1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Opnamen mislukken

Discussie in 'Humax iHDR5050-C (HD-PVR)' gestart door Fladder, 24 mei 2009.

?

Wie is er volgens jou verantwoordelijk voor de opname fout?

  1. Ziggo

    16,7%
  2. Humax

    7,1%
  3. Beide

    57,1%
  4. Welke opname fout?

    19,0%
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hee, ik heb precies hetzelfde!

    Eergisteren zat ik nog in de previewperiode van mijn nieuwste smartcard en had ik geen enkel probleem met opnemen van programma's. Gisterenmiddag merkte ik dat de periode was verlopen, want ik kon niet alle zenders meer kijken.

    Gisterenavond wilde ik op RTL4 een drietal programma's na elkaar opnemen (Nieuws, weer, GTST, afzonderlijk geselecteerd), en vanochtend merkte ik dat die opnamen mislukt waren. Dat was de eerste keer dat ik met een mislukte opname werd geconfronteerd. En inderdaad, bij aanzetten kreeg ik ook allereerst de E19-4 preview periode melding een aantal seconden voordat ik beeld kreeg op RTL4.

    Ik denk dus dat het ook daarmee te maken heeft. Het vermoeden is gerelateerd aan de vraag die ik eerder stelde in het forum over wat voor smartcards Ziggo intern gebruikt voor hun testopstellingen: interne supercards of 'gewone' consumentenkaarten. Anoniem reageerde daarop met het antwoord dat het gewone consumentensmartcards zijn met alle abonnementsvormen geactiveerd.

    Is het misschien een idee om de Ziggo-testen uit te voeren met een gewone 'consumentensmartcard' waarop alleen het basis digitale TV-pakket actief is (die al uit de previewperiode is gelopen)? Dan lijkt het me echt representatief.
     
  2. Dus als ik het goed begrijp wordt de harde schijf waardeloos als de preview periode verlopen is?
     
  3. alleen bij "de meeste" vooraf geprogrammeerde opnames die uit standby starten ja ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jun 2009
  4. Wat dus ontzettend vaak het geval is.
     
  5. Je kan beter toevoegen "sommige". Bij mij gaan iig het grootste deel van de opnames goed. Wat niet weg neemt dat het best irritant is als er opnames mislukken.
     
  6. Je stelt het wel heel extreem.
    Ik heb daarna al zeker 200 opnamen gemaakt, verreweg de meeste uit deep standby, waarvan er 2 of 3 mislukt zijn. Voor mij valt het dus mee.
    Maar iedere keer is er één te veel.
     
  7. O gelukkig, ik dacht al....
     
  8. verschikt per persoon bij mij is het ongeveer 80-90% van de geplande opnames uit standby mislukken. Voornamelijk omdat ik op RTL4 opneem (100% mislukt daarvan) wat de meeste problemen geeft heb ik zo het idee.
     
  9. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Misschien kunnen we gaan bijhouden wie deze problemen hebben, welk postcode gebied + plaatsen (incl. bv oud @home, multikabel, casema, etc).
    Volgens mij zie ik veel leden uit hetzelfde gebied die deze problemen hebben.

    Ik zal de aftrap doen:

    Geen problemen. Postcode 5161 (gemeente Waalwijk), oud @home.
     
  10. problemen:

    2133
    Multikabel
    Basis abonnement
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina