     
  7. Ok gebaseerd op je antwoorden zou ik inderdaad zeggen dat het probleem bij Ziggo te zoeken is. Het belangrijkste bij bellen of mailen naar de technische dienst is duidelijk te vermelden wat je hebt geprobeerd, net als nu. Gewoon een lijstje opnoemen van alle tests en dergelijke. Dat is namelijk het eerste wat ze je zullen vragen. Uiteindelijk zullen ze dan waarschijnlijk iemand bij je langs sturen van hun eigen monteurs.
     
  8. Vermoed dat je last heb van instraling, de kanalen waar je problemen mee hebt zitten op een frequentie waar ook Digitenne zit in de ether. Bij verkeerde stekkers, verdelers, WCD's of AOP heb je last van instraling dus kans op blocking of E48 meldingen.

    Stuur mij via een PM maar even je gegevens

    Ga ik uitzoeken waarom de monteur het niet voor elkaar kreeg, en ga ik mijn best doen dit alsnog te laten oplossen.

    Mocht je zelf e.a.willen proberen kijk dan eens op:

    http://www.stai.nl/watiser2.htm

    http://www.kabelkeur.nl/storing-oplossen/digitaal/blokkerig-beeld/oorzaken/
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina