1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

mailprobleem

Discussie in 'Internet - Email' gestart door marivermeer, 4 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. IK gebruik ook een IMAP account, tbv SeniorWeb, de mail die binnen komt, gebruikt poort 143.
    De uit gaande mail gaat gewoon via SMTP.ZIGGO.NL of te wel door poort 25.

    Harry
     
  2. IMAP is alleen om mail te ontvangen, normaal gesproken gebruik je dan smtp protocol om de mails te versturen. Je mail-client zet dan (via het imap protocol) de verzonden mail in de 'sent mail' map.

    Maar goed, bij jou gaat het ook om ontvangen van je mails via imap wat niet meer werkt. Het zou nog kunnen dat je eigendomein server alleen imap van je oude ip-adres accepteerde ivm veiligheid. Er zijn 2 smaken van imap, normale en secured. De eerste gebruikt poort 143 en de andere 993. Als je via telnet geen verbinding krijgt met je eigendomein server kan het dus ook aan die server liggen.

    Je kunt dat even testen door naar bijvoorbeeld xs4all te imappen via telnet:

    telnet imap.xs4all.nl 143 en:
    telnet imap.xs4all.nl 993

    In beide gevallen moet je een verbinding krijgen, bij 143 zie je een prompt (* OK XS4ALL User-IMAP ready.), bij 993 een zwart scherm. Als je geen verbinding krijg zie je hetzelfde als bij je eigen domein.

    Krijg je bij xs4all wel verbinding dan zit de blokkade bij jouw server.

    Krijg je bij xs4all ook geen verbinding dan zit je blokkade bij jezelf. In dat geval: Gebruik je een router ? Welke ? Heb je dit op alle pc's ?
     

  3. Dank je wel Cees voor je hulp. Zeer duidelijk en ook nog een functioneel.

    Ik krijg met de 143 verbinding en die andere een zwart scherm met knipperende cursor. Dus probleem zit bij mijn server.

    Ik zal daar de helpdesk ff contacten om te helpen. Als ik het goed begrijp zit het probleem dus hoogstwaarschijnlijk in de wijziging van mijn IP adres waardoor de server mij blokkeert. Zou het helpen als ik die server herstart?


    EDIT (Ma 15/6 - 10:30)
    Cees, het werkt weer. Was een IP blok op mijn server. Ze hebben 'm nu vor IMAP weer op FUll Access gezet en alles werkt weer. "Fout" zat dus bij mij.

    Ik moet wel zeggen dat Ziggo zeer slecht communiceert op haar site. Die portal heb ik ook nooit begrepen. Als ik naar die site ga wil ik info over Ziggo of over een probleem.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jun 2009
  4. Heb bij al mijn emailadressen bij de inkomende en uitgaande server simpel weg mail ingevuld, werkte altijd toen ziggo nog @home was en werkt hier nog steeds super, geen enkele uitval van de mail.
     
  5. Update van mijn kant: reactie van Ziggo helpdesk: start op in veilige modus en open telnet sessie op poort 25 met smtp.ziggo.nl.

    Helaas (zoals verwacht..) werkt dat ook niet.

    Zojuist aan Ziggo helpdesk gemeld met de vraag 'wat nu?'.

    Ik kan niet op de mail van de Ziggo helpdesk reageren (noreply@casema.nl, ook geen link in de mail ofzo), dus heb opnieuw het contactformulier ingevuld. Is dat de juiste manier? Lijkt me toch dat je op een aangemeld incident kunt reageren totdat deze gesloten wordt?
     
  6. Je hebt ten eerste een referentienummer van die mail, ten tweede moet al dit contact sowieso bij je gegevens genoteerd worden (vul dus de velden voor je postcode/huisnummer/klantnummer in).
     
  7. Ik blijf het vreemd vinden dat ik telkens bij een bestaand ticket/incident alles opnieuw in moet vullen en ook nergens de correspondentie terug kan vinden. Ik ben gewend (bij software leveranciers op het werk) dat ik bijv. via een link in een mail naar een webpagina gestuurd wordt waar alles op terug te vinden is. Maar ach.. als het goed is zou je geen support nodig moeten hebben :applause:

    Anyways.. update: verzoek gekregen om in veilige modus op te starten en dan via telnet te connecten met poort 25. Helpt niet.

    Vandaag het verzoek gekregen om via webmail in te loggen, want als dat wel werkt, 'dan ligt het meestal aan de client-pc'. Dus....* webmail geprobeerd, werkt uiteraard prima.

    Zojuist dat teruggemeld en verzocht door te sturen naar 2e of 3e lijns. We wachten af..

    ==========

    * beetje simpele conclusie? Ik snap nu waarom mensen zonder technische achtergrond...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina