1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Cisco voor tweede maal kapot

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door groennom, 26 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijn Cisco is voor de 2e maal in 6 maanden tijd kapot. Dat betekent dat je alles wat je had opgenomen kwijt bent. Verder kun je, totdat het nieuwe aparaat komt, geen programmas opnemen. Verder betaal je voor het digitale plus pakket terwijl je die zonder decoder niet kunt ontvangen. Op zich allemaal al niet prettig.

    Nu komt de grap, het duurt maximaal 1 week om een RMA formulier thuis te krijgen en daarna heeft Ziggo 3 tot 4!! weken nodig om een nieuw aparaat bij mij thuis te krijgen. Dat betekent dat je 4 - 5 weken moet wachten voordat het probleem verholpen is.

    Ligt het nou aan mij of is dit inderdaad een belachelijk lange termijn?
     
  2. 1 week zeg je ,voor het rma

    Bij mij duurde het bij de omruilactie al 3 weken voordat ik de retour sticker in huis had :no:. Gelukkig kon infje mij het retour adres en rma nummer geven . Dus aan deze jongens ligt het niet ,dus aan kitaro en infje:oyeah: etc.
    Ik heb al voorgesteld bij de verschillende afdelingen van ziggo een paar honderd cisco's neer te zetten .Dan zijn veel mensen wel bereid ze zelf om te gaan omruilen ,dan heb je direct een nieuwe .Of misschien als de storings monteur zijn busje vol heeft met cisco's ?!?.
    Er is volgens mij geen discussie mogelijk dat die cisco's en het interactieve systeem aan veel kinder ziektes lijden:censored: . Of het is misschien wel een blijvend probleem met die cisco's .
    Dus aan het aantal problemen te zien op het forum ,zou het netjes zijn pas abbo geld te gaan heffen als het product uit ontwikkeld is .
    En dat is te zien aan het forum nog niet het geval . En aan de klantenservice : " het ligt niet altijd alleen aan de klant " , die volgens ziggo altijd een warboel van zijn aansluitkabels heeft gemaakt " .:thankyou:
     
  3. Wow, dat is best een lange termijn voor RMA. Maar ook wel weer gebruikelijk. Een RMA afdeling is niet een verkoop afdeling waar nieuwe producten op voorraad liggen. Ze zouden eigenlijk de RMA formulieren online moeten zetten en ernaar streven dat ze binnen 2-3 weken een RMA kunnen afhandelen.

    Je tweede Cisco is nu al kapot. Heb je hem in een kast staan of staat er een ander apparaat op?
    Ik heb hem thuis buiten een kast maar mijn PS3 stond er boven op. Ontdekte dat de Cisco toch wel erg warm werd. De grote hoeveelheid koel-sleuven heeft ie klaarblijkelijk echt nodig. Dus maar snel die PS3 weer ergens anders neergezet.
     
  4. Hij staat vrij in de kast, ruimte boven de Cisco is minimaal 30 cm. Het klopt wel dat hij heet wordt, erg heet. Dat heeft waarschijnlijkt te maken met het feit (zoals elders te lezen) dat de Cisco in standby nog steeds 20 W gebruikt en dus erg veel energie verbruikt. Ik heb geen idee wat de oorzaak is.
     
  5. Wat je kunt doen is schriftelijk restitutie vragen over het teveel betaalde abonnementsgeld, vanaf de datum waarop je de melding hebt gedaan tot de datum dat je de nieuwe/herstelde decoder in huis hebt. Als je over die periode meer dan een significant bedrag teveel hebt betaald (lees: €10,-) is er een goeie kans dat het verrekend gaat worden met een komende factuur.

    Klopt, officieel moet het veel sneller gaan maar dat is in de praktijk bijna nooit het geval.

    Die zitten er inderdaad meestal niet voor niks. In mijn beleving zitten er altijd meer dan nodig, maar het is altijd aan te raden ze allemaal vrij te houden; teveel gekoeld zal het apparaat niet snel worden, te weinig kan echter schadelijk zijn (of zelfs gevaarlijk).
     
  6. Decibert, ik begrijp dat je dat kunt doen. Maar ik heb liever direct een nieuwe decoder dan € 10 terug... Bij Apple sturen ze je eerst het vervangende, nieuwe product en je krijgt er een retour envelop bij waarin je het defecte onderdeel kunt terugsturen. Op deze manier is de tijd dat je een niet werkend aparaat hebt gereduceerd tot een acceptabel niveau.

    Als Ziggo nu een nieuw apparaat stuurt dan zit ik slechts een dag of 2 - 3 zonder in plaats van een maand.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 mei 2009
  7. wel meer (goede) bedrijven doen dat. Laatst had ik een kapotte harddisk van Maxtor: ze vragen je creditcard nummer, sturen een nieuwe schijf en je stuurt de kapotte terug in de verpakking van de nieuwe. Als je na een maand dat niet doet, schrijven ze een x bedrag van je creditcard af.

    Bij Ziggo zou dat eigenlijk nog makkelijker kunnen, omdat je al een bestaande relatie bent. Maar ja, van kantvriendelijkheid is Ziggo nog niet doordrongen, alhoewel ze tijdens de lancering allemaal verhalen vertelden hoe nu de klant centraal zou gaan staan en andere blabla.
     
  8. Uiteraard. Alleen iets veranderen aan die omslachtige procedure (zijn ze zo bang opgelicht te worden?) kan je in je eentje niet, teveel betaald geld terugvragen kan je wel, dan heb je in ieder geval de schade beperkt.
     
  9. Eens, maar die € 10 zal me worst zijn, 4-5 weken niet kunnen opnemen en al mijn opnames kwijt is wat mij betreft een veelvoud erger!

    Veranderen kan niet, ik zal alleen erg blij zijn wanneer de kabel markt opengaat. Misschien dat bedrijven als Ziggo wel de klant centraal stellen. Zoals gezegd bedrijven als Apple kunnen wel klantgericht denken en mijn inschatting is dat Apple iets groter is dan Ziggo!

    Off-topic: Zag wel dat conceptronics een aparaat op de markt gaat brengen (de yuiix) en als het meezit kan deze ook irdeto aan. Als je het over een bedrijf hebt die weet hoe je om moet gaan met het ontwikkelen van een product..... Super bedrijf! Kan Ziggo nog wat van leren.
     
  10. Lekkere vergelijking met Apple, ik heb speciaal even opgezocht wat de dienstverlening van apple is:
    Denk dat Ziggo het dan iets beter doet...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina