1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Ontzet Notitie

Opnamen mislukken

Discussie in 'Humax iHDR5050-C (HD-PVR)' gestart door Fladder, 24 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Als je de humax consequent uitzet op nederland 1 dan gaat de eerstvolgende opname ook goed. Het gaat er volgens mij niet om op welk kanaal je opneemt, maar van welk kanaal je decoder start.

    Zelf sloot ik de avond vaak af met discovery, om de volgende dag iets op te nemen op mtv. Dit ging vaak fout. Nu ik de avond afsluit op nederland 1, gaat de opname de volgende dag op mtv goed.

    Deze workaround werkt niet als je meerdere getimede opnamen doet omdat dan de kans bestaat dat de humax niet vanuit nl1 start.
     
  2. Volgens mij komt het doordat de Humax de EPG gids gaat updaten zodra de geprogrammeerde opname begint, en tijdens de "updating" kan hij dan niet opnemen. Ik heb ingeprogrgrammerd idere dag het RTL nieuws van 7.30 en het NOS journaal van 8.00. Als ik de Humax op standby zet, dat mislukt RTL nieuws. Als ik hem aan laat staan neemt hij het eerste programma Iin dit geval RTL 7.30) wel op.

    Alvast bedankt[/quote]
     
  3. Dat is een interessante gedachte maar één die ik niet begrijp. Ik zal het zelf ook proberen te testen maar wellicht hebben anderen ook hier ervaring mee.

    Barlin
     
  4. Alle opnamen geslaagd

    Even voor de compleetheid.
    Terug van vakantie en ALLE opnamen geslaagd. :-P Dus zowel de ingestelde en de automatische op vast tijdstip.

    Standby stnd was: Diepe Standby (energie besparing)
     
  5. Dat is mooi om te horen! Maar in welk gebied zit jij?
    Waarschijnlijk zit je niet in het oude casema gebied.
     
  6. Alle opnamen gelukt

    Ik zit in het oude casema gebied, Oegstgeest
     
  7. Stukkie verderop laatste 2 maanden ook geen centje pijn meer. Rara hoe kan het nou dat anderen in diezelfde regio wel constant problemen hebben/houden?

    Zolang Ziggo niet netjes uitlegt hoe het komt dat opnames mislukken en hoe het in elkaar steekt blijft het gissen naar de oorzaak en blijft het vinden van oplossingen in de lucht schieten met de hoop dat er een fazant overvliegt :D

    Laten we maar hopen dat Ziggo+Humax het samen opgelost hebben met de op handen zijnde update.
     
  8. Misschien dat ze vanuit Humax het updaten in standby/uit mode veranderen van het laatst gekeken kanaal naar het NED1 kanaal, of voor elke opname eerst 5 minuten naar NED1 gaan kijken stiekem.

    Workaround voor ons maar dit lost het probleem uiteraard totaal niet op ;)
     
  9. Heb je niet een smartcard die nog in de proefperiode valt?

    De eind datum van de proefperiode was bij mij de start datum van de opname problemen.

    Robert
     
  10. Hoi Robert,

    Grappenmaker :), nee hoor ik weet helaas zeker dat ie niet meer in de proefperiode valt. De luxe van onbeperkt kijken is voorbij.
    Heb direct na het aflopen van de proefperiode wel last gehad van mislukte opnamen. Ook in deze diep-standby stand !!!.
    Maar nu niet meer. Alle opnamen zijn gelukt. (meestal als je zoiets zegt, krijg je weer last van uitval, maar ja, nu ben ik tevreden).

    Ik weet niet hoelang je proefperiode is afgelopen, maar misschien sturen ze vanuit Ziggo speciale codes naar de kaart. (je staat in hun database tenslotte, maar moet de Humax wel aanstaan (neem ik aan).
    Ik zou zeggen, aan laten staan de Humax met smartcard, en een telefoontje naar de Helpdesk. Als ik de berichten op het forum goed begrijp kunnen ze bij Ziggo van afstand er wel "iets" aan doen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina