1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

ziggo vista niks

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door joey1981, 22 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Bedankt voor de reactie.

    Je begrijpt het verkeerd.
    Of ik nou draadloos of via de kabel internet......iedere keer moet ik niet de laptop opnieuw opstarten maar het modem.

    Draadloos inmiddels helemaal verwijderd en zelf de driver niet laten installeren maar het blijft het zelfde.

    Wat ik wil is dus gewoon kunnen internetten met de kabel....draadloos in maar bijzaak en hoeft niet perse.
     
  2. Ja dat klopt dus ook, want draadloze adapter en LAN adapter hebben ieder een verschillend MAC-adres, dus is het eigenlijk voor het modem een totaal ander apparaat, ook al is het in feite dezelfde laptop, toch zijn er 2 verschillende verbindingen met als gevolg dat je dus de modem opnieuw moet starten. Maar uh, bedoel je niet resetten van router? Anders kan je niet tegelijk bekabeld en draadloos zijn...
     
  3. Oke....dat begrijp ik.
    Maar ik ben niet tegelijk met de kabel en draadloos aan het internetten.
    Een router heb ik niet...het is gewoon het kabelmodem van @home.

    Ik heb inmiddels de knop op de lapop voor draadloos internet uitstaat.
    Maar toch kan ik niet op internet komen met de kabel...ja..eerst modem resetten.

    Maar hoe kan het dan dat van het ene op het andere moment niet meer kon internetten via de kabel?
    Er is niets veranderd aan de laptop....en zoals al aangegeven...draadloos was er toen nog niet hier.

    Kun je me vertellen hoe ik dit moet oplossen?
     
  4. Ik blijf het verwarrend vinden hoor.
    Je schrijft dat je wel een linksys draadloze router hebt.
    Je schrijft ook dat die niet is aangesloten op het modem.
    Je schrijft ook dat je "buiten of boven" draadloos wil werken.

    Al die dingen spreken elkaar tegen, misschien begrijp ik het verkeerd. Wil je nog eens uitleggen hoe je alles hebt aangesloten ? Graag alle dingen noemen, zoals modem en hoe je de router hebt aangesloten of hoe je dat doet als je draadloos wil gaan werken ?

    Misschien kunnen we je de juiste tip geven als het duidelijk is hoe je de boel aan elkaar hebt geknoopt.
     
  5. Ik zie ook even door de bomen het bos niet meer... erg verwarrend.
     
  6. Het is inderdaad allemaal wat verwarrend....
    Hier nog een poging.

    Vergeet even het draadloos gebeuren.

    kabelmodem van @home waarvan een kabel gaat naar mijn laptop om te internetten.
    Dit heeft 3 weken gewerkt en ineens niet meer.
    De laptop geeft aan:
    Verbonden met onbekend netwerk.
    opnieuw opstarten van de laptop heeft geen zin.
    Het enige wat werkt is de stekker van het @home modem 10 seconden er uit te halen en dan weer in te steken.
    Dit moet ik iedere keer doen wil ik op internet kunnen.
    En de laptop moet eerst helemaal opgestart zijn.

    Dus:
    laptop aan zetten...wachten tot windows is geladen.....stekker uit stopcontact van @home modem 10 seconden eruit en dan weer erin....dan heb ik internet.

    Draadloos internet heeft hiermee niets te maken omdat ik dat pas weken daarna heb geprobeerd.

    Hoop dat het nu duidelijk is.
    Ik wil dus internetten via de kabel zonder dat ik steeds die stekker moet in en uit trekken.

    Alvast bedankt.
     
  7. Vraag:
    1. Heb je tussentijds (na de vorige keer werken met je laptop) dan ook nog een andere computer aangesloten gehad op het modem ??
    2. De melding "verbonden met onbekend netwerk" lijkt me te komen van je draadloze verbinding, ondanks dat je die niet gebruikt. Deze blokkeert misschien je bekabelde verbinding ?? Op de meeste laptops kun je de draadloze interface uitschakelen via een toetscombinatie, heb je dat al eens geprobeerd ?
     
  8. Of gewoon even naar 'verbindingen beheren' en dan de draadloze adapter 'uitschakelen'.
     
  9. Zonder dit topic te willen kapen kan ik wel melden dat ik exact hetzelfde probleem heb: met kabeltje rechtstreeks op Ziggo modem aangesloten met een Vista pc, is een tijdje goed gegaan en van de ene op de andere dag heb ik precies hetzelfde gelazer gekregen met de verbinding. Eerst was het irritant, nu is het zover dat ik er bijna aan 'gewend' ben. Ik heb het halve internet afgezocht naar een mogelijke oorzaak, zonder succes tot nu toe :cry: edit: alles wat mogelijk is gecheckt, van eventuele draadloze verbindingen tot firewall tot ... noem het maar op en het is geprobeerd
     
  10. Ook ik herken het probleem:Bij mij kwam het door een netwerk van de buren, waarmee mijn computer contact poogde te krijgen. Ik heb de WAN uitgezet en sindsdien is mijn probleem over. (ook ziggo met kabel verbonden en vista).

    pvd
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina