1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Opnamen mislukken

Discussie in 'Humax iHDR5050-C (HD-PVR)' gestart door Fladder, 24 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Nou sinds kort dan bezitter van de Humax5050c en idd zit ook met het probleem krijg melding versleuteld bestand kan niet afspelen.
    Helaas neem elke dag zelfde progamma op zelfde tijd heb nu zon 12 keer opgenomen waarvan 8 mislukt .
    Hoop Ziggo hier wat aan doet anders word toch einde verhaal Ziggo.:sad:
     
  2. :thankyou: dank jullie wel!:thankyou:
    Het is mij nu iets duidelijker.

    Heb dit forum bij toeval gevonden en ben er erg blij mee :)
     
  3. Die technische kennis heb ik niet. Bedankt voor de uitleg. Mijn Ziggo abo was wel geregistreerd, dus daar lag het (ook volgens Ziggo) niet aan.

    Al met al nog niet veel wijzer geworden om dit probleem op te lossen........
    [​IMG]
     
  4. Jij zult dat probleem waarschijnlijk zelf niet op kunnen lossen.

    Voor het descrambelen heeft de humax keys nodig.
    Als de humax gaat opnemen wordt gecontroleerd of de keys nog geldig zijn. Als de key verlopen is of je hebt geen abonnement op de zender die je wilt opnemen, dan zegt de humax 'E19 preview periode verlopen' en stopt met opnemen. Je hebt dan een opname met een gebroken filmicoontje.
    Waarom de humax denkt dat de keys van zenders waar je wel op geabonneerd bent ook verlopen zijn, daar zijn nogal wat discussies en idee├źn over, dus daar ga ik even niet op in. Het gaat ook niet bij iedereen fout.

    Wat bij veel mensen (en dus ook bij mij) helpt als workaround, is om 5 minuten voor je echte opname een opname- of kijkblokje te programmeren van enkelen minuten ned1 HD of SD.
    Deze zender is niet gescrambled, dus de humax zal hierbij geen E19 krijgen. Daardoor heeft de humax dan enkele minuten de tijd om de keys weer bij te werken zodat de echte opname goed gaat.
     
  5. Zie mijn bericht hierboven
     
  6. Ik heb hetzelde probleem, bijna alle geprogrammeerde opnames mislukken.

    Wat een drama!!!
    Kan ik em teruggeven aan de winkel?
     
  7. Heb je de truuk met een paar minuten ned1 ervoor opnemen al geprobeerd.
    Ziggo en humax zijn bezig met zoeken naar een oplossing voor het opnameprobleem, dus hopelijk is dat over een tijd(je) verholpen.

    Van mij mag je hem teruggeven aan de winkel, maar je kunt het beter bij de winkel zelf vragen. :mrgreen:
     
  8. Gaan we proberen dank je:thankyou:
     
  9. opnames mislukken

    Bij mijn 1e 5050 mislukten veel opnames.
    Hij is terug geweest naar Humax en na 4 weken kreeg ik de melding "niet meer te repareren , bij de leverancier kunt u een nieuwe halen".
    Bij de nieuwe heb ik nog geen mislukte opnames gehad.
    Ik ben zeer tevreden over de HD opnames.
     
  10. Zit ik lekker Kees & Co te kijken op Comedy Central Family (ja, daar heb ik een abonnementje op). Wil ik de 2e aflevering opnemen, krijg ik tezien "Kanaal is vesleutelt. Opnemen is niet mogelijk." Dus ik denk 'als ik effe een kanaal omhoog en dan weer terug ga, dan komt hij vast wel weer bij' want meestal werkt dat wel. Maar helaas....nu krijg ik op alle kanalen behalve NED1, "E19-4. Previewperiode is verlopen." Ik krijg die melding ook op NED2 en NED3.
    Helemaal uit en na een paar minuten weer aan zetten van de Humax heeft geen effect.
    Zou hij last hebben van de warmte misschien?

    Hebben meer mensen hier vandaag last van (in het oud-Casema gebied)?

    (Het gekke is, op m'n oudere Humax 9200 is er niks aan de hand...ik was helaas wel telaat met opnemen.)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 aug 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina