1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

"proefperiode verlopen" is dit specifiek voor Cisco? (gaat het opgelost worden?)

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door onno72, 20 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ook ik krijg sinds ongeveer 5 weken dagelijks de E19 melding bij het aanzetten van de Cisco.
    Ik maak (i.v.m. het hoge standby verbruik) de Cisco elke dag stroomloos als ik naar bed ga en niets heb geprogrammeerd om op te nemen.
    Als ik dan de volgende dag de Cisco weer aanzet, dan krijg ik steeds de E19 melding gedurende een paar minuten.
    Vroeger nooit die melding gehad trouwens, het is echt sinds de laatste firmware update.
     
  2. Het is ook niet de bedoeling om hem elke dag van de stroom af te halen. Opstarten kost gewoon tijd en controleren van je smartcard.
     
  3. Ja, da weet ik wel. Maar toch frapant dat het probleem pas een week of 5 geleden is begonnen. Het was ongeveer op hetzelfde moment dat er de nieuwe firmware is uitgebracht.
     
  4. Hoezo niet?

    Dat ding verbruikt 20w continue, dus vind ik het zeer legitiem om het dan maar fysiek uit te schakelen. Ik heb er dus een tijdklok tussen gezet waardoor ik 's nachts en overdag geen overbodige stroom verbruik.

    Ik zie sinds enige tijd ook regelmatig die melding langs komen, maar alleen als ik hem aanzet op een zender buiten het basispakket. Ned1 doet het wel direct. Denk dat er een of andere encryptie is aangezet die daarvoor uit stond. Ziggo heeft immers een tijdje lang de specifiek encryptie van het basis pakket afgehaald omdat ze achterstand hadden met provisionen van smartcards. (waardoor de cisco niet wilde opnmemen )

    Wat overigens minder irritant zou zijn, dat is als ie in standby mode alvast die keys ging ophalen. Dan merkte niemand er wat van. En doet ie ook nog wat nuttigs voor die 20 watt. gek genoeg doet ie dat dus kennelijk wel als je hem altijd in standby laat staan.
     
  5. Proefperiode verlopen

    De E-19 boodschap is niet iets van de laatste tijd. Ik heb met een Samsung HD-decoder vanaf vorig jaar zomer last van deze meldingen. Ze zijn begonnen na beeindiging van de proefperiode. Bijna altijd met aanzetten van de decoder, in het begin soms zelfs tijdens het kijken van programma's. Hoge telefoonrekening van het bellen met de helpdesk, maar verder dan het uit- en aanzetten van de decoder door middel van de stekker komen ze niet. Nu heb ik sinds een paar weken de Humax iHDR-5050C en heb de meldingen nog steeds. Ook bij mij mislukken de opnames vanwege het versleuteld zijn van de programma's. De PVR stopt gewoon met opnemen vanwege de E-19 boodschap. Natuurlijk ligt het probleem bij Ziggo, maar misschien kunnen ze bij de leveranciers van de PVR's d.m.v. een update er voor zorgen dat programma's gewoon worden opgenomen, E-19 of niet. Zal Humax eens bellen.
    Wat betreft "Anoniem": Dit probleem is bekend bij jullie. De manier hoe je reageert zegt alles over de klantgerichtheid van Ziggo!!!!!
     
  6. Ik hoor graag waar jij je uitspraken op baseert. Ik denk dat een aantal gebruikers met telefonie problemen daar toch anders over denkt. Verder begrijp ik tevens niet waarom je mij verantwoordelijk houdt voor wat er fout gaat.
     
  7. vrede op aarde

    Laten we het gezellig houden :mrgreen:,het leven is al moeilijk genoeg :sad:
    .Wij testers/klanten helpen ziggo met het ontwikkelen van het interactieve circus . Want zonder feedback (wat een taal ) zal het nog langer duren voordat de problemen voorbij zijn . Wat volgens mij nog lang zal duren want het product is niet bepaalt uitontwikkeld .Nu begrijp ik best dat ziggo de concurentie voelt van UPC en daarom zo snel mogelijk de interactieve tv wil invoeren (voor de kabel/glaskabel opengaat) .Dus laten we allemaal proberen kalm te blijven (ben ik ook niet altijd:schater: ) en elkaar proberen te helpen . :giveup:Daar kunnen we allemaal profijt van hebben . Maar ja ,een kritische noot naar de klantenservice mag wel gegeven worden ,betere instructie zou geen kwaad kunnen .Maar het moet niet persoonlijk worden .:thankyou:
     
  8. Mee eens. We moeten op dit forum niet persoonlijk worden t.o.v. de Ziggo medewerkers. Dat de algemene service van Ziggo en niet al te beste naam heeft is duidelijk, maar de mensen op dit forum helpen ons toch steeds een stap verder. Dit terwijl zij ook kunnen verwijzen naar de reguliere helpdesk....

    Wat mij betreft ben ik zeer dankbaar voor Kitaro en anoniem en hun deelname aan dit forum..:cool:
     
  9. Stel die vraag eens op de ziggo helpdesk nav de meldingen ipv aan een gebruiker (hoe wil die weten hoeveel ziggo klanten dit probleem hebben)?!
    Maar goed, bij deze sowieso al 5, 1 starte deze post, 1 reageerde en de derde ben ik bij deze... Dit heb ik op mijn samsung en humax box, net zoals ik daar al +1 jaar blokkerig beeld op heb wat NIET door mij komt wel door ziggo of eigenlijk door @home waar hopelijk ziggo niets van wist (zie ook: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=18116). Ook weet ik dat mijn ouders (de 4de) en schoonouders (de 5de) dit probleem ook wel eens hebben, niet vaak maar wel zo nu en dan... Let wel dit probleem is eerder uitzondering dan standaard en even zappen lost het dan ook wel op dus ja denk dat ik het in veel mindere maten zie dan de poster er last van heeft.

    PS: Je opmerking je hoeft bij ons geen abbo te pakken vind ik een beetje aan de belachelijke kant, al kan ik er soms ook wel inkomen... Maar goed, er is een probleem en problemen zijn er om op te lossen niet om over te stappen naar een andere provider!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 mei 2009
  10. Ik heb het idee dat de opmerking van anoniem mbt de pvc/ci combinatie wat verkeerd wordt uitgelegd cq gedeeltelijk wordt gelezen.
    Daarom heb ik ze maar eens allemaal bij elkaar gezet in de hoop dat dat wat verduidelijking geeft.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina