1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Port forwarding-probleem.

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door RonS, 27 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Download van sysinternals Portmon:
    http://download.sysinternals.com/Files/PortMon.zip
    Pak uit en draai.
    Zoek verbinding met je camera 192.168.0.106:80
    Kijk met Portmon of je die verbinding ziet (van jouw PC naar Camera port 80)
    Kijk of dit TCP en/of UDP is
    Kijk goed of er nog andere poorten geopend worden en of die TCP/UDP zijn.
    Sluit browser; alle verbindingen met 192.168.0.106 moeten nu verdwenen zijn.
    Wanneer je geen extra poorten vindt, probeer daarna nog eens vanaf GRC:
    https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
    een portscan.
    Wanneer 80 niet open staat is:
    1. De forwarding niet goed (kijk nog eens heel goed na op typo's, zoals 0/o ./, e.d.)
    2. 80 in jouw cable-gebied geblokkeerd (probeer camera naar een andere poort b.v. 8080 te configureren).

    Mees de Roo

    P.S. Wat is het netmask van je 192.168.x.x netwerk?
    Denk je er aan dat je (fixed ingestelde camera) in ieder geval netmask EN gateway ook (via configuratie) moet kennen, anders kan hij niet terugpraten via de router (DNS lijkt overbodig)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina