1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Nooit geleverd, maar wel betalen!

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door RomeoRomeo, 3 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Eind december heb ik telefonisch een alles-in-1 pakket besteld bij Ziggo voor mijn nieuwbouwwoning. Ik heb daar toen direct de CISCO ITV ontvanger bij besteld. Medio januari ontving ik per post de modem en andere internet benodigdheden. De ontvanger zat daar niet bij. Ik heb contact gehad met de helpdesk van Ziggo die aangaf dat er door grote drukte vertragingen waren in de leveringen van ontvangers. De weken daarop heb ik meerdere malen telefonisch contact gehad met de helpdesk over de levering waarbij er verschillende redenen werden genoemd waarom de ontvanger nog niet geleverd was of kon worden. Toen men mij begin maart nog geen duidelijkheid kon geven over een leverdatum en er inmiddels een goed alternatief beschikbaar was heb ik op 9 maart 2009 de bestelling telefonisch geannuleerd.

    Eind april kreeg ik de eerst factuur van Ziggo en tot mijn verbazing stond daar de CISCO ontvanger op. Ik heb direct de helpdesk gebeld. Zij gaven echter aan dat volgens het systeem van Ziggo de ontvanger wel geleverd is en dat ze verder niets voor mij kon betekenen. Het probleem zou doorgezet worden en ik zou terug gebeld worden. Dit is echter nooit gebeurt. Nogmaals contact met de telefonische helpdesk had hetzelfde effect. Op emails en een brief van mij heeft Ziggo tot op heden niet gereageerd. Ik heb de automatische incasso terug laten boeken (na dit aangegeven te hebben aan Ziggo). Op 3 juni heb ik via de post een herinnering ontvangen over deze betalingsachterstand. Ik heb direct weer contact gezocht met de helpdesk. De medewerker gaf aan dat hij niets voor mij kon betekenen omdat in het systeem staat dat de ontvanger geleverd is. Ziggo ziet dat als voldoende bewijs en levert mij geen enkele mogelijkheid hierover verder te communiceren. Volgens de helpdeskmedewerker is het goed mogelijk dat pakketjes geleverd worden zonder dat de ontvanger daarvoor hoeft te tekenen, dus is het niet aan Ziggo te bewijzen dat ik de ontvanger daadwerkelijk in ontvangst heb genomen. Tevens gaf hij aan dat als ik niet betaalde dat er na een tweede herinnering afsluiting zou volgen en een deurwaarder ingezet zou worden. Overigens kon hij wel in het systeem staan dat een eerdere klacht (mijn email of mijn brief???) afgewezen was, in het systeem staat immers dat de ontvanger op 16 januari geleverd is!

    Momenteel heb ik geen idee welke stappen ik nog kan nemen. Graag advies...
     
  2. Ik mag aannemen dat je voor een elektronisch apparaat van zo'n waarde voor ontvangst zou moeten tekenen.
    Gezien het feit dat jij m niet in ontvangst heb genomen heb je dus ook niet getekend voor die ontvanger!

    Je kan natuurlijk ook nog ff een aangetekende brief sturen!
    Als ze melden dat hij echt in ontvangst is genomen kan je de pakket gegevens van de door hun gebruikte leverancier vragen.
    Misschien was je niet thuis en hebben ze het bij een buurman/vrouw afgegeven die niet zo eerlijk is als dat die gene lijkt!
    Dan is de rekening voor de leverancier!
    Misschien iets om na te kijken!

    Ik kan me voorstellen dat je niet wilt betalen.
    Zou ik zelf ook niet doen! (voor de ontvanger dan)
    Overige rekeningen zou ik wel gewoon netjes betalen!
     
  3. Volgens de helpdeskmedewerker is het "heel normaal" en dus goed mogelijk dat pakketjes (zelfs met een waarde van ruim 400 euro) geleverd worden zonder dat je voor ontvangst hoeft te tekenen. Lijkt mij sterk, maar ja, de helpdeskmedewerker heeft altijd gelijk. Op mijn verzoek aan ziggo om bewijs te leveren van mijn ontvangst gaan ze dus niet in. Heb inmiddels het bedrag van de factuur wat wel terecht was (abonnementsgeld e.d.) overgemaakt zodat nu alleen het bedrag van de ontvanger nog open staat.

    Probeer nu te achterhalen wie de bezorger geweest zou moeten zijn om daar contact mee op te nemen.

    Update: Na een telefoontje de barcode van het bewuste pakket doorgekregen. Na een telefoontje naar TNT blijkt dit een pakket van 23 bij 27 cm met een dikte van 2,5cm. Lijkt me sterk dat daar de cisco in zat. Nu hebben ze waarschijnlijk de verkeerde barcode doorgegeven, maar kan nu de helpdesk niet bereiken. Wel gaf TNT ook aan dat er voor een pakket van een dergelijke waarde altijd getekend moet worden.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jun 2009
  4. En het is heel vaak dat ondanks dat er voor een pakket getekend moet worden, de TNT dit pakket afgeeft zonder ervoor te laten tekenen. ;)
     
  5. Dan lijkt tnt in mijn ogen verantwoordelijk voor de kosten!
    Maar zelfs dan is dat volgens mij niet jou pakkie aan! Dit is dan iets wat ziggo met tnt moet oplossen en niet jou in de kosten jagen!
     
  6. Heb je toevallig een rechtsbijstands verzekering? Zo ja, dan is dit een goed moment om deze eens in te schakelen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina