1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

mailprobleem

Discussie in 'Internet - Email' gestart door marivermeer, 4 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.

  1. Ik heb eigen domeinen (ergens anders) en die mail heb ik ingesteld als IMAP. Dat werkte perfect. Tot afgelopen week. Toen waren er mailproblemen (overal) en ook in mijn Postcode.

    Nu werkt de mail weer (POP) maar mijn IMAP accounts werken niet meer. En dat hebben ze het afgelopen jaar gewoon wel gedaan (dus gewoon via ZIggo access). Dus het lijkt erop dat Ziggo iets gewijzigd heeft in haar systemen. En daar baal ik als een stekker van.

    Als iemand weet hoe ik dat kan oplossen, graag. De helpdesk meld alleen maar dat alles gewoon werkt.
     
  2. Lijkt me sterk dat Ziggo iets gedaan waardoor IMAP naar niet-ziggo-mailservers is geblokkeerd. Hier werken IMAP accounts gewoon prima. Wat voor melding krijg je? En je weet zeker dat het probleem niet bij de andere externe partij zit?
     
  3. Foutmelding is: connection to server domeinnaam.nl timed out

    Maar via POP & Webmail zijn ze gewoon benaderbaar.

    (dus heeft zeker een jaar gewerkt en vanaf afgelopen dinsdag of woensdag niet meer. Ik heb geen settings veranderd, er waren wel storingen in mijn postcode en mijn IP is gewijzigd)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 jun 2009
  4. SMTP werkt nog steeds niet (Utrecht)

    Zojuist d.m.v. het contactformulier verstuurd naar Ziggo klantenservice:

    sinds afgelopen donderdag kan ik geen e-mail meer versturen via smtp.ziggo.nl.

    De foutmelding in MS Outlook 2007: er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP).

    De foutcode is 0x80042109.

    Firewall en Anti-virus zijn uitgeschakeld.

    ping smtp.ziggo.nl werkt.

    telnet smtp.ziggo.nl 25 geeft Could not open connection to the host, on port 25: Connect failed.

    telnet pop.ziggo.nl 110 werkt wel.

    Ik heb mijn PC via een kabel direct aangesloten op het Ziggo kabel-modem (Motorola). Normaliter zit hier een wireless-router tussen. Ook het direct aansluiten op het modem geeft geen positief resultaat.

    De storing-pagina geeft aan dat de problemen met e-mail verholpen zijn. Toch lukt het mij niet om een verbinding te maken. Is er toch nog iets aan de hand met de mailserver welke ik gebruik?


    Ben ik de enige, of zijn er hier nog meer gelukkigen?
     
  5. Ikke dus ook (PC 3702)!! Zie mijn vorige post
     
  6. Het betreffen 2 verschillende dingen.

    marcedwin => Jij geeft aan dat je problemen hebt met het verbinden via IMAP naar een Mailserver (Geen Ziggo mailserver)
    MartinH => Jij geeft aan dat je geen mail kan verzenden en dat je niet kan verbinden met smtp.ziggo.nl op poort 25.

    Marcedwin, Zou jij eens willen proberen om via telnet te verbinden met je domeinnaam(adres waar je ook op IMAP't) op poort 143? (Vanuitgaand dat je normaliter IMAP't op de standaard poort 143)
    Dus:
    Start=>uitvoeren=>cmd
    telnet domeinnaam.nl 143
    (uiteraard het betreffende domeinnaam even invullen)

    MartinH, jouw probleem kan een paar oorzaken hebben:
    - Je IP is geblokkeerd, echter lijkt me dit niet de oorzaak, omdat je met/zonder router als het goed is een ander IP adres hebt.
    - Je Softwarematige Firewall blokkeert poort 25. Heb je een Softwarematige firewall?
    - Overigens wordt dit probleem uitgebreid besproken in topic:
    http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=17124
     
  7. Hmmm... als ik het goed begrijp gaat het dus om IMAP accounts die NIET van Ziggo zijn ??? Dus het gaat niet om de Ziggo mailservers ???
    En pop en smtp werken wel, alleen imap niet ?? (imap is alleen voor ontvangen van mail en niet voor verzenden)

    Wil je dat nog even bevestigen of anders nog eens duidelijk uitleggen wat er bij jou nu niet werkt ?

    Ziggo blokkeert verder niets, dus of je nu IMAP of pop gebruikt bij een externe mailserver maakt niets uit. Wat ik me wel zou kunnen indenken is dat het een lokaal probleem is met je eigen firewall of virus-scanner in je computer of in je eventuele router. Dit omdat je schrijft dat je ip-adres wel is gewijzigd. Het zou kunnen dat er een regel in stond dat je oude ip-adres wel naar buiten mag verbinden met IMAP en je nieuwe ip-adres dus tegengehouden wordt.
     
  8. - is het externe ip-adres van de kabelmodem niet hetzelfde, ongeacht of je met je PC direct of via een draadloos routertje connect? (maar als je geblokkeerd bent kan de helpdesk dat toch zo terugvinden?)
    - nee, geen software-matige firewall (ik ga er vanuit dat op de kabelmodem ook niets zit, weet niet eens hoe ik op dat ding kom..)
    - dank voor andere topic, ga daar ook even lezen..
     
  9. Nee, het modem krijgt zelf geen ip-adres. Het ip-adres wordt bepaald door je computer die je aansluit, of je router die je aangesloten hebt. In principe krijg je een ander ip-adres met een router, tenzij je het mac-adres hebt gecloned van je pc naar je router.
     
  10. Klopt! Gaat NIET om Ziggo servers, ik heb alleen access via Ziggo.

    Volgens mij verzend je ook wat bij IMAP. Je verzonden mails zet ie namelijk op de server, toch?

    Heb die telnet test gedaan er krijg het volgende resultaat:

    Code:
    [INDENT][COLOR=Blue]connecting to domeinnaam.nl (mijn domein dus)
    Could not open connection to the host, on port 143:
    Connect failed
    [/COLOR][/INDENT]

    Heb trouwens alles ook al diverse malen gereset enzo, maar krijg het niet aan de praat.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina