1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Lisse probleem na werkzaamheden

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door heerden, 28 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds de werkzaamheden van dinsdag op woensdagnacht hier in Lisse ook steeds wegvallende connecties. Na een minuut of wat komt er dan weer data binnen om na een paar minuten weer weg te vallen.

    Telefonie blijft gewoon werken en het modem gaat niet offline maar verderop in het ziggo-netwerk gaat het mis.

    Ook de snelheid is van een maandenlange stabiele topsnelheid nu zeer wisselend tussen de 14 en 20Mbit met soms een uitschieter naar 25Mbit.

    Er was gisteravond ook via het telefonische helpdeskbandje de mededeling dat er een storing in mijn postcode gebied was. Raar genoeg stond en staat er niets vermeld bij de postcodecheck zelf op ziggo.nl...

    Kan iemand van Ziggo wellicht iets meer hierover vertellen?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 mei 2009
  2. Na 2 telefoontjes met de helpdesk en de technische dienst is het probleem helaas nog niet opgelost.

    Als ik mijn router aansluit krijg ik een IP adres uit leiderdorp (kan je zien via een website http://whatismyipaddress.com/). Als ik de pc rechtstreeks aansluit krijg ik een IP adres uit Lisse wat ook zou moeten.

    Helaas heeft het modem resetten etc hierbij geen zin want ondanks dat het modem het mac adres dan niet meer onthouden heeft krijgt de router evengoed het 'verkeerde' ip adres als ik deze weer aansluit.

    Volgends de technische dienst van ziggo zit deze bewuste MAC-DHCP lease bij ziggo zelf en duurt het 7 dagen voordat deze losgelaten word. Het advies was dan ook het mac adres van de router te wijzigen (kan helaas niet) of 7 dagen de router eraf te halen.

    Op mijn vraag waarom ziggo zelf die lease niet eraf kon halen kreeg ik te horen dat ze dat niet konden. En technischer dan dit zou ik ook niet aan de lijn krijgen aldus de medewerker.

    Het vreemde is wel dat als ik de ziggo DNS server ga tracen soms na een paar seconden ineens de verbinding weer werkt. Maarja, dat is natuurlijk geen oplossing. Vaak blijft ping timeout lang hangen op gv-rc0011-cr101-ae12-215.core.as9143.net [213.51.161.65]

    Kan er iemand van Ziggo die hier meeleest wellicht iets voor mij betekenen?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 mei 2009
  3. Het is me inmiddels gelukt om toch een ander IP adres via de router te krijgen :pompom:

    Ik heb nu weer een IP uit de regio lisse, hopelijk is het probleem nu verleden tijd.
     
  4. De lokaties die je bij verschillende databases kunt opvragen kloppen heel vaak niet. Dat komt omdat er geen enkele officiele status aan hangt. Er bestaat niet zoiets als een centrale registratie van de gemeente waar een ip adres is uitgegeven. Vaak kloppen de gegevens van deze sites dan ook niet. Je probleem kan dus nooit ontstaan zijn omdat er een ip-adres uit leiderdorp aan je toegewezen was. Ik vermoed eerder dat het met die groepsstoring te maken had en misschien met de ip-range, maar dus niet met de lokatie.
     
  5. Dat zou heel goed kunnen, gelukkig werkt het nu weer naar behoren. Ik vond het alleen wel vreemd dat ziggo niet de DHCP leases in haar eigen netwerk kan resetten.

    Wellicht is het wel een idee om, voor dit soort situaties, een sectie in het forum te maken met instructies per router hoe je een mac adres kan wijzigen? (of bestaat dit al..?)
     
  6. Tsja... er zijn tientallen misschien ondertussen wel honderden verschillende types routers terwijl die info meestal in de handleiding staat. Het feit dat via het mac-adres het ip-adres beinvloed kan worden zou genoeg moeten zijn. De rest kan iemand in de gebruiksaanwijzing lezen of via een tip van een mede forumlid wel oplossen.
     
  7. Moet niets uitmaken uit welke regio je een ip adres krijgt, het gaat erom dat je internet goed werkt.

    Toen ik in Hoek van Holland woonde en ik daar kabelinternet had van UPC had ik ook een ip adres uit Arnhem en dat werkte gewoon. Dus zo vreemd is dat niet hoor.
     
  8. Precies, ik heb als XS4ALL-abonnee in Amstelveen een (vast) adres uit Rotterdam. Totaal onbelangrijk voor het functioneren van de verbinding.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina