1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Opnamen mislukken

Discussie in 'Humax iHDR5050-C (HD-PVR)' gestart door Fladder, 24 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.670
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Mooi dat er een update komt natuurlijk , echter nog steeds hebben we geen reactie over het volgende: :?:
     
  2. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    Als we de problemen zouden opmerken, tijdens de fieldtesten dan zouden we dit product niet goedkeuren. Zelf gebruik ik de 5050 ook dagelijks, maar ik kom deze problemen niet tegen, waarmee ik niet wil bestijden dat er geen problemen optreden die kennelijk andere gebruikers ervaren.
    Ook wij hebben hebben liever ontvangers die foutloos werken, maar dat blijft een utopie, ondanks het langdurig testen. Met CI+ testen we al vanaf januari, dus dat doen we niet even op een namiddag.
     
  3. daxy

    daxy Forum Member

    Berichten:
    286
    Ik kan me voorstellen dat dit probleem alleen in bepaalde omgevingen optreedt. Netwerk (casema/multikabel/@home), instellingen van 5050c, wijzigin in smartcard gegevens (nieuw abbo afgesloten), etc, etc.
    Hoe veel mensen zullen trouwens dit probleem daadwerkelijk hebben (percentage tov verkochte aantallen)... Dit is natuurlijk een forum waar (bijna) alleen problemen staan, dat wil niet zeggen dat _iedereen_ dit probleem heeft.

    Annoniem, is dit een bekend probleem bij jullie (behalve van wat je hier gehoord hebt natuurlijk) en hebben jullie genoeg informatie om dit te onderzoeken/oplossen? Mocht dat niet zo zijn dan zullen er genoeg mensen zijn die je hierbij willen helpen (waaronder ik. 90% van mijn ingestelde opnames lukken nu niet en vrouw is boos omdat As the world turns niet opgenomen is :?).
     
  4. RuudBijl

    RuudBijl New Member

    Berichten:
    3
    Ik had mij nog niet in deze discussie gemeld, maar ook hier regelmatig mislukte opnames. Ik denk dat 25% mislukt. Voor de statistiek: ik ben aangesloten bij Ziggo Velsen.
     
  5. Pio

    Pio Forum Member

    Berichten:
    1.276
    Het E19 probleem moet bij jullie toch ook te reproduceren zijn? Als ik mijn decoders een tijdje uit heb gehad krijg ik in bijna alle gevallen een E19 melding. De Samsung 360 heeft hier het meeste last van en die moet ik soms echt van de stroom afhalen om het op te lossen. Ik vind het zwaar irritant dat ik soms wel 5 minuten moet wachten op beeld en kan me voorstellen dat je met een PVR die daardoor alleen maar zwart opneemt helemaal gek wordt.
     
  6. om1

    om1 Forum Member

    Berichten:
    661
    Ik hoop wel dat Ziggo de E19 problemen als urgent ziet.

    Wat meer druk uitoefenen op Humax zou denk ik goed zijn, afwachten tot ze een keer tijd hebben komt klinkt wel erg passief.

    Het is blijkbaar nog niet duidelijk waar de E19 problemen door komen, maar wordt er op dit moment actief gewerkt aan het achterhalen van de oorzaak? Of op z'n minst reproduceren in een testomgeving?
     
  7. aleg

    aleg Forum Member

    Berichten:
    62
    Misschien handig om een poll (enquete) te hangen aan dit draadje?

    Geeft in ieder geval een klein beetje inzicht in het aantal mensen die er wel / geen last van hebben en in welk netwerk ze zitten.
     
  8. Pio

    Pio Forum Member

    Berichten:
    1.276
    Als ik het bericht van Anoniem goed lees is de wish/bugs list reeds in mei aan Humax overhandigd. Anoniem is niet bekend met het E19 probleem dus ik neem aan dat dat niet in deze lijst is meengenomen. Het kan dus wel even duren voordat er een oplossing komt. Ook gezien het feit dat Humax " nu even geen tijd heeft voordat ze weer aan de 5050 bij Ziggo beginnen".
     
  9. om1

    om1 Forum Member

    Berichten:
    661
    Hij zou bekend moeten zijn met het probleem, want het staat in de Bug/Wishlist. Hij heeft als ik hem goed begrijp alleen gezegd dat ie het zelf niet gezien heeft.
     
  10. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    Er worden de komende dagen aan aantal testen uitgevoerd om te kijken of we de problemen kunnen reproduceren.
    • Alleen maar opnames vanuit deep standby.
    • De smartcard vanuit de 5050 in stdby controleren op een andere ontvanger.
    Als jullie nog andere voorbeelden hebben dan hoor ik het graag.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina