1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Internet geregeld weg

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Casa, 17 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Instellingen

    Dit zijn mijn instellingen in de router.
    IP Address 82.72.***.***
    Subnet Mask 255.255.254.0
    Gateway 82.72.***.1
    Domain Name Server 212.54.35.25, 212.54.40.25

    Hij krijgt automatisch de dns en alles toegewezen , dit probleem heb ik nooit gehad , heb nieuwe router gekocht (zelfde merk en type) en deze draait op dezelfde instellingen als de oude wat voorheen nooit geen problemen gaf.

    De router geeft nu 3 ip's af via zijn dhcp server voor de 3 pc's die aangesloten zijn
    192.168.123.110
    192.168.123.146
    192.168.123.198

    192.168.123.254 is het ip wat de pc ziet van de router en waarmee ik ook in de router instellingen kan veranderen.
    Router heeft zijn laatste firmware erin zitten.
    Ik zal morgen de instellingen die je aangaf eens proberen , in mijn pc staat alles op automatisch toewijzen


    Grtz Casa

    Grtz Casa
     
  2. De twee DNS servers, die de router toegewezen krijgt, zijn zeker niet slecht. In de test geven ze binnen zeer acceptabele tijd 100% goede antwoorden.
    Het probleem zit zo te zien in een beroerd slechte DNS implementatie in de router. Die is normaal al vrij zwak; op de mijne, die het 100% goed doet, doet hij er ruim 2x langer over dan m'n externe servers, maar de jouwe slaat alles. De jouwe zou je trouwens (voordat je op fixed overgaat) eens kunnen testen op:
    http://www.grc.com/dns/crashtest.htm
    Voor hetzelfde geld sterft hij ook nog onder load.

    De enige oplossing zonder kosten is mijns inziens inderdaad om alle PC's fixed te configureren voor externe DNS-servers (ip-adressen) en daardoor geen gebruik meer te maken van de router voor DNS.
    Naast de adressen die ik je al gegeven heb kan je als je dat liever hebt ook:
    212.54.35.25
    212.54.40.25
    gebruiken; daaraan ligt het namelijk niet.

    Tenzij je router dus onder de ziggo garantie valt, lijkt het uiteindelijk geen ziggo-probleem te zijn.

    Mees de Roo
     
  3. Welke software versie heeft de Eminent 4013?
    Volgens Eminent :
    ******************************
    CHANGE HISTORY
    ******************************

    ***R1.97d02 (05/06/21)
    1.Add Public Port and Private Port option in Virtual Server
    ***R1.97d02 (05/05/12)
    1.Fix dhcp renew problem
    2.Fix firmware upgrade UI error
    ***R1.96j40 (04/06/10)
    1.ADD L2TP WAN TYPE
    ***R1.96j40 (04/05/14)
    First Release.
     
  4. Ook ik heb sinds enige weken last van regelmatig wegvallend internet, vooral tijdens de middag/avond. Ik weet niet of het toeval is dat dit is begonnen rond dezelfde tijd dat Ziggo docsis 3 modems is gaan verspreiden of dat het daarmee te maken heeft. Ik heb geen router dus daar ligt het niet aan.

    Ik upload regelmatig grote bestanden en op de tijden dat internet regelmatig wegvalt merk ik ook dat de upload erg fluctueert. Binnen een paar minuten kan de upload dan schommelen tussen circa 300kB/s en inzakken richting 0 en even later weer gewoon tussen de 200 en 300kB/s. Als de upload helemaal naar 0 zakt kan ik dus ook niet meer browsen en downloaden.

    De download snelheid is wel gewoon constant. Als ik bestanden download zit ik continue op de maximale snelheid, ook als de uploadsnelheid fluctueert. Alleen als de upload helemaal naar 0 of bijna 0 zakt daalt ook de downloadsnelheid of valt de download helemaal weg.

    Ik heb ook meegedaan aan de docsis 3 test en tijdens de testperiode had ik dit probleem niet. De upload was wel minder stabiel dan de strakke 350kB/s die ik met het Motorola modem haalde meer bleef wel bijna altijd ruim boven de 300kB/s en de verbinding viel ook nooit helemaal weg.

    De problemen zijn pas begonnen rond dezelfde tijd dat Ziggo de nieuwe modems naar alle z3i klanten is gaan verzenden. Ik weet niet of het daaraan ligt dat ik sinds die tijd problemen heb of dat Ziggo rond die zelfde tijd andere aanpassingen in zijn netwerk heeft gedaan die deze problemen veroorzaken.
     
  5. Het klinkt inderdaad als een capaciteits-probleem. Die nieuwe modems kunnen dat verergeren omdat zij kunnen kiezen uit meerdere frequenties. De oude staan (zonder hard reset) min of meer fixed op één frequentie. Wanneer de nieuwe modems last krijgen van een te krappe capaciteit, zijn zij dus beter dan die oude modems in staat capaciteit bij elkaar te sprokkelen. Dit gaat ten koste van de capaciteit beschikbaar voor die oude modems.
    Heb je ook ziggo-telefoon en wat doet die op zulke momenten?

    Je kunt wat experimenteren met een harde reset; daar staat ergens anders een hele draad over. Daar kun je ook lezen dat het voor sommige forumleden een verbetering gaf, maar voor anderen een verslechtering.

    Wel moet je, op momenten dat je problemen hebt met je verbinding, in de komende tijd de beschikbare signaalsterkten (up en down) van je modem uitlezen. Doe er ook een paar bij op een moment dat alles goed gaat, ter vergelijking.

    Mees de Roo.
     
  6. Of probeer de Eminent uit te sluiten.
    Heb je ook problemen als je de pc rechtstreeks op het Ziggo modem aansluit ?
     
  7. Zonder de eminent heb ik geen problemen vandaar dat ik dacht dat de router kapot was en heb dus een exact zelfde weer gekocht.
    In deze zit volgende firmware
    R1.97e1

    In de oude zit R1.97d02 .


    Grtz Casa
     
  8. Wel, er lijkt sprake van een aantoonbaar voor beide versies geldende (software) ontwerpfout. Misschien heb je de mogelijkheid de nieuwe te retourneren of om te ruilen. Wanneer dit hun enige fout is, is er omheen te werken (fixed DNS IP's; op je oude router uitproberen), dus retourneren kost het minst.

    Mees de Roo
     
  9. Het lijkt er dus op dat ik een andere router moet kopen , enigste wat wazig is dat het voor die tijd altijd gewerkt heeft met deze instellingen en nu niet meer.
    Dat zou betekenen dat er bij @home/Ziggo iets veranderd is.
    Verbinding is niet altijd weg maar kan soms uren goed zijn met router.

    Grtz Casa
     
  10. Niks kopen; eerst die test (je wilt 100% zeker zijn dat er niet een tweede probleem zich achter het eerste verschuilt!), en wanneer alles dan goed loopt kan je met test en benchmark je routerboer om de oren gaan slaan.

    Mees de Roo
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina