1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Modem herstart na openen willekeurige website

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Mike3551, 26 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo mensen,

    Ik hoop dat dit iemand bekend voorkomt.

    Ik heb sinds gisteren het probleem dat zodra ik mijn PC heb opgestart, mijn browser (Chrome of IE7) open en naar een website ga dat mijn modem zich lijkt te herstarten.

    Dit is wat er gebeurt:
    - Alle lampjes branden netjes
    - Ik open een site
    - Alle lampjes gaan uit, behalve Power, PC Activity en Standby die voor 2 seconden blijven branden.
    - Alle lampjes gaan uit, en de modem herstart zichzelf.
    - Alles gaat vlot weer aan, maar send blijft tot 5 minuten knipperen
    - Alles is weer aan, en hetzelfde doet zich voor

    Ik heb Windows XP, Internet Z2, en de Motorola Kabel Modem (weet even geen specificaties, maar is een standaard toch?)

    Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Wil Ziggo zelf wel bellen, maar kan geen 15 minuten in de wacht hangen terwijl ik op het werk ben :)

    Bedankt alvast!

    Groeten,
    Michael
     
  2. Klantenservice is tot 22.00 uur geopend. Kan ook 21.00 uur zijn, dus kan je altijd thuis nog even bellen ;)
    Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 2_2_1 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/525.18.1 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1 Mobile/5H11 Safari/525.20
     
  3. TD, Verhuizen en Sales tot 22:00, de rest tot 20:00.

    De technische dienst heeft niet de langste wachttijd, maar het is sowieso beter om vanaf thuis te bellen, kan je meteen dingen als resets uitvoeren (tenzij je telefonie ook van Ziggo hebt).

    Dit soort totale resets wijzen meestal op een probleem in de voeding, alleen zou dat niet getriggerd moeten worden door het openen van een webpagina. Kortom, ik heb hier nog nooit van gehoord en gen flauw idee helaas.
    0900-1884, optie 2 en daarna 2, omschrijf het probleem zo duidelijk als je nu hebt gedaan, log eventueel alvast in op de statuspagina van het modem. Ik neem aan dat je geen router ertussen hebt?
     
  4. Ik hoop dat ze ├╝berhaupt nog iets voor me doen, gezien ze een fijn excuus hebben gevonden om me nergens meer mee te hoeven helpen.

    Ik heb al 4 jaar kabelinternet op dit adres, nooit met problemen. Tot de overname.

    Na de overname van Casema kreeg ik continue problemen dat mijn Send lampje bleef knipperen, en zelfs bij verbinding kreeg ik geen adres toegewezen. Bleek dat mijn signaal erg zwak was, dus een monteur langsgeweest.
    Die constateerde dat het kwam omdat mijn woning geen eigen hoofdaansluiting had, en ik dus van het pand ernaast 'meelifte'. Dit omdat het een appartementencomplex is, en mijn studiootje bij hetzelfde pand hoort alleen een andere extensie heeft in het huisnummer. Heb wel een eigen kabelaansluiting in mijn woning, maar die wordt afgeleid van de hoofdaansluiting.
    Oplossing: 300 euro investeren voor een eigen aansluiting.

    Ik heb echter al maanden geen problemen meer. Het enige wat ik merk is als de modem even van de stroom is geweest, dat het wat langer duurt voordat hij helemaal is gestart (Send blijft 5 minuten knipperen). Hier kan ik wel mee leven.

    Ik weet echter zeker dat dit probleem hier nada mee te maken heeft, al ben ik dus wel bang dat ze het er maar weer op gaan gooien...

    Bedankt in elk geval, mannen. Ik zal ze toch nog eens bellen.

    Als het iemand anders echter bekend voorkomt, schroom niet om even een antwoordje te plaatsen, het wordt gewaardeerd! :)

    Editje:
    Er zit inderdaad geen router tussen. De modem zit direct via coax aangesloten op mijn PC.
     
  5. Als je mij een pb zou willen sturen met je postcode huisnr wil ik je modem wel even voor je uitlezen...
     
  6. Thanks, Saywhat. Heb je een berichtje gestuurd.

    Begrijp me trouwens niet verkeerd, val niet jullie allemaal bij Ziggo af. Heb helaas gewoon te vaak mensen aan de lijn gehad die zich niet aan afspraken hielden, of zich er zeer makkelijk vanaf maakten terwijl je al 20 minuten in de wacht stond (is van een tijd geleden, weet niet hoe de wachtrijen nu zijn).

    Beetje opgekropte frustratie die er helaas wel eens uit moet :)
     
  7. Ik begreep de frustratie al, maar vond het netjes verwoord, dus vandaar ook mijn reactie ;)

    ps je hebt een pb :)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina