1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Enorme klacht

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door ronvm, 29 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb een pakket opgestuurd gekregen met alleen de Cisco STB voor interactieve TV erin (die op zich helemaal goed werkt).
    Alleen uitzending gemist, interactieve TV e.d. wil natuurlijk niet lukken omdat de helft er niet bij zit. Dus dan maar de vraag of ze de losse onderdelen na willen sturen. Dat doen ze dus niet en ik heb alle afdelingen al twee keer gehad, ik heb geen andere mogelijkheid. Ik ga uiteraard alle kosten declareren, dus verzendkosten, twee weken geen HDTV en extra uitbreidingen op het gebied van Digitale TV. Eigenlijk ben ik er helemaal klaar mee, maar wat moet ik dan?

    Het antwoord was "u heeft altijd nog het analoge signaal". Heb je dat wel eens bekeken op een Plasma scherm van 107 cm?...dat bedoel ik!!

    Ik zei ook dat ik voor het eerst sinds 1995 ontevreden ben en heb dat redelijk ge-uit ook.

    Service zou zijn wanneer Ziggo een nieuw compleet pakket stuurt en mij het andere pas laat retourneren als het nieuwe binnen is. Maar daar wil men kennelijk niks van weten.

    Let wel: Ik heb al ruim 5 weken moeten wachten voordat de ontvanger binnen was, heb m'n Samsung HD-ontvanger verkocht (omdat ik er aan één genoeg heb) en zou nu weer 2 weken moeten wachten op een ander apparaat wat hopelijk net zo goed werkt als deze, want daar schijnt ook nogal eens verschil in te zitten.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jun 2009
  2. Waarom dump je je klacht hier? Kitaro heeft ook vrij (hoop ik voor 'm)
    :)
     
  3. Ik wil niet vervelend doen maar wat is nu eigenlijk het probleem want je bent een beetje tegenstrijdig?
    1) Het nieuwe ofwel interactieve werkt (nog) niet, je cisco box (momenteel het interactieve pakket, volgens mij nu ook evt. samsung versie te krijgen) maar de cisco box ondersteund ook HD dus kan je toch gewoon kijken met je oude smartcard totdat het werkt?!
    2) Op de site staat een levertijd van 4 tot 6 weken, dan is 5 weken prima toch?
    3) Je koopt de cisco box dus hoeft je oude pakket helemaal niet terug te sturen?! En je geeft ook aan je box terug te moeten sturen maar ook verkocht te hebben.
    4) Welke onderdelen ontbreken er dan? Of heb je mischien evt. een niet retour geschikte splitter / versterker aangesloten?
     
  4. Nee, wellicht was ik niet helemaal duidelijk.:oops:

    M'n huidige Cisco moet ik terugsturen omdat de versterker en eengats aansluiting er niet bij zitten. Daarvoor had ik een SamSung HD ontvanger die ik verkocht heb, zodat wanneer ik de Cisco opstuur geen ontvanger meer heb om digitale (HD)TV te kijken.

    Wat mij verbaasd is dat Ziggo niet de versterker en de eengats-aansluiting los kunnen nasturen, nu moet alles terug terwijl de Cisco op zich perfect werkt. Het enige wat niet werkt is ITV omdat die versterker er niet bij zit.

    Het zou beter geweest zijn, wanneer Ziggo een nieuw pakket opstuurd en ik de huidige zolang nog kan gebruiken. Zou ik de huidige niet terugsturen heb ik gewoon 2 ontvangers en zou ik 'dubbel' moeten betalen (uiteraard stuur ik hem op), maar dat bedoel ik met klantvriendelijk te werk gaan.
     
  5. Omdat je allemaal wel eens je 'ei' kwijt moet en ik verder nog nooit geklaagd heb. Alleen de houding bij klantenservice dreef mij hiertoe. Wellicht had ik beter even kunnen wachten met het deponeren van mijn frustraties maar ik begrijp het niet. Ik heb nooit een dergelijke ervaring gehad met Multikabel => Ziggo, het was altijd goed.

    Wachten op iets is helemaal niet erg, laat ik dat voorop stellen.
    Maar ik begrijp gewoon niet dat er niet met je mee gedacht wordt. Ik heb gewoon via de site besteld, als het dan fout gaat is het niet 'mijn schuld' en verwacht ik een beetje clementie van Ziggo en zeker dat ze met de klant meedenken.

    Hoe moeilijk is het om de ontbrekende dingen na te sturen?
    En dat is wat mij dwars zit.
     
  6. advies aan ronvm,

    waarom gewoon geen normale storing melden aan de helpdesk, en dom aangeven dat je TOTAAL niet technisch aangelegd bent. en een storingsmonteur wilt.(verder niet vertellen dat je geen versterker hebt,just.. het werkt niet! :)

    als die beste monteur dan langskomt, geef je aan hem aan dat er nooit een retourversterker en 1-gats doos is geleverd. deze zal hij vast bijzich hebben, en een makkie aan jouw "storing" hebben.

    je bent een tevreden klant voor jaren, en die wil ziggo graag houden.


    suc6. berrrie.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 mei 2009
  7. Ze zouden die dozen gewoon moeten wegen voor ze verzonden worden, dan weten ze ook dat het compleet is (of niet natuurlijk)...



    Tja... Of de monteur geeft aan oorzaak is binnenhuisbekabeling (ondersteuning tot WCD/AOP) en brent de voorrijkosten in rekening...
     
  8. Tja, voorrijkosten betalen...dat is dan maar zo. Ik heb een nieuwe woning dus de bekabeling zal echt wel in orde zijn. Het signaal is immers 90% (dat zie ik wanneer ik de zenders laat zoeken). Zoals nu gaat het echt niet werken. Gisteren nog de klantenservice gebeld en die wist mij te vertellen dat er nog helemaal geen abonnement op m'n smartcard geregistreerd stond en ik daardoor ook geen Uitzending gemist kon zien (zelfs de lijst met programma's niet). Uiterst vriendelijk hoor, dat wel maar ik moest m'n ontvanger aan laten staan (kwam mooi uit met Roland Garos in H.D.) en met 2 uurtjes zou het moeten werken, maar helaas weer niet terijwl ik de ontvanger aan heb laten staan tot ca. 23:30 uur. Vanmiddag maar weer bellen dus...

    Wordt ongetwijfeld vervolgt....
     
  9. Check je prive berichten ;)
     
  10. Beste mensen,
    Ik ben ook sinds deze week de eigenaar van een cisco decoder. Ik heb hem alleen via marktplaats van iemand overgenomen. Ik heb een basis abbo met HD pakket, verder geen interactieve abbo's. Nu lees ik deze topic door en wordt er gepraat over een versterker en een eengats aansluiting. Deze worden normaal gesproken blijkbaar meegeleverd met het totale pakket. Kan iemand mij uitleggen wat er met deze twee dingen wordt bedoeld? Ik heb wel een vermoeden, maar wil eigenlijk een bevestiging hiervan.

    Ik had met mijn samsung dcb-h360rs ook geen problemen met het signaal, maar sinds de cisco heb ik toch ook een antenne versterker er tussen gezet. Echter zonder retour. Ik heb mij laten vertellen dat je deze alleen nodig hebt wanneer je een versterker plaatst direct aan het begin waar de kabel het huis binnenkomt. Als je een versterker plaatst na je data/tv splitter, dan zou het niet nodig zijn. Sinds de versterker heb ik ook geen problemen meer met het signaal.

    Die eengats aansluiting, is dat de unit die normaal in de muur zit, in een doos, en dus eigenlijk je aansluitpunt in de woonkamer is? Zo ja, waarom moet dit een een gat zijn en niet eentje met een apparte radio (analoog)aansluiting? Waar wordt de zogenaamde ziggo versterker geplaatst?

    Greetzzz,
    MetalZeke
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina