1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Internet OK, tv OK, telefoon heeft nog nooit gewerkt

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door bobus, 22 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi,

    Sinds 6 mei heb ik internet Z2, televisie Z1 en vaste telefonie, een zogenaamd alles-in-1-pakket, want dat is goedkoper dan alles los... Als het werkt.
    Over internet en tv geen klachten, al moet ik soms het modem opnieuw activeren, maar dat is onderdeel van het probleem waarmee ik zit.
    Sinds het modem hier staat heb ik nog niet kunnen bellen met m'n vaste telefoon. Ik was een paar weken ervoor verhuisd en de normale telefoonaansluiting, die via Tele2 zou lopen, was dood. De klantenservice van Tele2 kwam met zo'n onzinverhaal dat ik direct besloot om alles-in-1 te gaan.
    Toen de monteur langs kwam kreeg hij het modem niet op de normale manier geactiveerd en heeft hij handmatig instellingen ingevoerd. De telefoonlijn deed het niet, maar dat zou vanzelf moeten gaan werken. Niet dus.
    Vorige week gebeld en toen is er een en ander opnieuw ingesteld, verhuisd, gemigreerd, of hoe het heet. Geen resultaat.
    Net gebeld en hetzelfde verhaal. Het probleem wordt doorverwezen naar het errorteam, dat contact met mij opneemt. Of niet, dat kan ook...
    Ik heb de laatste tijd niet onder een steen geleefd en lees aan alle kanten over de enorme hoeveelheid klachten over Ziggo. Misschien overdrijven de media, maar ik pas ervoor om in dezelfde molen terecht te komen en hoop via dit forum op wat ondersteuning of tips, of manieren waarop dit probleem te verhelpen is. Ik heb een product besteld en betaal vanaf dag 1 de volle mep, dan wil ik ook vanaf dag 1 datgene wat ik gekocht heb, internet, tv én telefoon.
    Misschien weten jullie wat te doen? Of heeft iemand ook zo'n ervaring en heeft dat op kunnen lossen?
     
  2. Hopelijk pakt een van de Ziggo medewerkers het hier op, voor de rest kan niemand je helpen op dit forum. Maar je hebt in ieder geval even je verhaal van je af kunnen schrijven :wink:
     
  3. Ok, dan is het in ieder geval goed dat ik nu al schrijf en niet na drie maanden of meer. :wink:
    Ik geef Ziggo nog even het voordeel van de twijfel, heb voor deze overstap nooit problemen gehad. Al hoop ik dat er snel iets aan gedaan kan worden, want klantenservicenummers bellen met m'n mobiel, daar word ik niet vrolijk van.
     
  4. Er zijn verschillende mogelijke oorzaken. Want de verhuizing van Tele2 is niet gelukt, begrijp ik? Dan zijn er twee mogelijke oorzaken die mij het meest waarschijnlijk leken.
    1 De portering is nog in behandeling. Normaal gesproken gaat het zo: Jij krijgt je modem, alles is geïnstalleerd. Zodra het modem is geactiveerd gaat Ziggo contact opnemen met je oude provider. Daarmee bel je dus nog even verder in de tussentijd. Zodra de portering is afgerond (je hoort dat er geen kiestoon meer is over de oude verbinding) zet je de telefoonstekker in het modem en bel je gelijk weer verder. Is de telefonie tussentijds beëindigd, of nog op een ander adres actief, kan je daar op het nieuwe adres pas gebruik van maken zodra je oude abonnement is beëindigd door Ziggo en Tele2 het nummer heeft vrijgegeven. Dit zou je uit kunnen sluiten als het voor jou nog mogelijk is op het oude adres je telefoonlijn te testen (als die werkzaam is, begreep dat je problemen had met de verbinding bij Tele2? En hoe lang geleden is het modem geactiveerd? Portering duurt vaak een week of langer.
    2 Het gaat administratief fout bij Ziggo omdat je oude RTV-abonnement verhuisd is tegelijk met dat je bestelling voor Alles in 1 is gedaan. In dat geval moet je inderdaad bij de klantenservice zijn.

    In beide gevallen is van hieruit niet echt een oplossing te bedenken, tenzij een Ziggo-medewerker voor je kan kijken waar het op blijft hangen. En dit zijn niet de énige mogelijke oorzaken, echter wel die die het meest op dit soort fora voorkomen.

    Overigens is RTV Z1 + Internet Z2 + Telefonie Z1 geen Alles in 1. Wat jij noemt is €16,25 + €29,95 + €9,95 (de €5 korting op telefonie bij Z2 is voor nieuwe klanten niet meer geldig) = €56,15, met 5Mbps.
    Alles in 1 Plus = €49,95 voor 10Mbps, dus ik hoop dat je daarvoor hebt gekozen ;).

    Overigens belangrijk: Tele2 is dacht ik één van de weinige providers bij wie het abonnement niet automatisch stopt bij portering! Bel dit na bij Tele2 als je dit niet al hebt gedaan.
     
  5. Oh, lekker dan. Mij was door Ziggo verteld dat zij dat doen. En de oude kiestoon kan ik niet controleren, want de Tele2 lijn is dood. Daarom had ik Tele2 gebeld, maar die kwamen met iets dat de aansluiting in mijn huis niet in orde was.
    Toen ze omschreven wat ik moest zien klopte dat totaal niet met het aantal draden dat aanwezig is, dus ik dacht: wegwezen daar. Het beviel me toch al niet en met Ziggo had ik verder geen problemen.
     
  6. Tja Tele2 is een uitzonderingsgeval, die werkt niet mee, daarom zeg ik het. Maar bel dit dus voor de zekerheid na.

    Zoals je het nu zegt lijkt het erop dat je gewoon moet wachten tot Tele2 je nummer vrijgeeft.

    Rest mijn vraag:
     
  7. 11 mei geactiveerd.
    Ik moet Tele2 een brief schrijven, anno 2009... Toch denk ik niet dat het alleen het porteren is, want internet valt elke dag wel een keer uit en dan moet ik resetten. Dus internet OK klopt ook niet helemaal.
    Het pakket is een alles-in-1 plus.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 mei 2009

  8. heb je het formulier
    http://ziggo-gebruikers.nl/forum/newthread.php?do=form
    al ingevuld ??
     
  9. Super tip, bedankt! Ik heb het meteen ingevuld.
     
  10. Vandaag tenminste vijf keer het modem gereset, het lijkt alleen maar erger te worden. Ook komt ie regelmatig met de melding dat ie geactiveerd moet worden. Als ik op <volgende> klik, is het antwoord "gefeliciteerd, wij hebben het modem geactiveerd." Alleen heb ik dan geen codes ingegeven!

    Ik begrijp er geen hout meer van en kijk het nog hooguit twee weken aan. Gebeurt er niets, dan zeg ik in een keer alles op en zoek ik een andere aanbieder. Ik ga niet maanden zitten wachten op een oplossing.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina