1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Oorzaak gevonden?! >1 jaar blokkerig beeld, etc.

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door SvenEnSabrina, 30 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    Dit moest ik toch even posten al heb ik het heel lang uitgesteld...

    Sinds ruim 1 jaar (16 mei 08) ervaar ik problemen met blokkerig beeld / storing in geluid op digitale TV. Dit met diverse ontvangers, bekabeling, etc... Ook haal ik maar tussen de 8 en 16mb/s ipv 20mb/s, de upload is wel altijd netjes in orde... En de telefoonlijn is soms bezet terwijl ik niet aan het bellen ben / pakketjes vallen weg.

    Maar goed, na zo'n 30-tal keren gebeld te hebben met de helpdesk (soms een enorme elende soms super geholpen) en zo'n 10 monteurs verder (die allemaal aangaven dat ik een super binnenhuisbekabeling heb en dat zeker niet de oorzaak kon zijn maar blijkbaar toch niet tot in de wijkkast kwamen?!) is dan nu eindelijk de oorzaak bekend, althans hoop ik dan!

    De monteur die gisteren hier was (eerste paar van @home daarna ziggo) kwam eindelijk achter de oorzaak. In de wijkkast (diversen mensen in de straat hebben problemen bleek sinds vorige maand) is de omvormer van glasvezel naar coax defect! Sterker nog de monteur gaf aan dat er een sticker op plakte met daarop de tekst: Uit vaals, defect geeft strepen en blokkerig beeld.

    Deze week zal het onderdeel (eindelijk) vervangen worden, nu hopen dat dit ook echt de oorzaak is!

    Nog even afwachten :P
     
  2. Ach, deze variant kende ik nog niet. Inzetten van defecte onderdelen en dan "vergeten".
     
  3. de variant kapotte onderdelen vergeten kende ik ook nog niet. Probemen in een wijkkast komen wel vaker voor. Het nadeel is alleen als iedereen hier afzonderlijk melding van maakt, gaat er bij ziggo helaas geen belletje rinkelen (maar dit was bij @home ook al zo)

    Als je slecht DTV signaal hebt, en je weet zeker dat het niet aan de bekabeling ligt, ga dan eens bij de buren proberen vergelijken, als die het zelfde slecht signaal (op meerdere adressen) hebben, moet je gezamelijk een klacht indienen bij ziggo. dan gaat er pas een belletje rinkelen vaak.

    Ik ken iemand die tig keer contact heeft gehad over blokkerig beeld etc, steeds was 't verhaal, dat het aan de aansluitingen binnenshuis was. Uiteindelijk gaan informeren in de buurt en bleken meer mensen met zelfde klachten, en zelfde antwoorden te zijn, toen met z'n allen contact gezocht, waarna de wijkkast is bekeken. Bleek ook iets niet goed in te zijn, daarna prima beeld!!

    Overigens gebeurt dit natuurlijk niet heel erg vaak, meestal ligt het euvel van een slecht beeld/signaal echt bij de mensen thuis, maar het hoeft dus niet altijd. Informeer dus altijd even in de straat, of er meer mensen zijn die er last van hebben, zo weet je direct of het aan je eigen aansluiting ligt, of dat het signaal vanuit ziggo niet goed is (door bijv, defect in wijkkast)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 mei 2009
  4. Verbazingwekkend weer zo'n bericht. Als een monteur toch ziet dat de bekabeling binnenshuis prima is dan ga je toch verder kijken? Je hoort steeds verder naar de bron terug te gaan om een signaal te controleren, dat hoeft echt geen jaar te duren. :no:
     
  5. Ik denk dat je je vergist.

    Het ligt nooit aan de spullen van Ziggo, ook nu dus niet :evil:

    Voor de rest van mijn gedachte geldt: :censored:
    :wink:
     
  6. Niet iedereen heeft de "skills" om tot aan het wijkcentrum te gaan...... Vandaar dat niet idere monteur daar in gaat kijken, wat wel raar is is dat deze storing als zijnde voltooid afgemeld word en niet doorgetzet word naar een monteur met voldoende "skills".
     
  7. Goed, de schuldbekentenis is er. Eindelijk.

    Maar nu: de consequenties.

    Het lijkt me toch niet dat jij straks slechts blij mag zijn dat het eindelijk goed is.

    Wat wordt jou nu aangeboden als schadevergoeding en compensatie?
    In ieder geval heb jij lange tijd trouw betaald voor een ondeugdelijk product (de zg. "tegenprestatie).
    Dus:geld terug van de maanden die jij wel betaalde maar de leverancier niet "presteerde/leverde". Niet goed, geld terug.

    Daarnaast zou hier ook een royaal gebaar, naast de ruiterlijke erkenning dat zij verwijtbaar in gebreke zijn gebleven, op zijn plaats zijn. Toch?
    De kwestie heeft je ook geld, tijd en ergernis gekost. Dus lijkt me dat daar ook wat voor tegenover moet staan. Kortom: echte klantenservice.

    Is je wel iets in die richting aangeboden?
     
  8. Daar kan ziggo niet aan beginnen, als ze iedereen tegemoed moet komen met schadevergoedingen van diensten waarbij ze in gebreken zijn gebleven, zijn ze binnenkort failliet:wink:
     
  9. Daar wordt in dit soort gevallen geen rekening mee gehouden.:no:
     
  10. Slecht Signaal

    zoals gewoonlijk staan de beste stuurlui aan wal en is het makkelijk om op een ander af te geven.

    Dus dan doe ik er ook maar een schepje bij.

    Als Ziggo nou eens begint om alle storings monteurs een meetkast mee te geven in hun servicewagen die het signaal analyseert en voorzien is van een klein beeldscherm.
    Weet je binnen 5 minuten hoe het signaal er aan toe is en wat de beeldkwaliteit is.
    Kan tevens ook een kabelbreuk opsporen
    Scheelt een hoop gezeur en bespaart op langere termijn flink op de kosten, en op het Imago van de maatschapij.
    Dat apparaat kost wel even iets maar dan heb je ook wat...

    Klant blij en de Monteur kan met een eerlijk geweten door naar een volgende klus

    ps: ben de naam van het Merk kwijt maar heb het ooit eens ergens gelezen dus.....

    Greetings.........
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina