1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

tweede smartcard pikt digitaal totaal pakket niet op

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door derdedeurtje, 28 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. :evil: ik heb sinds 24 mei het digitaal totaal pakket aangevraagd (9,95) en binnen 2 uur had ik het signaal echter maar op 1 van de 2 smartcards bij mij thuis, de smartcard die wel het pakket oppakte zat het verste in huis verwijderd van het punt waar het signaal binnenkomt (na 20 meter coaxkabel). ik heb toen de kaartjes omgewisseld omdat de lcd tv nu eenmaal beneden staat en daar werkt de smartcard die boven het pakket oppakte wel op. Het andere kaartje blijft echter de e-19 melding geven voor het digitale totaal pakket. Na het bellen van de helpdesk zijn de kaartjes opnieuw geactiveerd, maar hetzelfde gebeurde opnieuw alleen het kaartje boven pikte het digitaal totaal pakket op ( dit was nu dus het andere kaartje, dus het ligt niet aan de kaartjes) Wat opvalt is dat op het kaartje waar ik de e19 melding op krijg er wel ondertiteling is op de zenders 202 203 en 204?? , maar geen beeld en geluid. Ik krijg dus de indruk dat het ligt aan de decoder beneden die overigens wel het geactiveerde kaartje met het pakket prima afspeelt. (op het moment dat de kaartjes tegelijk? geactiveerd worden met het digitale totaal pakket) De decoders die ik thuis heb zijn allebei humax ir fox c. Iemand dezelfde ervaring of suggesties?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 mei 2009
  2. Heb je de decoder al eens gereset?
     
  3. Ik heb de stroom eraf gehaald, dit hielp niet, de decoder boven heb ik wel tot in de fabrieksinstellingen gereset, maar beneden nog niet . Ik denk niet dat dit de smartcard die het signaal niet oppakt nu wel doet activeren?
     
  4. Het lijkt er op of kaart 2 niet geactiveerd is, of langer dan 6 maanden is uit geweest.
    Dan moet ie via een recovery tool weer tot leven gewekt worden.
    Als de decoder kapot was,zou hij het met het andere kaartje ook niet doen.
     


  5. Geen kaartprobleem dus. Aangezien het op de ene ontvanger wel goed gaat, lijkt het ook geen probleem met het Ziggo signaal. Blijft dus over de decoder beneden en de bekabeling ernaartoe. E-19 meldingen kunnen ook voorkomen door een slecht signaal (decoder krijgt de keys niet goed binnen) kan het dus ook een kabelprobleem zijn, ondanks dat de foutmelding je daar in eerste instantie niet aan laat denken.
     
  6. Is er meer bekend van decoders die wel perfect afspelen, maar activaties niet oppikken?....
     
  7. Oja, er zit een versterker beneden voor de andere analoog tv's boven.....
     
  8. opgelost!

    heb weer de helpdesk gebeld, kreeg toen de storingsafdeling die probeerde weer van alles wat niet lukte, toen zij de hd "je hebt nog helemaal geen digitaal totaal pakket" maar dit heb ik wel sinds 24 mei zei ik!
    Daarom verbindt ik u door met de administratie........ de dame vertelde mij ook u heeft nog geen digitaal totaal pakket..... oja ik zie wel iets staan.. er is iets aangevraagd ik zeg ja al op 24 mei.... zij weer proberen om de smartcards tot leven te brengen ( de smartcard die het wel deed stond ook op e19) lukte weer niet, toen zei de dame nou ik probeer iets anders.. binnen 2 uur heeft u op allebei de kaarten het pakket.. maar wel de decoders aan laten staan. Ok zei ik en 2 uur later had ik weldegelijk op beide smartcards het pakket.... zucht
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina