1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Slecht beeld HD zenders.

Discussie in 'Digitale TV - Zenders' gestart door gunslinger, 28 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds kort heb ik het HDpakket toegevoegt, maar ben erg teleurgesteld,
    HistoryHD ( springend, schuddend beeld)
    NatgeoHD ( springend, schuddend beeld )
    DiscoveryHD ( geen geluid)
    EurosportHD ( prima)

    Het had slechter gekunt met een 4/4 score, maar ik kijk eigelijk nooit
    Eurosport :cry:

    Tot slot mijn decoder : de gevreesde, en inmiddels beruchte Samsung DCB H360R ( dit was het eerste type met nogal wat foutjes )


    Is dit het probleem, en moet ik echt een andere decoder aanschaffen, of ligt het probleem ergens anders ?

    MVG Henk
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 mei 2009
  2. History HD zit op de beruchte 170 MHz die extra gevoelig is voor storingen, dus het zou kunnen dat jij daar ook last van hebt.

    Voor NatGeo HD geldt dat echter niet, dus dat is vreemd.

    Discovery HD zendt vaak Dolby Digital 5.1 geluid uit. Als je TV dat niet aankan moet je de Samsung instellen op PCM in het Media-menu.
     
  3. Hi Maurice,
    Bedankt voor de "PCM" trick, heb nu inderdaad geluid bij DiscoveryHD.:pompom:
    al twee goed :)
     
  4. In Tilburg zit Hisory hd op een andere frequentie....
    Mocht hel wel een signaal probleem zijn dan moet je ook problemen hebben met "Het Gesprek" kanaal 25, die zit op dezelfde frequentie als HistoryHD in het voormalig @Home gebied.


    @gunslinger:


    Wel typisch dat je alleen beeld problemen hebt met de MPEG4 kanalen en dat je op Discovery die nog MPEG2 is wel goed beeld hebt. Met de Samsung 360 kan ik dit probleem wel verklaren als je een hele oude software release hebt dan kan je decoder niet goed overweg met de nieuwere efficiente encoders van de zenders die je noemt. Software upgraden kun je via het menu van de decoder.
    Zie http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=11016


    Heb je alwel de 132 versie van de software:
    heb je het schokkend beeld alleen op HDMI? en als je nu eens component gebruikt....of desnoods om te testen even scart?
     
  5. Al eens de HDMI kabel gecontroleerd op smerige contacten?
    Of een andere HDMI kabel?
     
  6. Zou ook kunnen, maar vermoed oude software:wink:
     
  7. Hallo allen,

    Ik denk dat het probleem al aardig boven komt,
    Ik vrees inderdaad een oude software versie,
    maar.....

    ik kan al tijden niet meer opdaten, de samsung wil gewoon niet meer,
    hij ziet inderdaad dat het een oude versie is , en geeft dan ook nog de tijd
    die er nodig is ( 10 min.), gaat dan naar "dl" meteen daarna naar "ra" en dan meteen naar "boot" en eindigt met de mededeling "controleer smartcard"

    Ik heb toen ook een andere smartcard geprobeerd, schoongemaakt, etc etc. helaas alles zonder resultaat.

    dus zit ik op dit moment op versie :

    ver.loader 106
    ver. s/w 130
    ver. h/w 501

    alvast allen bedankt voor het meedenken, super.
    grtz Henk
     
  8. Daar heb ik geen ervaring mee... zat hardwarematig te denken. ;)
     

  9. Haha hier had ik ook last van bij Discovery HD Lang afgevraagd wat het probleem zo kunnen zijn nu lees ik dit en direct gevonden.

    Maurice Bedankt!!
     
  10. Updaten moet ook kunnen zonder smartcard, dus daarkan het niet aanliggen. Heb je de ontvanger als eens even uit gezet doormiddel van de stekker eruit of de schakelaar aan de achterkant?

    Zo niet probeer dat eens even.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina