1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Opnamen mislukken

Discussie in 'Humax iHDR5050-C (HD-PVR)' gestart door Fladder, 24 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. om1

    om1 Forum Member

    Berichten:
    661
    Maar de werkelijke reden van het probleem is nog niet (bij mij iig) bekend. Het kan best een combinatie van een bug in de Humax en een instelling bij Ziggo zijn.

    Maar in principe heb je wel gelijk, Ziggo is het eerste aanspreekpunt. Misschien moeten we Humax vragen om druk op Ziggo uit te oefenen ;-)

    En inzicht in wat certificering door Ziggo nou echt betekent zou ook fijn zijn.
    Ik ben bang dat ze meer testen of de decoder geen kanalen die buiten je abo vallen laat zien dan andersom. In dat geval letten ze meer op de belangen van de content providers dan de belangen van de klanten. Dit is speculatie natuurlijk, mar het zou me wat waard zijn als ik zou kunnen nagaan wat certificering nou precies inhoud. Zonder openbare criteria en testmethode is het voor mij niet veel waard.
     
  2. Johnb053

    Johnb053 Forum Member

    Berichten:
    32
    Ja, klopt bij mij staat er dan inderdaad een bliksemflits achter de opname(n)

    Uitermate vreemd probleem, inderdaad iets voor de bug & Wish list.
     
  3. Pier

    Pier Forum Member

    Berichten:
    165
    Het blijft vreemd en ondoorgrondelijk. In de afgelopen maanden is het een enkele keer bij ons voorgekomen. 1x betrof het BBC3 met een start om 20:00 uur en 5 minuten eerder opnemen ingesteld (is reeds besproken hoe dat zit) en 1 x aansluitende opnamen op hetzelfde kanaal. Verder eigenlijk geen klachten. In het begin hadden we ook nog wel eens E19 meldingen bij aan zetten maar die zien we eigenlijk ook al een hele tijd niet meer.

    'Tis hier ex-Casema.
     
  4. HMK

    HMK Forum Member

    Berichten:
    99
    Ik heb mezelf even gequote, want dit topic is zo hot, dat een opmerking al snel een paar pagina's verdwijnt :)

    Resultaat: Ik heb vanmorgen nog het nieuws zitten kijken (rond een uur of half 9), en hem daarna op standby gezet.
    Maar.....de 4 opnames (Kees & Co, Sliders, Who's the boss en Sam Sam) die er tussen 12:30 en nu geplanned stonden, zijn alle 5 mislukt.
    Tussen half 9 en half 1 zitten toch maar 4 uurtjes....zou die sleutel dan NOG sneller verouderen?!
     
  5. eric_b!

    eric_b! Forum Member

    Berichten:
    5
    Ik heb in een ander topic deze vraag gesteld maar nog geen antwoord.
    Hoe stel je dat in, een opname die bijv. vanavond om 20.00 uur begint.
    Ik kan het nergens vinden.
     
  6. HMK

    HMK Forum Member

    Berichten:
    99
    Normaal plan ik opnames in via de EPG (op een programma gaan staan en op OK klikken). Maar soms wil ik handmatig iets inplannen omdat het b.v. pas over een week uitgezonden wordt, en m'n EPG niet zo ver vooruit loopt.
    Dan plan ik een willekeurige opname in via de EPG, ga dan naar de "Timer" (gele knop als je in de EPG staat), klik op de zojuist ingeplande willekeurige opname, en verander de tijd en datum naar de tijd en datum die ik wil hebben....volgende week dus b.v.
    Misschien is er een minder omslachtige manier, maar zo doe ik het dus.
    Of was dat niet wat je bedoelde?
     
  7. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.670
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Het probleem hierbij is natuurlijk dat je niet precies het tijdstip weet wanneer de sleutels veranderen?
    Als je pech hebt zit je nog net in een periode (van 6 uur?) waarin er een zgn. keywissel plaatsvindt.
     
  8. catastrofus

    catastrofus Forum Member

    Berichten:
    4.754
    Maar goed, dit alles is natuurlijk van de p*t gerukt. Deze decoder is kabelboer "gecertificeerd" en het blijft oorverdovend stil vanuit onze kabelboer. Nu zat ik een stukje te lezen op http://www.sluitallesaan.nl/shop en daar staat over het gecertificeerd zijn:

    Ziggo gecertificeerd en Ziggo aanbevolen zijn keurmerken die u alles vertellen over de ondersteuning die u mag verwachten van Ziggo. Ziggo gecertificeerd houdt in dat het product is getest in de testkamer van Ziggo. Ziggo staat garant dat het product optimaal werkt met het Ziggo netwerk en de Ziggo diensten. U kunt altijd direct contact zoeken met de Ziggo helpdesk in het onverhoopte geval van problemen.
    [Stukje over Ziggo aanbevolen maar weggelaten, als 'gecertificeerd' zijn al niets inhoud dan zal 'Ziggo aanbevolen' al helemaal niets inhouden]

    Maar iedereen zit hier maar workarounds te verzinnen terwijl het probleem bij onze kabelboer ligt. Zij moeten dit gaan oplossen, dit kan toch niet?
    Ondanks dat ik geen 'gecertificeerde' decoder gebruik van onze kabelboer wordt ik hier toch wel een beetje boos over deze lakse houding van onze kabelboer. :wink:

    Gert.
     
  9. TheGrouch

    TheGrouch Forum Member

    Berichten:
    5.405
    Ziggo:
    Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Beetje ongeduldig? Je hebt na 1 uur nog geen antwoord (hoewel ik je precies op dit tijdstip antwoorde op je vraag in de andere draad) en dan ga je je vraag al herhalen.
     
  10. HMK

    HMK Forum Member

    Berichten:
    99
    Gert, ik ben het helemaal met je eens.
    Maareh....we hebben het hier wel over Ziggo. Uit ervaring weet ik dat hun ereen "Het ligt nooit aan ons, het ligt altijd aan de klant" zienswijze erop na houden.. Dus als je op hun moet wachten voor een oplossing, dan ben je zo 10 jaar verder. Dat is mede te danken aan het monopolie dat ze op de kabel hebben denk ik. Aangezien er weinig alternatieven zijn, zijn we van hun afhankelijk, dus waar zouden ze zich druk om maken?!
    Vandaar de workarounds.

    Het zou natuurlijk van goed kabelboerschap getuigen als Ziggo er als de DONDER iets aan doet, waardoor ze er ineens heel veel blije klanten bij hebben (en houden!).
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina