1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

"proefperiode verlopen" is dit specifiek voor Cisco? (gaat het opgelost worden?)

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door onno72, 20 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.


  1. Waarschijnlijk doel je op de komende update. Ik hoop het, maar ik heb er een hard hoofd in. Als het probleem op verschillende decoders optreedt dan vermoed ik dat een update op 1 decoder het probleem dit niet gaat helpen.

    Even voor de feiten:
    Ik zit in amstelveen. Heb de decoder sinds begin dec. Voorheen geen problemen gehad. Heb het sinds een week of 5 denk ik. TV gaat dagelijks meerdere keren aan. (meestal 's ochtends kort en begin avond weer. Probleem treedt de laatste tijd vrijwel dagelijks op, met name bij 's avonds aanzetten. Dan de opnames, een redelijk gedeelte wat ik programmeer wordt simpel weg niet meer opgenomen.
     
  2. ik veronderstel dat de melding ontstaat na het aanzetten van de ontvanger, of ontstaat deze error spontaan tijdens het kijken. Wat error nummer krijg je op de 850 ?
     

  3. Onno71,


    Ik heb me hierbij gericht tot Archie. In mijn beleven sprak Archie over een PVR met CI (...PVR met CI slot en een enkele CAM/smartcard achteraf te decrypten). Dergelijk PVR's (Topfiled bv) worden niet door ons ondersteund. Voor nadere informatie over mijn reactie t.a.v. duur van abonnement verwijs ik je naar mijn toelichting in een andere posting. Voor PVR's die we wel ondersteunen mag je uiteraard verwachten dat we deze supporten.
     
  4. Voor wat het waard is: ik heb nog nooit last gehad van de ' proefperiode verlopen' melding op mijn Cisco en bij mij is nog nooit een opname om die reden mislukt. Ook niet bij opnames vanuit standby stand.

    Kennelijk is het geen generiek probleem, waarmee ik allerminst overigens wil zeggen dat de problemen niet reëel zijn. Helaas maakt het het oplossen van het probleem alleen wel lastiger als de ene ontvanger hier wel en de andere weer niet last van heeft.

    Sinds de laatste firmware gaat nu eindelijk ook de uitloop van geprogrammeerde terugkomende EPG opnamen goed, dus ik moet zeggen dat bij mij de PVR van de Cisco bruikbaar is.

    Heb uiteraard nog wel een wensenlijstje (waarvan twee opnames tegelijkertijd veruit bovenaan staat), maar de basis functies van de PVR werken iig.
     
  5. Ik heb er ook nog nooit last van gehad.
     
  6. Bij het inschakelen van een decoder zal deze het smartcard vergelijken met het abonnement dat bij Ziggo geregistreerd staat. Hoe lang dit proces duurt is afhankelijk van de signaalkwaliteit (In de meeste gevallen gebeurt dit al tijdens het opstarten, waardoor je niets merkt). Het kan zo zijn dat door signaalversterkers/splitters de frequentie waarop deze gegevens worden doorgegeven verstoord wordt. Hierdoor kan het lang duren tot de preview periode melding verdwijnt of dat deze zelfs blijft staan. (Of er is geen abonnement op de zender ;)). Het zou niet langer mogen duren dan 20-30 seconden vanaf opstarten tot deze melding weg is. Zoals ik al aangaf is deze melding echter vrijwel altijd al voordat de decoder geheel is opgestart verdwenen (als er geen problemen zijn met het signaal).

    Wat bij mij wel bekend is dat de Cisco decoder/smartcard spontaan op "e19 - preview periode verlopen" springt als de decoder 6 uur inactief is geweest (ook als deze aan staat).

    Dit zou met de volgende software update moeten worden opgelost.
     
  7. OK, nuttig om te weten, dat zou al veel van de problemen bij anderen verklaren.
    Enige wat ik dan niet begrijp is waarom ik echt hier nog nooit last van heb gehad. Heb de Cisco echt wel eens langer dan 6 uur inactief, zo verslaafd ben ik nu ook weer niet. Kennelijk geld ook hier dat dat niet altijd gebeurt.
     
  8. Duidelijk nu! En maar ff wachten op de Cisco update (je was wrong trouwens met de 21e mei:lol:).

    M'n Samsung geeft dezelfde melding trouwen, maar dat zal dan wel met de signaalkwaliteit te maken hebben. Blijft vreemd dat het van de laatste 4 - 6 weken is.
    Belangrijkste vind ik dat de Cisco dit probleem straks niet meer heeft.

    Anoniem en Infje bedankt:thumb up:
     
  9. Is inmiddels in een andere thread ook al gecorrigeerd naar 8-10 juni door Infje en/of Kitaro :wink:
     
  10. Nog ff geduld hebben dus:sad:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina