1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Download snelheid Ziggo zeer laag

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door aapelite, 5 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. In postcodegebied 4811EE heb ik downloadsnelheid problemen. Bij speedtest geeft deze gemiddeld maximaal 50 KByte/s Upload is echter wel zoals deze moet zijn met mijn abbo (110KByte/sec). Ook geeft hij vaak connectieproblemen met een relatief laag aantal van ongeveer 100conn/s.

    Ik heb hier al enige dagen last van, in ieder geval vanaf dinsdag toen ik terug kwam van een lang weekend. Reset van mijn router en modem heeft geen nut gehad. Ook andere DNS niet voor het connectieprobleem. Er is weinig netwerkverkeer te zien in de statistieken, dus daar ligt het voor mijn adres ook niet aan.

    Meer mensen hier problemen mee en wat kan er nog meer aan de hand zijn?
     
  2. Probeer eerst eens je computer rechtstreeks bekabeld op het modem (dus zonder splitters of routers). Start op in safemode, en probeer iets te downloaden van nieuwsgroepen als je daarvan gebruik maakt. Ga anders naar deze site en kies de 100MB BIN download. Komt je snelheid dan nog niet hoger, kan het in instellingen, het modem of het signaal van Ziggo liggen. Komt je snelheid dan wel hoger, moet je het in je aansluiting zoeken (bekabeling, splitters, router).

    Dit hele verhaal omdat speedtests nóóit betrouwbaar zijn. En zeker niet gewone tests vanuit je browser. Bovendien hebben een hoop andere zaken in huis invloed op je verbinding.

    Dit is de meest betrouwbare manier om je snelheid te testen, maar dan nog is het eigenlijk niet genoeg om conclusies aan te verbinden. Het is wel een aanwijzing dat er iets mis zou kunnen zijn.
     
  3. Heeft geen zin, ik zit in postcode gebied 4811tc en heb dezelfde problemen, al sinds een week is internet niet stabiel. vaak zie ik op de status pagina van het modem dat het systeem pas een paar minuten online is. Ook heb ik veel last van dat de digitale ontvangst die stottert(TV). voornamelijk HD zenders. Alle waardes van zowel het modem als de digitale ontvanger zijn goed. Ik verwacht dat ze bezig zijn met voorbereidingen ivm de sneheidsverhogingen. Ik ga ze morgenmiddag toch maar eens bellen...
     
  4. Dingen als PC direct op het modem aansluiten en de dingen die altijd geroepen worden werken hier niet bij, ik heb al wel vergaandere dingen geprobeerd dan die basisstappen. Tevens heeft een kennis van mij hetzelfde probleem in postcode 4817.

    Ik moet zeggen dat het de afgelopen 2 dagen beter verloopt, maar ik heb dan ook erg weinig gebruik gemaakt van het internet, dus dat kan een foutief beeld oproepen.

    Het feit overigens dat mijn upload speed perfect is en met name mijn download snelheid wordt beinvloed lijkt me wel wat zeggen over het feit dat er aan mijn kant weinig mis kan zijn behalve een download cap op de router. Want wanneer de downloadsnelheid door mijn eigen toedoen laag ligt door bijvoorbeeld heftige belasting zou mijn upload ook inherent beinvloed zijn hierdoor.
     
  5. Dan is het een ander verhaal inderdaad. De werkzaamheden zouden natuurlijk niet dagen lang dit effect moeten hebben. Het wordt tijd om de TD te bellen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina