1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Decoders vinden verschillend aantal zenders

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door arruk, 28 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Decoders vinden verschillend aantal kanalen

    Hoe kan het dat bij het opnieuwe laten zoeken van alle zenders mijn Samsung HD decoder meer TV kanalen vindt (164 stuks) dan mijn Cisco HD decoder (159 stuks)?

    Het aantal radio zenders is overigens wel gelijk.

    Graag jullie reacties en bedankt alvast.

    Groeten, Paul
     
  2. Geen idee, heb daarvoor net iets meer info nodig denk ik :P
    In elk geval de voglende vragen zijn even belangrijk om je te kunnen helpen...

    - Staan de netwerkinstellingen op beide boxen hetzelfde?
    - Staan de zenderlijsten op alles en dus niet op favorieten of id?

    - Welke zenders mis je tenopzichte van de andere box?
    - Heb je dat met dezelfde smartcard op beide boxen?
     
  3. Ik denk dat het ligt aan het feit dat alle HD zenders op de ene kaart wel actief zijn (proefperiode) en op de 'oude kaart' niet.

    Groeten, Paul
     
  4. Een smartcard heeft niets van doen met het zoeken en vinden van kanalen. Je mist zo te zien 5 kanalen, dus lijkt het er veel op dat de Cisco niet wil afstemmen op een bepaalde frequentie.
     
  5. In dat geval moet ik gaan checken welke 5 kanalen ik mis op de Cisco decoder. Bedankt voor je reactie!
     
  6. Zodra je het eerste kanaal gevonden hebt dat ontbreekt kan je het jezelf een beetje makkelijker maken door dat kanaal in het volgende overzicht op te zoeken en dan te kijken welke kanalen nog meer in diezelfde Transport Stream (TS) worden doorgegeven:

    http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml

    Dan hoef je alleen nog maar te controleren of de rest van de kanalen uit die TS ook ontbreken in de kanalen lijst van de Cisco en zoja, dan heb je de probleem frequentie gevonden.
     
  7. Wat kan er aan gedaan worden als het een frequentie probleem betreft?
     
  8. Waarschijnlijk je COAX huis installatie verbeteren. Je kan bijvoorbeeld eens proberen om de Samsung en Cisco van aansluiting te verwisselen om te zien of de Cisco dan wel alles vindt. Zoja, dan zit het probleem mogelijk in het deel van de COAX bekabeling/aansluiting naar de Cisco. Misschien een verkeerde splitter? Of misschien is het signaal sowieso al te zwak waar de Samsung nog wel mee overweg kan, maar de Cisco net niet meer.

    Met andere woorden: Er kan van alles aan de hand zijn en dat zal je zelf stap voor stap moeten onderzoeken waarbij je steeds meer componenten probeert uit te sluiten als probleemveroorzaker.
     
  9. De Cisco decoder zit met een kwaitatief goede coax kabel rechtstreeks aan de versterker gekoppeld, terwijl de Samsung wordt doorgelust vanaf de Cisco uitgang. De Samsung zou dus een zwakker signaal moeten krijgen zou je zeggen. Er wordt geen gebruik gemaakt van splitters. Ik zou de Cisco nog wel een plek kunnen opschuiven bij de versterker. Deze hangt nu aan de '5 meter' uitgang en zou naar de '10 meter' kunnen. De afstand tussen de versterker en de Cisco is overigens minder dan 5 meter.

    Bedankt trouwens voor al je reacties tot zover!

    Groeten, Paul
     
  10. Dan moet je dus sowieso ook nog even rechtstreeks testen (dus helemaal zonder versterker) ;)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina