1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Waar blijft de firmware update?

Discussie in 'Humax IR-FOX C (SD-Tuner)' gestart door ArChie, 22 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. bossie

    bossie Forum Member

    Berichten:
    154
    Maar natuurlijk, je kan ook zoveel fout doen met een ding dat niet werkt.............
    En lees deze discussie eens goed, er zijn er meer met dan zonder problemen.
     
  2. menno47

    menno47 Forum Member

    Berichten:
    1.834
    Geheel geen problemen met de Fox C, maar bij mij gaat hij 's nachts wel van de stroom af.
     
  3. Hengelerweend

    Hengelerweend Forum Member

    Berichten:
    584
    Hier ook een Fox die netjes zijn werk doet :thumb up:
     
  4. Jassy

    Jassy Forum Member

    Berichten:
    647
    Hier echter een hele irritante Fox.

    's Avonds staat dat ding altijd aan (en ook alleen 's avonds, staat op de slaapkamer).

    Stel dat ik hem nu uit doe, dan doet hij het morgen niet meer. Dan werken alleen nog maar de FTA kanalen. Op de gecodeerde kanalen blijft het beeld zwart, er komt ook geen E-melding, ook niet na een half uur ofzo.

    Vreemd is overigens ook dat ik op zenders die ik niet mag zien ipv de 'E19 Preview Periode verlopen' een 'E30 Even Geduld' krijg.
     
  5. Pollie

    Pollie Forum Member

    Berichten:
    42
    als je niks normaals kunt zeggen mag je je reactie ook wel gewoon weg laten.. er word niet gezegd dat elke humax dit probleem heeft..
    maar volgens mij als je even met je verstand alle problemen leest van de humax decoder kun je wel concluderen dat het probleem echt in de decoder zit en niet in diegene die erachter zit..
    wat kun je in godsnaam fout doen? stekker en kabel erin en tv kijken..

    Hier dus hetzelfde probleem, en het is gruwelijk irritant.. ik krijg gewoon de neiging mijn samsung van de slaapkamer te halen en weer beneden te zetten..
     
  6. thomas999

    thomas999 Forum Member

    Berichten:
    538
    Het hangt in grote mate van de kwaliteit van die kabel+stekker af. (In 95% van de problemen, volgens de kenners)
    Maar OK, er zijn kennelijk toch veel niet goed werkende Humaxen.
    Blijf het wel vreemd vinden dat het overgrote deel van de abonnees geen last heeft met dezelfde firmware.
     
  7. Pollie

    Pollie Forum Member

    Berichten:
    42
    hoe weet je dat?

    ik had het vandaag toevallig over mijn probleem op het werk..
    iedereen ineens.. aaah dat heb ik ook..
    ik denk dat er gruwelijk veel mensen last hebben van dit probleem.. de helft laat het alleen niet merken..
    bij mij in mijn omgeving hebben ze er ook allemaal last van..
     
  8. Hengelerweend

    Hengelerweend Forum Member

    Berichten:
    584
    Als er zo gruwelijk veel mensen last van dit probleem hebben dan zal het binnenkort wel de voorpagina moeten halen van een landelijke krant......... :rolleyes:

    Dat er problemen zijn geloof ik graag, maar om dat nu zo gruwelijk en overdreven te gaan zitten opblazen.
     
  9. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    Je zou ook eens een enquete kunnen starten om te zien hoeveel mensen problemen hebben op van basis bv: Veel, Soms, Geen problemen. Dan krijgen we misschien een beter beeld van de omvang. Als ik het voorleg aan Copaco dan wordt er gezegd dat het verwaarloosbaar is. Er zijn immers meer dan een half miljoen ontvangers in omloop.
     
  10. ArChie

    ArChie Forum Member

    Berichten:
    5.240
    Copaco kan zoveel zeggen. Het geval is buggy en ik ben wat dat betreft een ervaringsdeskundige. Ik ben er ook van overtuigd dat een deel van de bugs door het handelen van Ziggo/Casema in de headend veroorzaakt worden, maar dat geeft weer aan dat de firmware van de IR-FOX C niet bepaald robust geprogrammeerd is. Momenteel is er ook weer een paar dagen sprake van zo'n niet afgemaakte service definitie door onachtzaamheid van het Ziggo personeel. Je kan er op wachten totdat de IR-FOX C daar weer op de één of andere manier last van gaat krijgen vanwege geheugen corruptie. Natuurlijk zijn gevolgen van dergelijke fouten op te lossen door de boel weer te resetten, maar dat zorgt er niet voor dat er de firmware zodanig wordt aangepast dat de ontvanger beter bestand is tegen de door Ziggo veroorzaakte fouten in het signaal. Lekker makkelijk van Copaco om alles maar te bagatelliseren, maar ik word geacht om dagelijks met dit geval TV te kijken. En gezien alle bugs in de andere ontvangers brengt het aanschaffen van een andere ontvanger ook geen oplossing.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina