1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Oorzaak gevonden?! >1 jaar blokkerig beeld, etc.

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door SvenEnSabrina, 30 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Lol, die WAS ook af en toe bezet terwijl ik niet aan het bellen was, danwel tot afgelopen donderdag na vervangen van onderdeel in wijkkast nu alles ok behalve interactieve deel geeft dan nog blokjes.
     
  2. Net bij mijn schoonmoeder geweest, heeft zinds gisteren ook iTV maar is nog niet geactieveerd, had gisteren wel al direct gebeld...

    Maar goed, was er dus net op bezoek en omdat het nog niet geactiveerd was bekeek ik maar het ziggo promotie filmpje... Daar was ook perfect beeld op alle zenders maar blokjes ofwel hetzelfde probleem als ikzelf ook nog ervaar op het interactieve deel... Schoonmoeder is ook regio hoensbroek maar wel andere wijkkast (althans ik gebruik een monteur die ooit hier was als bron). Kortom, hebben meer mensen uit deze regio (35600(0) / 1111) / of andere regios hier mischien ook last van?

    PS: Binnenhuisbekabeling bij schoonmoeder ook prima al zou daar evt. de coax beter kunnen (kwa kabel niet kwa connectoren).
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jun 2009
  3. Update!
    Monteur nr. 12 komt eraan. Maar eerlijk is eerlijk dus reken ik het als de 1ste, vanwege het feit dat het de 1ste is voor het huidige probleem ;)

    Huidige storing is dus blokkerig beeld op het gehele interactieve deel (niet kwa menu maar kwa uitzending/ontvangst van de streams). De storing met langer dan 1 jaar blokkerig beeld is sinds afgelopen donderdag verholpen.
    Omdat ik helaas niet lang genoeg thuis kan zijn voor de monteur te ontvangen (kon op zich morgen tussen 8:00 en 13:00 al), komt deze (op mijn verzoek) as. vrijdag in de avonduren.

    Ben benieuwd hoe lang het nu gaat duren voordat dit probleem verholpen is, maar ik heb alle vertrouwen in het vernieuwde ziggo!
     
  4. Pas op voor monteur 13!:giveup:
     
  5. Als die komt ben ik er gewoon niet, lol...
     
  6. Ik heb dit probleem dus ook.
    Sinds gisteren heb ik iTV (was wel heel snel geactiveerd) maar heb ook last van blokkerig beeld.
    Bij mij lijkt het zo dat het met bandbreedte te maken heeft. Toen ik rond 19:30 keek was het heel blokkerig, maar toen ik om 23:00 keek (zelfde programma) was het al een heeeeel stuk beter (maar niet perfect).
     
  7. Ik weet niet wat jij onder bandbreedte verstaat, maar het kan m.i.in dit geval niet tijdsgebonden zijn.
     
  8. Wellicht klopt mijn beeld niet, maar ik zie dat VOD toch als een soort van internet. Als er veel mensen tegelijk dingen opvragen kost dat meer bandbreedte en kunnen dingen minder snel aankomen. Op momenten dat er minder gebruikers tegelijk bezig zijn zou er dus meer bandbreedte moeten zijn.
    Bovenstaande geldt volgens mij bij kabelinternet voor mensen die op dezelfde wijkcentrale zitten.
     
  9. Mijn schoonmoeder ook en iemand anders op dit forum ook al (kan zijn dat jij dat was :P), wat is je postcode (mischien handig als ziggo mee doet lezen)?
    Die van mij is in elk geval 6431kx en van mijn schoonmoeder 6433BW.

    PS: Of dat nu geactiveerd is binnen 1 min, 1 uur, etc. mag er niet toe doen... Sowieso heb ik het ook met het ziggo promo filmpje (wat gratis is).
    Ik d8 zelf ook aan streaming problemen aangezien bij mijn straat bijna elk onderdeel (muv de kabels onder de grond) al eens vervangen is geworden :P
     
  10. Promo filmpje was bij mij wel goed.
    Mijn postcode 5261GD (Brabant, voormalig @Home gebied)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina