1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Nummer herkenning

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door MrMax, 28 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. MrMax

    MrMax Forum Member

    Berichten:
    38
    Goedendag.

    Ik heb een vraag over eigen nummer mee zenden.

    Ik heb sinds een week of 3 telfonie van ziggo.
    Nummer herkenning stond standaard uit en die heb ik aan gezet in mijn Ziggo en dat werkte uitstekend.
    Nu is in die paar weken al een paar keer voor gekomen dat spontaan het nummer NIET meer wordt meegestuurt.
    Nu heb ik vandaag deze weer opnieuw moeten instellen omdat het nummer weer niet wordt meegezonden.
    Verwerkingstijd volgens de site mogenlijk twee weken.
    Tot nu toe was het meestal wel binnen een dag voor elkaar.

    Maar hoe kan het nu dat die instelling telkens weer verandert?
    Als je kijkt in mijn ziggo kan je ook niet gelijk zien waar die opstaat omdat je altijd start met "niet wijzigen".

    Ik hoop dat iemand wat tips voor mij heeft omdat het voor mij persoonlijk best belangrijk is dat ik gelijk mijn thuis nummer kan herkennen "i.p.v. onbekend nummer gemist" als ik wordt gebeld op mijn werk.
     
  2. pvd

    pvd Forum Member

    Berichten:
    1.116
    Er is een verschil tussen nummerherkenning en eigen nummer zenden. Nummer herkenning is dat jij thuis kan zien wie er belt, tenzij hij/zij z'n nummer niet meezendt. Eigen nummer zenden betekend dat anderen jouw nummer in het telefoonscherm te zien krijgen.

    Eigen nummer zenden en nummerherkenning staan standaard aan volgens mij. Dus misschien heb je het per ongeluk uit gezet. Volgens mij zit er niks anders op dan wachten. Je kunt proberen de boel te versnellen door de helpdesk te bellen.

    En als je vanaf vast naar mobiel belt: Krijg je dan wel je nummer te zien?

    Eigen nummer zenden kun je ook eenmalig uitzetten via *31 in te toetsen voor het gewenste telefoonnummer. Dit geld dan uiteraard alleen voor dat gesprek. (handig als je bijvoorbeeld een bedrijf belt)

    pvd
     
  3. MrMax

    MrMax Forum Member

    Berichten:
    38
    Bedankt voor de reactie.

    Ik bedoel uiteraard dat je vanaf je huistelefoon je nummer meezend.
    Bedankt voor de correctie.

    Na activatie stond deze standaard uit, dus mijn huisnummer werd niet getoond op de ontvangende kant en die instelling heb ik aangezet bij mijn ziggo.
    Het heeft goed gewerkt maar om de paar dagen lijkt de instelling veranderd te zijn en moet ik het weer opnieuw instellen in mijn ziggo.

    Zo ook nu weer en ik zou er graag achter willen komen wat en waar het mis gaat.
     
  4. pvd

    pvd Forum Member

    Berichten:
    1.116
    helpdesk

    Als je je eigen mobiel belt, is het nummer dan ook onzichtbaar?

    Misschien toch eens bellen met de helpdesk

    pvd
     
  5. MrMax

    MrMax Forum Member

    Berichten:
    38
    Gisteren niet en na de instellingen weer te hebben verandert gistermiddag werkt het nu weer wel.

    Maar zoals gezegt heb ik dat nu al een paar keer gehad.

    Het werkt weer dus ik vind het weer even goed, alleen even afwachten voor hoelang dit keer.

    Bedankt voor de aandacht.
     
  6. Loessand

    Loessand New Member

    Berichten:
    4
    nummerherkenning

    Ik heb vorige week zaterdag het nieuwe modem gekregen en geinstalleerd. Sindsdien doet de nummerherkenning het niet meer. Bij het vorige modem werkte alles prima. Heeft iemand hier ervaring mee?
     
  7. CeeS

    CeeS Legend (✝ 2016)

    Berichten:
    12.349
    Welk merk/type modem heb je ? (er zijn er namelijk 2)
     
  8. Loessand

    Loessand New Member

    Berichten:
    4
    modem

    Wij hebben het modem Touchstone Arris TM7028.
    Alvast bedankt voor je reactie.
     
  9. pvd

    pvd Forum Member

    Berichten:
    1.116
    Misschien moet je opnieuw de nummerherkenning aan zetten.
    Ondersteund jouw telefoon het FSK-protocol?

    pvd
     
  10. Thomas

    Thomas Forum Member

    Berichten:
    671
    Ik heb ook een Arris Touchstone..

    Ik zie dat hij in ETSI FSK V.23 de nummerherkenning doorstuurt..

    Thomas
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina