1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Problemen tussen Docsis3 modem en router

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Sorouy, 26 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanaf het moment dat ik het nieuwe modem van Ziggo had aangesloten gaf dit alleen maar problemen.

    Ik had het modem rechtstreeks aangesloten op de computer voor activatie. Dit ging prima.
    Hierna sloot ik onze router (Sitecom WL-308 XR Gaming router) op het modem aan en de computer weer op de router.
    Dit op precies dezelfde manier als waarop het oude modem was aangesloten.
    Het oude modem is overigens ook een Arris geleverd door Ziggo (@Home).
    Via de router kon geen een computer in het huis nog verbinding krijgen.
    De enige verbinding die er was, was een LAN verbinding.
    Hierna probeerde ik een andere router (volgens mij een Netgear WGR614v6) er op aan te sluiten.
    Hierbij had ik wel een "verbinding" met het internet, maar deze was absoluut niet stabiel. Ik probeerde een internet pagina te bezoeken, maar kreeg alleen maar de melding dat er geen verbinding was.
    Als ik dan een paar keer refreshde kreeg ik de pagina wel, maar als ik dan verder wilde klikken op de site viel de verbinding weer weg.

    Ikzelf heb ondertussen echt vanalles geprobeert en zou zelf niet meer weten wat het probleem is.
    Met het oude modem werkte alles prima zonder enige problemen. Op dit moment zitten we helemaal zonder internet, maar als ik naar Ziggo bel word ik alleen maar van het kastje naar de muur gestuurd.

    Is er toevallig iemand die ook een soortgelijk probleem heeft sinds het aansluiten van het nieuwe modem?

    En weet iemand misschien een oplossing of iets waar mogelijk nog naar gekeken kan worden?
     
  2. En je hebt iedere keer dat je de router aansloot op het modem of andere wijzigingen aan het interne netwerk wel de modem van het stroom gehaald en er weer op? Modem van stroom, pc uit, router er tussen, modem aan, router aan, pc aan? Ik vraag het maar even want velen vergeten dit namelijk.
    Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 2_2_1 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/525.18.1 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1 Mobile/5H11 Safari/525.20
     
  3. Ja, dit heb ik ieder keer weer gedaan, dus daar kan het niet aan liggen.
    Ik ben zelf IT-er en ik heb bij al mijn handelingen er wel aan gedacht.

     
  4. Kun je de status-pagina van de router bereiken en kijken wat de WAN parameters (IP,mask,gateway,DHCP,DNS) zijn die het van het modem krijgt?

    Mees de Roo
     
  5. kan niet emailen

    :giveup:
     
  6. Probeer eens een echt merk :P


    Nee ff serieus...
    Alles van stroom...
    Router reset (pinnetje) dus alleen deze op stroom als nodig...
    Dan je router aan en 1 pc...
    Instellen, werkt dit? Bij ja modem aansluiten...
    Als modem online kan je je router nog eens reseten voor zekerheid...
    Werkt het nu? Ja, PC 2 etc.

    Nee? Wat zegt logboek?
     
  7. Er moeten nu harde gegevens komen.
    PC IP's, netmasks, gateway, DNS server(s)
    Router(s) LAN IP, DHCP instelling (uit/aan op ....)
    Router(s) WAN IP, netmask, gateway, DNS server(s), DHCP insteling (uit/aan op ....)
    Router(s) logfilemeldingen
    Modem Downstream Power Level, signal/noise
    Modem Upstream Power Level
    Modem Codewords, correctable codewords, uncorrectable codewords
    Modem logfilemeldingen
    Je zegt dat je IT-er bent; zorg dan dat die gegevens er komen.
    Heb je moeite ze te vinden; vraag er hier verder naar.

    Mees de Roo
     
  8. Ik vroeg het al iets taktvoller :P

    En die uitspraak ik ben ICTer of ITer tja idd...
    Even een stelling:
    Als CISCO / AVAYA netwerkbeheerder hoef ik toch niets van windows Vista systeembeheer te weten, daar zijn de systeem en applicatiebeheerders voor?! Toch zijn we allemaal ICT/ITers... Dus ieder zijn vak zeg maar...
     
  9. Sorry wanneer dit nodeloos hard overkomt :oops:
    Ik bedoel niet te zeggen dat elke IT-er verstand hoeft te hebben van dit soort netwerk/aansluit zaken. Wat ik wel bedoel te zeggen is dat er bepaalde regels zijn voor het oplossen van alle IT problemen (en de meeste niet-IT problemen trouwens ook).
    En dat begint met het verzamelen van zo veel mogelijk en zo exact mogelijke gegevens (ik had bijna relevant toegevoegd, maar heb slechte ervaringen met mensen die de relevantie van essentiele gegevens niet konden beoordelen).

    Je zou haast denken dat de mensen die hier geholpen willen worden per verstrekt getal €10,00 moeten betalen, zo lastig is het om meer te weten te komen dan:
    "dokter m'n netwerk voelt zich niet goed"':schater::schater::schater:

    Mees de Roo
     
  10. Maar werkt het nu zoals je wil dan of post je nog iets dat je kan helpen :P
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina