1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Alphacrypt overleden?

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door angela, 4 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. ja ik had al een ziggo account
    dus vandaar dat het zo snel ging. maar wat nu? moet iik nu wachten ofzo?
     
  2. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Bij de productgegevens moet je smartcard weergegeven worden.
    Ook zou je na registratie van een smartcard een bevestigingsbrief thuis gehad moeten hebben met de registratiegegevens.

    Als dit niet zo is is de registratie van de smartcard niet verwerkt door Ziggo
     
  3. Aan de linkerzijde van het scherm op "Mijn producten" klikken. In het getoonde overzicht moet onder het kopje "Digitale Televisie" een smartcard vermeldt staan met hetzelfde nummer als ook daadwerkelijk op de smartcard is gedrukt.

    Als die gegevens ontbreken dan is het zaak om Ziggo op te bellen en alsnog telefonisch de smartcard te laten registreren. Dat kunnen ze direct doen, maar de helpdesk heeft daar niet altijd zin in. Gewoon door blijven zeuren. Wel de TV laten aanstaan op een digitaal TV kanaal (bijvoorbeeld Nederland 1) met de smartcard erin anders kan het activatie signaal de smartcard niet bereiken. Niet naar analoge TV gaan zitten kijken tijdens het registratie en activatie proces, want dan is je TV niet afgestemd op de juiste frequentie(s) voor de ontvangst van het activatie signaal.
     
  4. aha dat wordt dus niet weergeven bij mijn product gegevens. ik heb m nu opnieuw geregistreerd maar hij staat er nog steeds niet bij. kan dat ook een paar dagen duren?
     
  5. Als je dat via de website hebt gedaan zien ze dat als een order en gaat het vermoedelijk enige dagen duren voordat die order verwerkt wordt. Je had in dit geval beter kunnen bellen om ze zover te krijgen dat ze het direct doen want dan weet je tenminste ook wanneer je de TV moet laten aanstaan voor de verwerking van het activatie signaal.
     
  6. heel erg bedankt voor alle info.
    Ik heb ze nog gebeld en had binnen 2 uur gelukkig weer digitale tv:applause:.
    en me smartcard stond inderdaad niet geregistreed...

    super bedankt!!:pompom:
    groetjes
     
  7. Een smartcard registreren via het formulier op internet gaat tegenwoordig erg snel. Twee weken geleden op zaterdag het formulier ingevuld en binnen 2 uur na invullen had ik weer beeld op mijn smartcard die uit zijn preview periode gelopen was. Paar dagen daarna kreeg ik de schriftelijke bevestiging.
     
  8. Ja dát is nogal wel eens anders geweest...
     
  9. alphacrypt module

    datum: 07-06-2009
    Probleem met alphacrypt na 10 sec melding geen toegang enz.
    De storingen zijn verleden week begonnen met horizontale balken in het beeld op div kanalen en daarna melding geen toegang, daarna werden de problemen steeds meer en op meer kanalen, zelf werd ned1 geblokkeerd welke toch een niet gecodeerd kanaal is.
    Via Carwriter een nieuwe module gehad, maar bij deze werd ieder gecodeerde kanaal geblokkeerd (ned1 en ziggo info wel beeld)
    Nogmaals een andere module opgehaald (software 3.19) en alles volgens de regels opnieuw de kanalen geprogrammeerd en daarna de module geplaats toch het zelfde problemen(alle gecodeerde kanalen 10 sec beeld en weg).

    Mijn Smartcard werk in mijn Humax decoder zonder problemen en foutmeldingen, nog een andere goed werkend smartcard gebruikt in de alphacyrpt module, maar geen verbetering.

    Alphacrypt Module zit in een sony x3500 tv en de kabel is van ziggo en alles heeft redelijk gewerkt tot verleden week.

    Hebben jullie soms nog een tip voor mij!!!!!

    Groet van dekzwabberhen
     
  10. Heb je eerst gecontroleerd via het Conditional Access menu van de TV of je de AlphaCrypt Classic CAM ziet en of ook het smartcard nummer via dat menu is te raadplegen? Als dat werkt sluit je namelijk uit dat de CAM en/of smartcard misschien per ongeluk verkeerd om in de TV zitten.

    Werkt bovenstaande en de smartcard functioneert ook een een aanbevolen ontvanger dan moet je gaan denken aan problemen met de signaal kwaliteit. Zit je TV soms via de COAX kabel doorgelust na diverse andere apparaten zoals digitale ontvangers, recorders, etc.? Zoja, dan de TV eens zonder al die extra apparatuur direct aansluiten en kijken of de boel dan wel wil werken. Verder biedt de TV ook status menus waarmee je de signaal kwaliteit kan aflezen. Als dat niet goed is gaat het natuurlijk ook niet werken.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina