1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Wijziging 2 DTV frequentie netwerk 1111 op 25 mei a.s

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door TVdigitaal, 20 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Check:
    Loewe Compose: zenders verdwenen van zenderlijst.
     
  2. Probleem met ontvangst Ned1,2,3 en RTL4 na freq. wijziging met Digi1 STB-85

    Beste mensen,

    Sinds gisterenochtend heb ik een probleem met de ontvangst van Ned.1,2,3 en RTL4. Ik woon in regio 6067. De netwerkcode staat correct op 1111. De overige instellingen staan ook goed.

    Inmiddels heb ik al 5 keer de fabrieksinstellingen hersteld en een netwerkinstallatie opnieuw uitgevoerd, maar alles zonder gewenst resultaat.

    Wanneer ik naar Ned.1,2,3 of RTL4 ga en ik controleer de frequentie dan staat deze correct op 474,75 MHz. De signaalsterke is 80% stabiel, net zoals bij alle andere zenders. Echter de kwaliteit bij Ned.1,2,3 en RTL4 is 0%. Af en toe hoor ik wel zeer korte fragmenten geluid voorzien van tikken en piepjes.

    Wat kan ik verder nog doen, anders dan contact opnemen met de Ziggo helpdesk?

    Alvast bedankt!
     
  3. Ik heb hetzelfde probleem. Alles staat goed, maar ik heb sinds gister veel blokjes op ned 1,2,3 en rtl-4. Zoveel dat het niet aan te zien is en ik weer analoog kijk :cry:

    De nieuwe instellingen staan goed. Ik heb op deze zenders nu continue BER foutmeldingen

    Mijn bekabeling (hirschman) is goed en heb ook nooit eerder problemen gehad. Daarom neem ik aan dat Ziggo problemen heeft (gecreeerd)
     
  4. Ik woon in het dorp ten zuiden van je. Hetzelfde probleem (eergisteren enkele artifacts en gisteren was het mozaïk). In topic hieronder http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=17259 meldt Jorg hetzelfde voor Vlijmen (hij heeft verder nog veel meer meldingen uit die plaats en Haarsteeg).
     

  5. We laten een monteur meten in de regio Drunen, Vlijmen en omgeving metingen doen nu om te kijken wat er aan de hand is.

    Hebben jullie deze problemen nu nog?
    Zou iemand uit deze regio anders zijn adresgegevens willen doorgeven dan kunnen we ook de monteur bij je in de straat of thuis laten meten.
     
  6. Esch (5296 LV) nog steeds geen ontvangst ned 1 2 3 en rtl 4
     
  7. Storing op Ned 1,2,en 3 en op RTL4, postcode 5151

    Zojuist is de monteur van Ziggo geweest.
    De storing op bovengenoemde zenders, waarvan de frequentie is gewijzigd,
    is waarschijnlijk te wijten aan de software.
    Men is druk doende de oorzaak te achterhalen.
    Dus geen grote wijzigingen in bekabeling etc. aanbrengen, maar geduld hebben.
    Ik ben blij met de verklaring.
    Inmiddels is de groepsstoring ook correct op de site van Ziggo vermeld.
     
  8. Klopt gaat om de regio rond Heusden, Drunen, nieuwkuijk, Vlijmen enz.

    Vermoedelijk is er iets in ons netwerk wat de 474.75 daar verstoord monteurs ter plaatse zoeken nu uit waar het vandaan komt.
     
  9. Daar zijn ze allemachtig snel achter dan...
    Ben al sinds gistermorgen aan het bellen, maar ze wisten me echt te verzekeren dat ik de enige was met dit probleem en hebben me tientallen resets laten doen.
    Dit terwijl er al op verschillende fora door verschillende mensen melding gemaakt werd van dit probleem.

    Mijn postcode regio 5268 (Helvoirt) mag trouwens ook toegevoegd worden bij de meldingen op de Ziggo storings site, die staat er namelijk nog niet tussen.
     
  10. Begrijp je opmerkingen. Zoals je weet is in heel Brabant en Limburg deze wijziging gedaan. Er hebben al diverse klanten gebeld waarbij het telefonisch op te lossen was ook zijn er gisteren al diverse monteurs bij klanten langs geweest in deze 2 provincie's. Tot nu toe lag steeds de oorzaak van het probleem bij de klant zelf. Geen gecertificeerde TV of verkeerde bekabeling, de helpdesk is daarom ook extra allert op uitvragen en kan dus ook niet alles overzien.

    Weet dit is geen excuus maar soms moet je ook even begrip hebben voor mijn collega's van de helpsdek die daar hun werk doen en de ervaringen horen die we als Ziggo uit de praktijk hebben. en dan soms een verkeerde conclusie trekken.

    Helvoirt zit inderdaad in het gebied waar we een probleem hebben, monteurs zijn bezig om e.a. op te lossen. nog even geduld dus.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 mei 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina