1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Noch factuur, noch incasso

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Leut, 4 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Facturen

    Bij mij het zelfde, heb vorig weekend via het contactformulier om opheldering gevraagd, tot dusverre geen reactie. Bij mij geen wijzigen.
     
  2. Dat heb ik ook al drie keer gedaan. Ook op het laatst dat ik ergens in mei een factuur zou krijgen, het is juni inmiddels... Al een half jaar geen factuur....
     
  3. stelletje pannekoeken zijn het bij ziggo laat ze de kabel maar eens vrijgeven voor andere providers ik weet het dan wel :!:
     
  4. Ik heb toch vrij vlot een reactie gekregen, binnen 24hr eigenlijk. De reactie is als volgt:-

    "Wij zien in ons systeem dat u inderdaad nog niet gefactureerd bent. Dit komt door een administratieve fout bij Ziggo waardoor sommige klanten niet gefactureerd worden. Deze fout is inmiddels bekend bij onze administratieve afdeling en zij zijn bezig deze op te lossen. De verwachting is dat u volgende maand weer gefactureerd wordt. U krijgt dan bij uw factuur een begeleidende brief."

    Wat er dan fout is gegaan bij Ziggo, zal fout zijn gegaan, maar het blijft, zoals anderen al correct opmerkten, erg merkwaardig dat een incasso dan zonder enig bericht achterwege blijft.

    In mijn bescheiden optiek, informeer je klanten dan, dat de incasso later volgt vanwege het een of ander. Nu wist ik van niets, en wie garandeert mij dan dat opeens niet via een incasso-bureau het eea wordt geregeld? Goed, dit is natuurlijk een erg extreem voorbeeld, maar het zou voor hetzelfde geld net zo gemakkelijk kunnen.

    Dat men alles in 1x incasseert, dat vind ik wel best, geen probleem. Alleen de onzekerheid waarin je voor enige tijd verkeert, zonder afdoende informatie over redenen waarom, is m.i. veel ernstiger.

    Zoals iemand al voorstelde, laat men dan de reguliere incasso wel gewoon doorlopen, dan gebeurt er in ieder geval iets, en vindt nadien de verrekening wel plaats. Ik denk in deze tijden van automatisering niet het meest ingewikkelde, maar wellicht door de fusie e.d. voor Ziggo toch vrij lastig te organiseren...
     
  5. Het gaat er niet zozeer om of het té ingewikkeld is, maar élke extra stap vergroot de kans dat er iets misgaat. Maar ik ben het zeker met je eens dat ze klanten dan wel even mogen melden dat er die maand geen factuur komt...
     
  6. Dat Ziggo de administratie niet op orde heeft, verdient zeker geen schoonheidsprijs, maar je weet dat je straks een aantal maanden tegelijk moet betalen, dan zet je toch iedere maand een bedrag apart??

    Of je nou 50,- euro aan Ziggo betaalt of 50,- euro apart zet, maakt toch geen f*ck uit?
     
  7. Incasso buro's werken op basis van niet-betaalde facturen. Als je geen factuur hebt gekregen, kan je per definitie niet te laat zijn met betalen. Je moet idd wel even oppassen dat je geld hebt als de grotere factuur dan wel ineens komt. Een brief van Ziggo over de vertraging zou dus inderdaad klantvriendelijk zijn.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina