1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Vraag: Digitaal tv studentenwoning

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door G-LOW, 1 jun 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo allemaal,

    Mijn naam is Angelo, voorheen kwam ik hier alleen maar heen om te lezen, maar nu ben ik toch genoodzaakt zelf een vraag te stellen.

    De situatie is als volgt:

    Voorheen had ik een zelfstandig appartement met een abonnement op de extra zenders zoals Film1, Sport1 en Eredivisie Live.

    Nu heb ik mijn woning verlaten en ben tijdelijk bij m'n vriendin ingetrokken, dit omdat we over 1,5 maand elders gaan samenwonen.

    Dus heb ik mijn Humax hier in de tijdelijke woning aangesloten, dit heeft 1,5 week goed gewerkt, had niet eens verwacht dat ik hier m'n extra zenders ook zou hebben.

    Mijn eigen abonnement liep tot 31 mei, vanochtend om 10 uur vielen al m'n zenders (digitaal) dus weg.

    We zitten hier in een studentenwoning waar de huisbaas gewoon het basisabonnement heeft.

    Ik was in de veronderstelling dat je het basisabonnement altijd digitaal kon bekijken, maar dat blijkt dus niet zo te zijn, allee Ned. 1 kan ik nu nog maar bekijken.

    Hij geeft bij iedere zender behalve Ned. 1 aan dat de Preview periode verlopen is (E19).

    Iemand hier ervaring mee?


    Ik houd m'n hart vast voor de volgende verhuizing, daar wil het namelijk ook zo zijn dat de bovenbuurvrouw de hoofdbewoner is en dat zij klant is bij Ziggo...

    Dit houdt dus in dat ik hier straks hetzelfde probleem zal gaan krijgen, mits zij WEL digitale tv af neemt bij Ziggo?

    Ik hoop dat ik mijn verhaal een beetje goed uitgelegd heb en dat iemand me een goed antwoord kan geven.


    Alvast bedankt!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jun 2009
  2. Het digitale signaal wordt altijd meegestuurd, maar dit gebeurd voor de meeste zenders gecodeerd. Vandaar dat je een geregistreerde smartcard nodig hebt.

    Aangezien je abonnement beeindigd is, is je smartcard ook niet meer geregistreerd en kun je dus alleen de niet gecodeerde zenders nog bekijken. Je zult even de helpdesk moeten bellen en de situatie even uitleggen. Ik denk dat het dan wel weer goed komt.

    Zolang je een geregistreerde smartcard hebt zal dat probleem niet spelen. Maar het is gewoon even nodig om met de helpdesk te bellen.

    Dit is wel een ingewikkelde, want je gebruikt/betaald de kabel met basispakket aan de huisbaas. De kaart met aanvullende zenders komt op jouw naam. Aangezien je al voor de basis aan je huisbaas betaald, moet je eraan denken dat je alleen voor de aanvullende zenders betaald.

    pvd
     
  3. Bedankt voor je reactie, net contact gehad met Ziggo.

    Ik zou m'n Humax nu 2 uur lang op Ned. 1 moeten laten staan, dan zou het volgens hen weer moeten werken, ik ben benieuwd!

    Mvg,

    Angelo
     
  4. Super, alles werkt weer gewoon digitaal!

    Nogmaals bedankt!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina