1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Sony Alpahcrypt niet alle zenders

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Thunderbird, 25 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Nou dat zal alleen goedkomen als Ziggo de bewuste frequentie niet (meer) gaat gebruiken of er voor jou onbelangrijke zenders op plaatst.
    Het is een hardware probleem van de bewuste serie Sony TV's dus dan houd het verder gewoon op helaas.

    Enige oplossing is dus een ander type TV waar deze fout niet in zit.
     
  2. Het feit dat jouw TV bepaalde frequenties niet wil scannen heeft niets met eventuele ondersteuning van Ziggo te doen, maar is een fout in de TV. Bij nieuwere TV's van Sony is dat probleem verholpen zodat daarop die kanalen nu wel te vinden zijn, maar daar heb jij niets aan. En die nieuwere TV's worden nog steeds niet "ondersteunt" door Ziggo wat impliciet aangeeft dan Sony weet dat dit fout zat in eerdere modellen, maar daar gewoon niets aan willen doen. Je bent dus door Sony afgescheept tijdens je telefonisch contact net als alle andere Sony klanten met dezelfde problemen. Dit is namelijk iets dat Sony moet oplossen en niet Ziggo.
     
  3. fijn als die tv nou 500 euro koste okee maar deze tv heeft me wel mooi 1500 euro gekost:evil: en om hem dan zomaar we te doen vind ik ook zoiets :evil:achja dan maar niet die zenders dan kijken we die wel analoog of we kopen een losse hd ontvanger maarja dan zit je met 2 afstandsbedieningen en daarvoor hadde we zon cammodule gehaald
     
  4. Kan net zo goed een software probleem zijn. Sony TV's zijn opvallend snel klaar met het afzoeken van de gehele frequentie band naar kanalen. Waarschijnlijk zoeken ze naar een signaal via een raster indeling die per land kan verschillen waarbij die 396 MHz kennelijk net niet handig binnen de rasters valt. Andere TV's zoeken kennelijk met veel kleinere frequentie stappen waardoor een volledige scan veel langer duurt dan bij Sony, maar ze weten dan wel alles te vinden. Het punt is echter dat er helemaal niet meer gezocht moet worden als de gebruiker bij de quickscan opties alles goed invult. Dan weet de TV namelijk exact welke frequenties er allemaal gebruikt worden aan de hand van de informatie in de aangetroffen NIT. En als je weet waar het staat, dan hoef je er uiteraard niet naar te zoeken. Je moet er alleen maar op afstemmen.
     
  5. Oftewel: handmatig is dit alsnog op te lossen bij Thunderbird?
     
  6. Nee. Ik had toch al aangegeven dat deze problematiek door Sony opgelost moet worden?
     
  7. En vervolgens kwam er zo'n lang verhaal achteraan dat ik de indruk kreeg dat je je eerdere opmerking relativeerde.
     
  8. Ik reageerde op het bericht van de Doman dat het een hardware probleem zou zijn. Daarbij gaf ik aan dat het net zo goed een software probleem kan zijn met uitleg waarom ik tot die conclusie kwam.
     
  9. Juist, en uit dat laatste trok ik -wellicht ten onrechte - de conclusie dat het probleem misschien handmatig te omzeilen was.
     
  10. Sony biedt geen mogelijkheid om achteraf nog handmatig losse frequenties te scannen en de daarmee eventueel gevonden extra kanalen dan toe te voegen aan de volledige kanalenlijst. Bij andere merken die ik ken zijn er wel dergelijke mogelijkheden. Sony zal dus een bugfix moeten uitbrengen om het op te lossen en dat doen ze niet.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina