1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Alphacrypt overleden?

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door angela, 4 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb precies hetzelfde sinds vandaag! Ik ontvang alleen nog maar Ned1. Zou Ziggo iets hebben aangepast in de aanloop naar de lancering van de CI+ modules???
     
  2. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Wat meer informatie zou welkom zijn:

    Hoe lang is de smartcard al in gebruik?
    Zat de smartcard hiervoor misschien de preview periode waarbij je alle zenders kon bekijken?

    Verder merk ik hier geen verandering in de codering bij Ziggo.
     
  3. De smartcard is al twee jaar in gebruik. En ik heb nog twee smartcards en die geven hetzelfde probleem. In de externe decoders (twee Humax en een Samsung) doen de smartcards het wel.
     
  4. AlphaCrypt overleden

    Bij mij had de alphacrypt het begeven...
     
  5. Nee. Het probleem ligt ofwel bij jouw eigen apparatuur, ofwel Ziggo heeft de kijkrechten op je smartcard niet verlengd, waardoor deze niet meer werkt.

    En om meteen even al het zinloze gespeculeer over de werking van de AlphaCrypt uit de wereld te helpen: Ziggo kan helemaal niet zomaar 'iets' veranderen in de codering waarbij de AlphaCrypt 'op zwart' zou gaan, omdat dan meteen ook alle gecertificeerde ontvangers op zwart zouden gaan.
     
  6. Blijft het toch een beetje vreemd dat het erop lijkt dat de alphacrypt het bij diverse mensen het ineens heeft begeven.

    en speculeren is het niet Ziggo kan per kaart aanpassen wat je kunt zien
    l=je reactie lijkt op een ziggoimedewerker verhaal_
     
  7. Nee, ik heb hier momenteel mijn Sony TV met AlphaCrypt module aanstaan en alles werkt normaal. Ik heb daarom geen reden om aan te nemen dat Ziggo iets zou hebben veranderd.

    Probeer eens de voor de hand liggende dingen, zoals je ontvanger even spanningsloos maken, of de AlphaCrypt terug zetten naar fabrieksinstellingen. Verwijder ook even de smartcard, poets de metalen contactvlakjes even op en steek de kaart er dan weer in. Laat verder je ontvanger tenminste een uur aanstaan. Als je een update van je kijkrechten hebt gemist (om wat voor gekke redenen ook) dat zou je binnen een uur weer normale ontvangst moeten hebben. Probeer indien mogelijk de smartcard ook in een gecertificeerde ontvanger, dan zou je in ieder geval het niet bijgewerkt zijn van de kijkrechten als oorzaak kunnen identificeren dan wel kunnen uitsluiten.
    Je bent wel aan het speculeren omdat je geen goede foutanalyse hebt gemaakt maar zomaar een conclusie hebt getrokken die evident onjuist is. En nee, ik heb geen enkele relatie met Ziggo anders dan dat ik een abonnement heb voor (analoge en digitale) radio en televisie van Ziggo.
     
  8. Sorry Ripardus. Maar ik vraag me toch af of jij niet aan het speculeren bent dat ik geen foutanalyse heb gemaakt. Wel degelijk. Zo ben ik er ook achter gekomen dat mijn AlphaCrypt het had begeven.

    :sleep:
     
  9. Ik reageerde hier op aidacra, die alvast had geconcludeerd (zonder daar bewijs voor te leveren) dat zijn probleem 'precies hetzelfde' was als jouw probleem. Maar daar kun jij niet uit concluderen dat de AlphaCrypt module van aidacra dan 'dus' ook wel stuk zou zijn.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina