1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Oorzaak gevonden?! >1 jaar blokkerig beeld, etc.

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door SvenEnSabrina, 30 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. WOW!

    Maandag werd ik gebeld door de aannemer die stond voor de deur...
    Hij was gewoon gekomen en had de gemeente gebeld onder het motto big issue en mocht direct graven :D

    Dus heb nu nieuwe groene kabel, oude echt gaar (gezien) maar eh sinds gisteren weer problemen!!! Overbuurman ook weer dus volgens mij is de wijkkast weer eens naar de .....

    Ben nu aant bellen met HD.
     
  2. Tsjonge..:roll::roll:
     
  3. Tja... Ik wordt er nu echt langzaam .... van!
    Maar goed, we gaan door onder het motto aanhouder wint :P

    As. maandag komt er weer monteur, update volgt...
     
  4. Zo het is maandag ofwel monteur geweest...
    Was weer één van die betere, hij zei dat het in de wijkkast moest zitten want de kabel van wijkkast naar EV en van EV naar woning waren goed volgens hem... Hij zou daar ingenieurs op afsturen, dus nog even afwachten...

    PS: Kreeg vandaag (20:07 uur) mailtje van ziggo dat ik voor 31 aug. nieuwe snelheid / modem heb...
     

  5. wat heeft dit met itv te maken...internet
     
  6. Ook al lijkt dit op het oog niet zo, het heeft in dit verband in meerdere opzichten met het itv-verhaal te maken:
    1. leverancier: Ziggo (om te beginnen)
    2. het loopt via dezelfde wijkkijst en over dezelfde kabel(verbinding) (die tot nu toe zo'n lijdensweg heeft veroorzaakt)
    3. itv maakt van internettechniek gebruik: het gaat immers om een retourverbinding/signaal (communicatie van twee kanten).

    Redenen genoeg voor een verhoogde waakzaamheid in bovenstaand geval, lijkt me.

    (Dus niet zo snel het vingertje op.. :cool:)
     
  7. Theike,

    Wat eduard08 al zegt, en verder hetvolgende...
    Als je dit draadje vanaf het begin zou lezen, dan had je gelezen dat dit draadje zeker niet enkel over iTV alleen ging maar over slecht signaal dat mijn woning binnenkomt! Volgens mij spreekt de titel van mijn draadje dan ook voor zich...

    Nogmaals, de problemen die ik ervaar (duiden gewoon op slecht binnenkomend signaal):
    - DTV, blokkerig beeld / wegvallen geluid op alle zenders (BER zelden op 0)
    - iTV, alle streams blokkerig (net zoals internet 50% van pakketjes heeft fouten)
    - Internet, 50% van pakketjes bevatten errors / halve snelheid
    - Telefonie, pakketjes vallen weg en soms bezet terwijl niet bezet.

    Maar goed, dan nu het antwoord op je vraag.
    "Wat heeft internet met iTV te maken?"
    Sowieso is een iTV ontvanger gewoon een modem, daarbij werkt het ook nog eens net zoals internet je vraagt iets en je krijgt het vervolgens (je vraagt iets (upload) en je krijgt iets (download), ze noemen het ook weleens streamen).

    Verder is het een PS waarmee ik op zich zelf al geen direct verband maak tussen deze, anders was het namelijk geen PS geweest ;)

    Maar goed "internet" is zeer relevant in dit verhaal, want haal nu maar de helft van de snelheid dus 10 ipv 20 en daardoor is het zeer zeker best relevant om dat te melden. Want volgens ziggo moet ik dus voor 31 aug. 50 halen terwijl ik nu ook maar 10 van de 20 haal! Kortom, als ze het probleem niet voor die datum oplossen ga ik die snelheid niet halen. Dit maakt het dan zeker erg relevant in deze post.
     
  8. Zojuist stond er een ziggo monteur aan de deur (wist niet dat die kwam, maar goed was toch thuis), had iets in wijkkast vervangen maar dat was dus (helaas) niet de oplossing.

    Hij zegt dat het zeer waarschijnlijk de groene kabel van wijkkast naar EV is en zal daar een vervolgafspraak op maken... Ofwel 2 monteurs moeten gaan meten, etc. etc.

    Wordt vervolgt...
     
  9. Hou het logboek goed bij, ivm met je memoires..:wink:
     
  10. Zo en weer een update (nog niet de laatste)...

    Er stonden maandag 2 ziggo busjes voor de deur (vervolgafspraak) en ik was toevallig thuis :D

    Het waren in eerste instantie 2 monteurs (ook nog die waar ik tot nu toe de beste ervaring mee heb), ze staan achter kabel en ziggo (muv de helpdesk bij veelvuldig bellen) en hebben van alles gemeten (nog 3de monteur bijgekomen met andere/meer meetapp.) en buitenshuis nog wat dingen aangepast...
    En wat blijkt, momenteel heb ik GEEN blokjes meer op digitale TV maar ook niet op iTV (kan dus sinds afgeloppen maandag eindelijk zonder blokjes/geluidsproblemen digitale TV en iTV kijken:pompom:). Let wel het signaal is nog niet helemaal zuiver (volgens monteurs) de BER blijft nog steeds niet netjes op 0 maar komt tot max. 6 (waardoor de box het nog kan corrigeren ofwel ik er niets van zie/hoor), internet blijft nog steeds maar 50% van de downloadsnelheid halen (10 ipv 20) en bij telefonie geen problemen meer ervaren/opgemerkt. Kortom, situatie is verbeterd maar nog niet acceptabel, zeker niet volgens de monteurs ;)

    De monteurs komen as. donderdag / vrijdag terug met een extern bedrijf die weer veel kennis heeft van alles in de wijkkast en samen met de monteurs te werk zou gaan... Volgens de monteurs zou de node (als ik het goed onthouden heb) in de wijkkast vervangen zijn geweest op de dag nadat die bepaalde monteur hier was geweest door dat externe bedrijf, echter die dag waren wij thuis en hebben wij geen signaal uitval gehad wat hadden hele dag digitale muziek/tv aanstaan (toen nog met blokjes/geluidsproblemen).

    Wordt vervolgt...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina