1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Freezes op RTL8

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door twigger, 19 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Je post een probleem en ik wil ermee helpen... Dus kan het idd zijn dat ik klink als een helpdesk...

    Maar goed dan moet ik toch even er tegen in (aard van beestje)...
    Ik zei helemaal nergens het is je binnenhuisbekabeling! Ik gaf aan klinkt in eerste instantie toch als dus zeker niet het is... Je gaf zelf bovendien ook al aan dan RTL8 op een hele andere frequentie zit... Kortom, bekabelingsprobleem nog steeds mogelijk... Het merk kabel zegt ook niet alles (al is hirschmann erg goed over het algemeen). Is de bekabeling juist afgesneden, etc. etc. Bij bv. de kant en klare hirschmann bekabeling is nml. nog wel enige verbetering mogelijk en heb je plastic connectoren ipv ijzer... Dus ook hirschmann bekabeling/connectoren hebben kwaliteitsverschillen, zo zijn er connectoren van plastic (minder goed) en van ijzer (beter). Verder kan een bestaande kabel natuurlijk defect gaan hoe goed/slecht die ook is/was. Net zoals de kabels van ziggo ook kappot kunnen / zullen gaan, geen levenslange levensduur... En andere bekabeling proberen kan natuurlijk maar de vraag is was die bekabeling goed of was het de oude die je al had vervangen... De oude bekabeling word nml. best vaak de test kabel wat dus minder slim is...

    ---

    Dan terug naar een stap richting de oplossing :P

    Mischien is je WCD/AOP niet goed afgeschermd, zie ik bij best veel mensen...

    Dat buren probleem ken ik, ik al 1 jaar storing maar er zijn maar 4 digitale TV van ziggo afnemers in deze straat... Maar buren van buren mischien of id? Of gewoon iemand in de straat?

    En wat voor box heb je eigenlijk?

    Btw, heb even voor je getest... Ik heb de laatste 10 minuten geen freezes op RTL8 gehad, alleen blokjes en geluidsproblemen maar dat is normaal hier in mijn straat... Nog even wachten tot ze onderdeel in wijkkast (eindelijk) vervangen :(
     
  2. Tja in eerdere berichten is er al vaker over dit soort zaken gesproken, maar dit is geen bron waar de helpdesk storingen in gaat opzoeken... Snap je punt overigens wel, maarja het is niet anders :giveup:
     
  3. Dat komt omdat het in je eigen belang is éérst uit te sluiten wat het probleem is, anders kan het toch nooit opgelost worden? De meeste storingen worden veroorzaakt door de installatie thuis (vaak in combinatie met interferentie van bijvoorbeeld Digitenne), en die zijn ook nog eens het makkelijkst op te lossen. Dus dat uitproberen is de beste manier om erachter te komen hoe je probleem verholpen kan worden.

    Betekent ook dat wij (en met ons iedereen die niet ter plaatse is) je pas kunnen helpen of adviseren als je antwoord geeft op de vragen. Die zijn namelijk absoluut niet beschuldigend bedoeld!
     
  4. RTL 8 zit idd op een andere frequentie: 658750 en RTL 5 en 7 op 586750 maar dat is bij iedereen toch zo.
    Hirschman kabel gebruik ik sinds 1 jaar zoiets en heb nooit problemen gehad. Het zij plastic connectoren, ik heb in 5 jaar al heel wat nieuwe kabels gekocht omdat me steeds gezegd werd nieuwe kabels kopen en dat doe ik dus voorlopig niet meer want de eerdere storingen die ik gehad heb hebben nooit aan de bekabeling gelegen, daar ben ik elke keer achter gekomen.
     
  5. andere decoder geprobeert ?

    Leen ff 1 van de buren of test hem ff in de winkel die die dingen verkoopt

    Zou heel goed kunnen dat je decoder gewoon een mankement heeft.
     
  6. Ik heb de humax ir fox, en dat het aan de decoder kan liggen lijkt me sterk, alle zenders werken goed op 1 na.

    en van de buren lenen lukt niet, hebben geen ziggo.

    testen in de winkel gaat ook moelijk want probleem doet zich niet constant voor.
     

  7. En ding gereset default instellingen etc dat al geprobeerd ?

    of kijk ff of die groene coax kabel uit de muur nog wel goed in je doosje zit of niet geoxideerd is of bel ziggo en laat ze die lijn ff doormeten
    zou heel goed kunnen dat er ergens in die kabel tussen wijkkastje en jouw bv een breuk zit of een storing

    ik had bv wel analoog dat wel steeds lijnen door me beeld bleek me kabel in de straat onder de grond beschadigt te zijn door graaf werkzaamheden die ooit gedaan zijn
     
  8. ja alles al geprobeerd voordat ik de storing hier plaatste.
     
  9. Wat zegt ziggo er zelf van ?
     
  10. lees mijn eerder bericht wat betreft de helpdesk bellen. Die bel ik dus nooit meer!!
    Als ik hierdoor niet geholpen wordt heb ik pech maar liever pech dan de ergenis die ik ga krijgen als ik de helldesk bel (ik spreek uit ervaring)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina