1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Beeld en geluid haperingen encrypted zenders

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door vblaauw, 2 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Beste forum lezers,
    Ik heb de laatste weken enorm veel problemen met mijn Humax iPVR9200c waar ik niet uitkom. Het volgende is aan de hand:
    De Humax is iets meer dan een jaar oud en heeft altijd perfect gefunctioneerd. Enige weken terug kreeg ik problemen op alle encrypted zenders (free to air dus niet), het beeld gaf regelmatig blokjes, stond stil, werd helemaal zwart of het geluid liep niet synchroon met het beeld. Dit terwijl er niets veranderd is aan het huis, kabels, apparatuur of iets dergelijks.
    Inmiddels van alles geprobeerd.
    -[FONT=&quot] [/FONT]Oude Samsung decoder, geeft zelfde probleem.
    -[FONT=&quot] [/FONT]Rechtstreekse kabel op aansluitpunt.
    -[FONT=&quot] [/FONT]Nieuwe firmware
    -[FONT=&quot] [/FONT]Kabel tussen decoder en tv vervangen
    -[FONT=&quot] [/FONT]Ziggo kaart schoongemaakt
    De ontvangstkwaliteit is normaal 55% (versterker), rechtstreeks 45%. De kwaliteit is 100% en mijn BER is altijd 0.
    Ziggo gaat nu een kabelset sturen en wanneer dit niet werkt een monteur. Zij denken dat het wellicht kan liggen aan een Digitenne zendmast die stoort (ik woon in Overbos is Hoofddorp, 2134GH). Mijn buren hebben echter nergens last van.
    Wie kan me verder helpen met zaken om te proberen of uit te zoeken. Jullie hulp is zeer gewaardeerd!
    Mvg,
    Vincent
     
  2. Signaalsterkte (als je die bedoelt) zegt niks, alleen als je de waarden van diezelfde decoder over tijd met elkaar vergelijkt weet je of die kwaliteit beter of slechter is geworden.

    Die gedachte is niet vreemd daar interferentie veroorzaakt door Digitenne-signaal in combinatie met slecht afgeschermde kabels de grootste storingsbron is op de kabel. Dat je daar voorheen geen last van hebt gehad kan komen door recente frequentiewijzigingen op het Ziggo-netwerk, of dat er een nieuwe mast dichtbij is geplaatst.

    Jouw tests lijken echter uit te sluiten dat het een probleem is in je kabels. Met decoder en TV zo dicht mogelijk bij en rechtstreeks op het AOP aangesloten testen of het dan beter wordt is een goede manier om dit te doen, als het niet beter wordt op die manier zijn het je kabels niet waarschijnlijk. Dat je met een andere decoder hetzelfde probleem houdt geeft aan dat het ook daaraan niet ligt.

    Het schoonmaken van de Smartcard (evt. met alcohol), het voor de zekerheid vervangen van een kabeltje en het updaten van de firmware zijn allemaal ook zeer verstandige stappen, en eigenlijk zouden ze gelijk iemand langs moeten sturen als je hebt aangegeven dat je dat allemaal al hebt gedaan. Als de buren nergens last van hebben zal het probleem waarschijnlijk liggen in het stuk waar jij zit aangesloten op het netwerk, of iets in je TV-zelf (de Scart-aansluitingen?). Ik denk in ieder geval niet dat een ander kabelsetje het gaat oplossen.
     
  3. Als je NIEUWE en ook KWALITATIEF GOEDE bekabeling en connectoren hebt geprobeerd (ook evt. nieuwe scart) en de problemen blijven dan zou het nog je aansluiting via ziggo kunnen zijn of je box zelf natuurlijk, de rest is dan uitgesloten op je aop/wcd na.

    Kortom testen we de box ergens anders (niet in je straat of wijk), zelfde probleem ja / nee?

    Bij nee zou het dus ziggo moeten zijn (indien rechtstreeks zelfde probleem) dus dan zou ik bellen zodat er een monteur komt.

    Enne hoop dat je geen defecte omvormer van glasvezel naar coax in je wijkkast hebt :P Als het dit wel zou zijn dan hoop ik dat ze bij jou sneller zijn als hier, zie ook http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=18116. Kortom buren / mensen in straat hetzelfde?
     
  4. Hij zei al van niet.
    Om de decoder uit te sluiten heeft hij al een andere decoder bij hem thuis geprobeerd.
     
  5. De buren kunnen evt. in een andere ev / wijkkast zitten (evt. nieuwbouwdeel in bestaande wijk...).
    Kan ook zijn dat je aansluiting los zit, mischien woon je langs een erg drukke weg (losgetrilt of id.)?

    Wat betreft dat het evt. de KPN mast zou zijn dan zou je dus toch iets slechtere bekabeling hebben, beter afgeschermde (bv. dubbel) ofwel goede kwaliteit kabel heeft hier geen last van. Atlhans zou niet mogen...
    Een nieuwe kabel is dus niet altijd een goede kabel...

    Nog een tip/handig uitsluitslel (al is dat eigenlijk een 2de box nabootsen).
    Voordeel aan pvr box is dat er 2 tuners inzitten ofwel neem eens iets op en ga dan zappen (je gebruikt dan de 2de tuner), zelfde probleem?

    Maar goed, ik zou zeggen bellen en monteur laten komen... Lijkt me dat je genoeg hebt uitgesloten...

    Idd. iets te fanatiek denk ik :P

    ----
     
  6. Stapje verder

    Hallo allemaal,

    Even een update van de status voor jullie informatie.

    Aanstaande donderdag staat de afspraak geplanned met de monteur voor het controleren en herstellen van de digitale televisie. Tot mijn verbazing werd mijn vrouw afgelopen dinsdag gebeld met de mededeling dat er problemen opgelost in de wijk en dat onze problemen opgelost kunnen zijn.

    De problemen zijn inderdaad aanzienlijk verminderd maar nog niet helemaal weg. Afspraak voor donderdag dus maar laten staan en afwachten wat daar uit komt.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina