1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Routerproblemen na storing (ASUS WL-500g)

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door zwaaihaai, 24 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. [​IMG]
    Ik krijg mijn WL-500G niet meer aan de praat met ZIGGO.

    Vorige week heb ik een TV-Telfonie-Internet storing gehad gedurende een half uurtje. Daarna kwamen TV en telefonie weer gewoon op maar Internet weigert dienst.

    Direct op het kabelmodem (Motorola SBV5120E Surfboard) met een direct LAN kabeltje geen probleem, maar via mijn ASUS WL-500g Premium (WL500-G) doet hij het niet. sinds de storing NIETS aan de routersettings veranderd maar volgens Helpdesk ligt het aan de router.

    Nu heb ik ook ineens een ander IP adres ik had een 83.80.132.xxx
    en nu ineens 94.208.126.xxx kan het nieuwe IP adres ermee te maken hebben dat mijn router het niet meer doet??

    in de logs lijkt het erop of de router wel iets kan internetten want hij pakt wel een tijdsynchronisatie van time.nist.gov, zie onderstaande logs

    wat betekent die "UDP connection denied to 83.80.129.xxx:4672 from 80.182.38.xxx:23114"?

    Ik heb daarna de factory defaults settings geladen in de router maar dan krijgt de router geen IP adres van het kabelmodem.

    moet ik bij het instellen van mijn router op het kabelmodem een MAC adres instellen?
     
  2. Nee, wel het modem resetten (even de stroom eraf).
     
  3. Hoewel de instellingen allemaal goed leken, en er niets gewijzigd was aan de instellingen heb ik nog een keer, een algemene Factory reset gedaan.

    Bij heartbeat server heb ik www.ziggo.nl ingevuld. geen idee of dat goed was. uiteindelijk deed alles het wel. :pompom:

    Ik heb als IP adres er weer een in de range 83.80.xxx.xxx en niet meer die 94.208.126.xxx da's wel vreemd, wat is het met die twee ranges??

    Kortom wat het probleem uiteindelijk oploste was
    - ALLES 20 sec uit, ook alle Casema kabelmodems en kastjes, routers en pc's
    - factory reset van de router
    - kabelmodem aan, router aan, pc aan
    - Router helemaal opnieuw instellen. (setup)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina