1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Mail versturen via Ziggo naar andere provider mailserver

Discussie in 'Internet - Email' gestart door Butch, 1 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,
    Sinds kort heb ik een Z1 internet aansluiting bij ziggo.
    Ik heb ook nog andere provider.
    Nu lukt het mij niet om met mijn laptop emailtjes via het ziggo netwerk (was casema) te versturen naar die andere provider mailserver. Bij die andere provider smtp server heb ik aangegeven dat server verificatie vereist is (met ingevuld naam/wachtwoord).
    Normaal b.v. ook uit hotels waar ik ook een andere verbindingsprovider heb, werkt dit. Maar dus niet bij Ziggo.
    Uiteraard kan ik de smtp van Ziggo (mail.ziggo.nl of smtp.ziggo.nl?) invullen maar dat wil ik niet omdat ik vaak van netwerk wissel en dan iedere keer die settings moet wijzigen.
    Heeft iemand een idee hierover? (Worden er bij ziggo poorten of zo afgeschermd?) of bepaalde poorten niet doorgestuurd?
    Ik werk met WinXP (alle updates) en Windows live mail (lokaal).
    Butch
     
  2. Hoe zeker ben je ervan dat dit een ziggo probleem is. Ik draai hier enige hotmail en gmail accounts via SSL (25/995) met verificatie zonder enige problemen.
    Welke provider gebruik je, en wat is de foutmelding die je krijgt?

    Mees de Roo
     
  3. Ondanks wat Mees schrijft, zou ik er niet op rekenen dat je binnen het Ziggo-netwerk op poort 25 verbinding kunt krijgen met een andere smtp-server dan die van Ziggo. Zeker in het voormalige Casemagebied zal dat normaal gesproken niet lukken.

    Ik heb zelf een goedkoop accountje genomen bij een webhoster (WebReus) die uitgaande smtp-verbindingen accepteert op poort 2525 en 25025. Werkt perfect en ik ben gelijk af van de absurde limieten die Ziggo hanteert.
     
  4. Eerlijk gezegd zou het me enorm verbazen wanneer casema UITGAANDE poort 25 verbindingen zou blokkeren; daarvoor is het een veel te algemeen gebruikte poort naar niet alleen hotmail en gmail, maar b.v. ook bedrijfs-mailservers. Hier in het voormalig Multikabel gebied heb ik er nog nooit iets van gezien/gehoord.
    Poort 25 ingaand is wat anders; daar zijn alle ISP's doodsbang dat ze geblacklist worden door open mailservers van hun niet al te snuggere klanten.

    Mees de Roo
     
  5. Verbaas je dan maar. In het voormalige Casemagebied is uitgaand op poort 25 alleen verbinding te maken met de smtp-server van Ziggo.

    Voor gmail en hotmail heb ik de alternatieve (secure) poorten 465 en 587 ingesteld. Voor hotmail was ik dat in eerste instantie vergeten (ze geven aan dat je 25 kunt gebruiken) en inderdaad: geen verbinding.
     
  6. Goh, en wat gebruik je als alternatief voor poort 80 uitgaand, of mag je daar zomaar levensgevaarlijk in één keer op?:schater::schater::schater:

    Mees de Roo
     
  7. Hehe...

    Gelukkig zit alleen poort 25 min of meer dicht. Ergens in de buurt van 135 zitten als ik me goed herinner nog twee 'heel gevaarlijke' die het ook niet doen. De rest staat gelukkig gewoon open.

    Overigens heb ik de afgelopen maanden op het forum een paar keer zien verkondigen dat alles op den duur wordt gelijkgetrokken (en niet in positieve zin...). Dus reken er maar op dat de bruikbaarheid van poort 25 in de andere gebieden te zijner tijd ook zal worden beperkt.
     
  8. Allen,
    Bedankt voor de reacties.
    Bij mij werkt het verzenden van een hotmail bericht ook. Gmail verzenden werkte niet. Welke poort bij hotmail gebruikt wordt weet ik niet (wordt niet aangegeven bij de accountsettings).
    Ondanks dat de klantenservice mij garandeerde dat er geen poorten worden afgeschermt concludeer ik tot nu toe dat doorsturen van emails via poort 25 naar een andere dan Ziggo mailserver niet werkt. En dat Ziggo dus wel een poort 'afschermt'. Het heeft dus ook geen zin zoals de klantenservice mij aanraadde om contact op te nemen met die andere provider (dit is waarschijnlijk het standaard 'afschuif' antwoord van Ziggo.
    Al met al geen goed begin met Ziggo.
    Nu ga ik maar eens uitzoeken hoe ik eventueel poorten kan veranderen (ik weet hoe het in de mailclient moet maar moet nog uitzoeken hoe ik dit bij de provider kan regelen).
    Overigens werd er door grizzler een opmerking gemaakt over 'absurde' limieten van Ziggo. De enige limiet die ik tot nu toe ergens ben tegengekomen is een limiet op de Newsgroepen (10GB/mnd). Wat staat me hier nog meer te wachten?
    Butch
     
  9. Even een update van mijn vorige berichtje.
    Bij mijn 'hoofdprovider' (niet Ziggo) blijkt dat als ik het berichtje beveiligd (SSL) verstuur via poort 465 en dit ook in mijn emailclient zo instel, dat ik dan mailtjes wel kan versturen (via Ziggo). Dit is dus tevens het bewijs dat Ziggo poort 25 niet doorstuurt of afschermt.
    Jammer dat de klantenservice daar niet duidelijk over is en je probeert af te schepen naar de 'andere' provider en het allemaal tijd kost om het uit te zoeken. Maar goed dat dit forum bestaat. Bedankt forum.
    Nou verder speuren hoe het bij de andere mailproviders (gmail, mijndomein en zo).
    Butch
     
  10. Nee, ik denk niet dat het zin heeft daar contact mee op te nemen. Of het zou moeten zijn om te vragen of hun smtp-server ook verbindingen accepteert op een alternatieve poort.

    Hier doelde ik op iets dat mij persoonlijk treft maar waar niet iedereen last van hoeft te hebben: het maximum aantal ontvangers per e-mailbericht. Dat is namelijk 50. En ik voer een aantal mail- en distributielijsten met meer dan 50 abonnees...

    Over de <alert=understatement>niet altijd even deskundige antwoorden van de klantenservice</alert> kan je op het forum het nodige lezen, als je wat oudere berichten doorworstelt. Het is een bekend probleem, helaas.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina