1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Wijziging 2 DTV frequentie netwerk 1111 op 25 mei a.s

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door TVdigitaal, 20 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Regio 6067 (Linne, LB) ???

    Hoe zit het met regio 6067 (HC)?

    Ik zit nog steeds met probleem Ned.1,2,3 en RTL4. Heb vandaag de decoder Digi1 rechtstreeks op de hoofdaansluiting aangesloten middels de bijgeleverde kabel. Hetzelfde resultaat: fragmenten geluid en geen beeld.

    Zijn er bij Ziggo (TVDigitaal?) ook problemen bekend binnen deze regio?

    Verder valt mij al enkele maanden op dat op analoge TV Ned.1, 2 en 3 (de lage frequenties <= 200 MHz) ook last hebben van iets meer ruis dan de hogere frequenties sinds er werkzaamheden door Ziggo geweest zijn paar maanden geleden.

    Ook rechtstreeks op de hoofdaansluiting is analoog signaal op Ned.1,2 en 3 dus niet geweldig. Dus het lijkt erop dat het circuit van Ziggo niet goed gesloten is en dus mogelijkerwijs ook erg gevoelig is voor instraling door Digitenne, etc.

    Nogmaals de vraag: wat kan ik nog anders doen dan mij te laten afschepen door de Ziggo helpdesk dat ik mijn huisinstallatie maar moet controleren en de decoder voor de 100e keer resetten???

    SVP spoedig reactie want zit al een aantal dagen met het probleem en begin er de buik vol van te krijgen. Blijkbaar meent men bij Ziggo dat men zomaar risicovolle wijzigen aan een systeem kan doorvoeren zonder dit goed te testen....
     
  2. Gezien het feit dat interferentie met Digitennesignaal op de aansluitingen in huis de grootste storingsbron is, is dat niet vreemd, en dat zullen zij (en iedereen die wil vaststellen waar het probleem ligt), je dus altijd als eerste vragen. Je hebt nog niet gezegd of je dit al hebt gedaan, ik hoop van wel. Als je 100% zeker weet dat álles in orde is en je zeer degelijke kabels gebruikt, is het verstandig dit gelijk te melden, dan hoeft niemand het je nog te vragen.

    Ik neem aan dat je ook al de decoder en TV zo dicht mogelijk bij en rechtstreeks op het AOP hebt aangesloten? Als je dan het probleem nog hebt, is het inderdaad waarschijnlijk bij Ziggo te zoeken, en kunnen we vanaf hier waarschijnlijk niet heel veel voor je betekenen (Ziggo-medewerker-vrijwilligers uitgezonderd).

    Weet je misschien of anderen in de buurt hier last van hebben, ook na uitgesloten te hebben dat het probleem bij hun ligt?
     
  3. storing opgelost


    In Biezenmortel en Haaren weer beeld op NL 123 en RTL4.
    Alle 3 mijn decoders en die van mijn moeder, geven weer beeld.
    Bedankt Ziggo TV Digitaal voor je support.
     
  4. In jouw regio zijn bij mij geen problemen bekend.

    Als je direct op de hoofdaansluiting met de juiste kabels nog steeds slecht beeld hebt op de analoge zenders en blokking op digitaal dan zit er maar 1 ding op: Bellen met de helpdesk, ze sturen dan een monteur langs die dit voor je op kan lossen.


    Instaling van Digitenne is het overigens niet, op de freq 474,75 waar digitaal 1t/m4 zitten zit geen digitenne.

    Succes
     
  5. Als voorbeeld dan. Maar sluit inderdaad eerst uit of het binnenkomende signaal goed is, dan weet je tenminste waar het probleem zit.
     
  6. Nog steeds probleem regio 6067

    Beste mensen,

    Inmiddels heb ik tweemal contact gehad met de helpdesk van Ziggo.
    De eerste maal kwam men met de mededeling dat ik de decoder maar eens een nacht moest uitzetten en dan opnieuw zenders zoeken, dan zou het opgelost zijn. Ik had er al mijn twijfels bij, maar goed. De dag erna: zelfde resultaat.

    Vervolgens heb ik weer gebeld en toen zij men idd dat een monteur langs moest komen. Daartoe heb ik een afspraak gemaakt. De monteur zou eigenlijk vandaag langs komen. Echter, gisteren werd er gebeld (ik was niet thuis, maar mijn vrouw wel) met de melding dat er een groter probleem was en dat de monteur afgelopen week al vaker onverrichter zake naar huis was gegaan omdat hij dit probleem niet kon oplossen.
    Het zou gaan om een probleem wat langere tijd in beslag ging nemen (tijdsindicatie kon men uiteraard niet aangeven).
    Echter, nu vraag ik mij af: is dit wel zo? Is er daadwerkelijk een grote storing bekend bij Ziggo? Op de website staat alleen dat er werkzaamheden zijn tot 15 juni. Maar dat is in heel Limburg het geval en mijn schoonouders wonen zo'n 30 km zuidelijker (waar men dus ook bezig is met werkzaamheden volgens de site) en zij hebben wel gewoon beeld op Ned.1,2,3 en RTL4.

    Dus mijn eerste vraag aan TVDigitaal of andere Ziggo medewerkers/vrijwilligers:
    is er een storing bekend met digitale tv betreffende Ned1,2,3 en RTL4
    in mijn regio (6067)? Vorige week namelijk nog niet blijkt uit bericht van TVDigitaal? Is dit nu veranderd?

    Tweede vraag:
    Indien er storing bekend is: heeft men er zicht op hoe lang dit gaat duren?

    Ik vraag mij namelijk sterk af of er daadwerkelijk een grote storing is, of dat men gewoon geen zin heeft om een monteur langs te sturen....

    Baal er overigens ontzettend van dat mijn probleem vandaag nog steeds niet word opgelost!!!

    Graag jullie reacties!!
     
  7. men heeft een week of 3..4 geleden de frequentie aangepast van nl1..4 en rtl4, hierdoor moet er een nieuwe scan gedaan worden. Dit kan automatisch gebeuren, maar het kan ook zijn dat dit manueel moet. Ik heb een PC en moest dit dus eerst de transponderlijst aanpassen en daarna een nieuwe channel scan doen
     
  8. dat weet ik... probleem nog steeds...

    als je mijn berichten op het forum goed gelezen hebt, had je gezien dat ik de scan al 20 x uitgevoerd heb.
    heb digitale decoder Digi1 geleverd door Ziggo (indertijd nog @home).

    dit biedt dus geen oplossing...
     
  9. misschien wel voor anderen met een minder kort lontje :evil:
     
  10. Je hebt een PM
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina