1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Alphacrypt overleden?

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door angela, 4 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    "redelijk gewerkt" klinkt nou ook niet zo overtuigend?
    De Sony X3500 en Alphacrypt blijft natuurlijk ook een lastige combinatie.

    Tweakers.net: [LCD TV] Sony W3000 / X3000 / X3500 DVB-C Tuner Problemen
     
  2. 8-06-2009
    Geachte Heer,

    inderdaad heeft de module ongeveer 1 jaar redelijk gewerkt, meestal kon ik zonder fout melding 1 tot 2 uur onafgebroken naar een gecodeerd kanaal kijken en na 4 sec. kwam het beeld weer terug.

    Binnen tijsduur van 1 week werden de klachten erger en totslotte, module bij Carwriter (wat een goede service van hun) tot 2x toe omgewiseld.

    Bedankt voor de tip en ik begrijp nu wel, dat ik niet de eenigste ben, met de zelfde problemen, met een TV van Sony type X3500.

    Groet van dekzwabberhen
     
  3. Ziggo reageert niet op dergelijke klachten...

    Ik heb in december 2008 een sony bravia KDL 40EX1 gekocht. ! maand daarna heb ik in overleg met de medewerkers van Ziggo een smartcard gekocht. Kosten € 35,-. Daarbij moest naturrlijk ook weer een AlphaCrypt module a € 150,- worden gekocht...:censored:

    Na enige tijd vielen een aantal digitale zenders uit (BBC1 en 2, Net 5 etc), terwijl ze analoog gewoon te zien waren.

    Van de Helpdesk van Ziggo begreep ik vervolgens dat het probleem bij mij lag omdat ik een Sony Bravia had gekocht (probleem zou ook bij Loewe spelen) en die Tv's niet door Ziggo werden ondersteund... (Niet dat mij dit toch wel relevante feit ook maar op enig moment werd medegedeeld door Ziggo op mijn vragen aangaande de vereisten voor het kunnen bekijken van digitale tv)...

    Hoe dan ook, ik overweeg om Ziggo aansprakelijk te gaan stellen omdat ik elke maand betaal voor ontvangst van analoge én digitale tv-signalen, terwijl ik alleen een analoog signaal kan ontvangen, terwijl Ziggo niet kan aangeven waar zij op haar web-site precies heeft aangegeven dat Sony Bravia's (in mijn voorbeeld) niet worden ondersteund...

    Mocht jij nog een nadere oplossing weten, dan hoor ik het wel..

    Groeten,

    David

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 jun 2009
  4. Je zal je TV opnieuw moeten laten scannen omdat er een aantal frequenties zijn gewijzigd waarop de digitale TV kanalen worden door gegeven. Daarna heb je de kanalen waarschijnlijk weer terug.
     
  5. Kijk eens hier. Ook bij de veelgestelde vragen staat dit aangegeven.
     
  6. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
  7.  
  8. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Volgens mij betalen we allemaal een bedrag voor het ontvangst van signaal.
    Of je nu analoog en/of digitaal kijkt.
    Dus dat aansprakelijk stellen zal in dit geval niet helemaal opgaan vermoed ik.
     
  9. Er zijn je vanuit dit forum diverse tips gegeven om te onderzoeken waar mogelijk het probleem zit en waarop je niet gereageerd hebt. Het is bekend dat met jouw TV uit de 3500 serie één en ander wat moeizamer gaat, maar het kan wel werken. Volg dus eerst eens de tips van dit forum op en meldt de resultaten.
     
  10. Klopt, je kon in de tussentijd gewoon analoog kijken en daar betaal je hetzelfde voor.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina