1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Waar blijft de firmware update?

Discussie in 'Humax IR-FOX C (SD-Tuner)' gestart door ArChie, 22 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Die tijd is inderdaad erg irritant, merk verder gelukkig weinig problemen mee met de Humax. Wanneer dit opgelost? tja als alles zo snel ging als een nieuwe update voor een decoder maken, dan zaten we nu nog naar een zwart wit tv te kijken :oyeah:
     
  2. Toneelvoorstellingen bedoel je:oyeah:.

    Maar ontopic:
    Kan nu geen niks opnemen via de humax( tijd klopt niet), dus als ik nu wat opneem is het via de analoge kanalen. :roll: :no:
     
  3. Aangezien de digitale TV medewerkers van Ziggo die dit forum bezoeken niet wensen te reageren op ons terechte verzoek om een firmware update voor de Humax IR-FOX C, zodat ze net kunnen alsof ze van geen bugs weten, stel ik voor dat een ieder rechtstreeks gaat mailen naar Paul Hendriks, de Chief Technology Officer (CTO) van Ziggo. Als hoofd verantwoordelijke voor alles wat te maken heeft met digitale TV is de heer Hendriks bereikbaar op voornaam punt achternaam at office punt ziggo punt nl. Kennelijk is dat tegenwoordig de enige manier om iets onder de aandacht van Ziggo te brengen en ook opgelost te krijgen. Een trieste gang van zaken, maar het is niet anders.

    Ik zal zelf bij Paul Hendriks de certificatie specificaties opvragen inclusief de technische specificaties van alle testcases en bijbehorende technische documentatie waarnaar verwezen wordt in die specifcaties en testcases aangezien Copaco, de importeur van de Humax kabel ontvangers weigert te reageren op het verzoek tot inzage.
     
  4. Ik had in ieder geval wel al een reactie verwacht van een Ziggo medewerker omtrent een "bug" of geen "bug". Maar zoals je al zegt, geen reactie is het misschien negeren van de "bug".
    BTW, tis misschien geen bug van omvangrijke aard, maar vreselijk irritant, heb nog geen opname via de humax kunnen maken ( niet datgene wat ik wou opnemen, via EPG, timers).
    Bij scrollen van programma naar programma wordt de tijd weer bijgewerkt om meteen weer in de freeze stand te gaan.
    Verder geen problemen met deze decoder, alleen de tijd :shock::shock::no:
     
  5. Tja de medewerkers van Ziggo mogen of kunnen messchien niets zeggen, omdat er gewoon weg niets bekend is omtrend een nieuwe update. Humax zal veel meer interesse hebben in de updates voor hun nieuwe decoders.
    Zo is het 't zelfde gegaan met de oude samsung decoder. epg probleem en beeld af en toe op zwart is ook nooit opgelost. Hopen vast dat we weer een nieuwe decoder gaan kopen.

    ontopic: als je op een zender met dvb subs schakelt naar txt subs heb je geen geluid meer, tenzij je overschakeld naar een andere zender en weer terug. Deze bug is reeds bekend bij Ziggo en zou met de nieuwe update worden opgelost, maar wanneer dat wordt :?::cry:
     
  6. Maar het mag toch niet zo zijn dat je een standaard decoder krijgt( bij aanvraag van DTV), dat een aantal "bugs" niet gefixt wordt. :roll:

    Dat je dan zo al gewend bent aan digitale tv, dat je dan maar een andere decoder moet aanschaffen die wel ondersteund wordt:?:
    Dat kan en zal toch niet de bedoeling zijn toch. :shock:

    Maar het probleem is allang bekend, zie : http://tvhomenl.xsbb.nl/viewtopic.php?f=47&t=775050
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jun 2009
  7. Toch vreemd, volgens mij is het hier pas sinds kort ( week of 2 a 3 ) dat de tijd niet goed loopt. ( of is me nooit eerder opgevallen )

    Zou inderdaad niet mogen, maar zo is dat dus ook met de samsung gebeurd, kregen we van Ziggo omdat de oude mrzap boxen niet meer gebruikt konden worden en bij het totaal pakket ( tv, internet, telefonie ) kregen we de Humax. Ben er erg bang voor dat het precies zo zal gaan.:?
     
  8. Zou inderdaad niet mogen, maar als ik het zo zie en lees hebben we deze bug sinds de laatste firmware update. Als ze geen ondersteuning meer bieden op deze humax, kunnen ze dat toch wel melden op deze site, kleine moeite en weten we waar we aan toe zijn:!:
    Prima decoder, strakke beeld, maar als je geen opnames via de decoder kan maken via epg, timers:roll::sad::no:
     
  9. Zoals ik al eerder heb aangegeven is het helemaal niet zeker dat de problemen die jullie ondervinden met de tijd (c.q. de timers) in de Humax IR-FOX C zijn terug te voeren op een softwareprobleem in de decoder. Daarom kun je er ook niet voetstoots van uitgaan dat de problemen door een firmware update opgelost zouden kunnen worden. Ik heb mijn exemplaar (met firmware versie 1.01.14) nu enkele weken in gebruik, specifiek om timeropnamen te maken op een aangesloten DVD/HDD recorder, en ik heb tot op heden geen problemen ondervonden. Alle ingevoerde timeropdrachten, handmatig ingevoerd of via de EPG, en met of zonder aanpassingen van start en/of stoptijden, worden feilloos uitgevoerd.
     
  10. Ik heb je dacht ik ook al uitgelegd dat problemen afhankelijk kunnen zijn van de manier van gebruik, de kanalen die bekeken worden, het moment van bekijken, verschillende instellingen, verschillen in het signaal en ga zo maar door. Al die factoren tesamen kunnen een bug oproepen die zich bij een ander mogelijk niet voordoet. Punt is en blijft dat ongeacht het aangeboden signaal of al die andere factoren de klok van de IR-FOX C op tijd dient te lopen. Dat doet hij bij meerdere mensen niet zoals je kan lezen, dus spreken we van een bug.

    Ook krijgt iedere ontvanger iedere 15 seconden tijd update pakketjes aangeboden die kennelijk niet door de Humax verwerkt worden of in ieder geval niet als zodanig verwerkt worden dat daarmee het probleem wordt gecorrigeerd. Het feit dat ik mijn ontvanger van tijd tot tijd moet resetten om de gevolgen van deze bug ongedaan te maken zegt denk ik genoeg. De laatste paar weken gaat het bij mij ook weer even goed, maar misschien verricht ik binnenkort weer een handeling die ik beter niet had kunnen doen op dat bepaalde moment of doet Ziggo/Casema weer iets met het signaal dat niet als normaal gespecificeerd is en het is weer bingo.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina