1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Zeer frequent kort wegvallen verbinding...

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Mr_Parker, 2 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi,

    Wie kan me helpen met het volgende.
    (voordat ik ziggo ga bellen die me dan gaat zeggen dat er niks mis is en als ze dan toch moeten komen ik er voor moet betalen).
    Ik heb zeer vaak, meermaals per uur, dat de internet verbinding stil ligt. Windows blijft gewoon aangeven dat er verbinding is maar als ik dan een internet pagina probeer op te roepen met google chrome of internet explorer krijg ik te zien dat de pagina niet gevonden kan worden.

    Wat heb ik allemaal al geprobeerd:
    - De splitsing naar tv en internet verplaatst, dan wel alleen internet aangesloten gehouden.
    - De router (oa de door @home geleverd netgear) verwisselt, router weggelaten.
    - Modem tig keer gereset.
    - Van draadloos internet terug naar bekabeld internet
    - Volledige herinstallatie van windows xp
    - Volledige herinstallatie van windows vista
    - Volledig nieuwe pc

    Klacht is op elke pc die ik tot nog toe hier aangesloten heb gehad.
    Het extra irritante is dat oa google chrome het niet leuk vindt als de verbinding tijdens het downloaden wegvalt. Dan breekt hij het downloaden gewoon af, of het bestand volledig binnen is of niet. IE houdt op dit punt veel langer, maar ook niet oneindig, vol.
    Soms is het na een paar keer refresh in orde, soms is het pas na een paar minuten in orde.
    De keren dat het echt lang duurt lijkt het resetten van het modem het meeste effect op herstellen te hebben. Direct na het resetten doet het internet het wel weer.

    Wie kent het probleem en wie durft een goed advies te geven over waar het in kan zitten....

    (Ik ben geen leek op pc gebied dus ik heb al redelijk veel zaken uitgeprobeerd zoals al boven te zien maar ik weet het nu niet meer. Ik ben natuurlijk niet de wijsheid zelve dus kan altijd bij leren van jullie tips dus laat ze vooral komen.)
     
  2. @Mr_Parker, eignlijk mis ik nog 1 dingetje in je lijst, nl mogelijke storingsbronnen op je modem. bv een te dichtbij geplaatst DECT basis station.
     
  3. Ik heb exact de zelfde problemen, met gebruik van een motorola surfboard modem.
    En bellen met Ziggo geeft standaard hetzelfde antwoord, resetten van het modem.
    Wat dus niet helpt.
     
  4. Router em modem logs gedurende de probleemperiode zouden door zinvolle foutinformatie ook kunnen helpen.
    Uitlezen van kabel-signaal-sterktes helpt ook.

    Mees de Roo
     
  5. Toch is dat standaard antwoord wel hetgeen je mee begint. Een groot deel van de problemen is daarmee vaak verholpen. Maar lang niet alle problemen. Dus gewoon bellen als je via het forum nog geen tip gelezen hebt die je zelf kunt proberen. Dat Ziggo dit dus aan je vraagt is niet vreemd. Wel vreemd zou zijn als ze dat blijven zeggen terwijl jij aangeeft dit de vorige keer al gedaan te hebben en het niet uitmaakte. Ziggo kan aan je modem zien hoe de signalen zijn. Het grootste deel van de overblijvende problemen (als signalen/modem goed zijn) liggen aan routers/pc's of software.
     
  6. Modem (meterkast) en dect basis station hebben ongeveer 20 meter uit elkaar gestaan. Router en basis station staan dichter bij elkaar. Zowel op 2 meter als op 5 meter maakte dit geen verschil, ook is de laatste tijd alles met kabels aangesloten en maak ik dus geen gebruik meer van het draadloos deel van de router.

    Binnenkomend kabel signaal is zonder splitters etc direct op spliter kastje van @home aangesloten met bekabeling geleverd door @home.

    Kabel modem is van Scientific Atlanta.
    Type EPX2203, met telefoon aansluiting.

    Iets dat ik nog kan gaan uitproberen is de router er tussen uit laten de computer direct op het modem aansluiten. (Gek genoeg nog niet eerder aangedacht).

    @meesdroo:

    Hoe / waar zou ik de betreffende logs kunnen maken / vinden....?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina