1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Gaat dit werken???

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door Bvleer, 17 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Binnen enkele dagen stopt mijn KPN abonnement en ga ik via Ziggo bellen. Vorige week monteur hier gehad, die me vertelde dat op het moment dat ik geen kiestoon meer heb alleen een stekkertje in de meterkast moet insteken.Ik vraag me af of dat zo is:

    Ik heb 2 telefoons op 1 lijn. De 2 kabels van de telefoons komen nu in de meterkast uit, en zijn gemonteerd op het ISRA aansluitpunt. Zo te zien telefoon 1 op 1A en 1B, en telefoon 2 op 2A en 2B.

    Er zit ook een aansluiting op het ISRA punt om direct een telefoon aan te sluiten, deze wordt momenteel niet gebruikt. De bedrading van dit punt wordt geleid naar 1A en 1B.

    Nu zegt de monteur dat ik op het moment van overgang naar Ziggo alleen de bijgeleverde telefoonkabel in het modem moet doen, en de andere kant van de kabel in (de momenteel ongebruikte) telefoonaansluiting op de ISRA. (die dus gelijk is geschakeld met 1A en 1B). De KPN verbinding op de ISRA blijft dus intakt.

    Klopt dit? Zo ja, heb ik dan wel signaal op beide telefoons?
     
  2. Nee dit klopt niet, 2 signalen op 1 ISP duurde bij mij 14 dagen voordat ik kon bellen of gebeld worden !!!!! ik zie de ZIGGO adapt's hier wel weer verschijnen, zal ik eens raden ?.
     
  3. Ziggo vandaag gebeld: Ze gaan pas een monteur sturen als na overschakeling blijkt dat het niet werkt *!*#$^*^(#$*^*^!*^^@!!!!

    Dus: zelf maar gedaan. ISRA opengemaakt, telefoonkabels op schakelkastje gemonteerd, en schakelkastje voorlopig op de ISRA aangesloten met een RJ-kabeltje. Dit kabeltje hoef ik dan straks nog alleen maar in het modem te prikken.

    Trouwens, al even gechecked of er al een kiestoon op Ziggo te beluisteren was, maar nog niets. Is dit normaal? (nog niet overgegaan van KPN zoals gezegd).

    Kan altijd nog bij Ziggo aan de slag...:-)
     
  4. Hangt er een beetje vanaf hoever je modem al actief is, het kan zijn dat de telefoniepoort nog niet open staat. Je kunt eventueel even rechtstreeks een telefoon op het modem aansluiten om te testen, dus zonder je huis-bekabeling ertussen. Heb je dan ook geen kiestoon dan zal dat nog wel moeten gebeuren. Als je telefoon actief is (met of zonder nummerportering) moet ook het telefoonledje "Tel1" en/of "Tel2" continue branden bij een Motorola modem.
     
  5. Tel1 is oranje, Tel2 knippert groen. Geen toon als ik de telefoon rechtstreeks op het modem prik.
     
  6. Weet je zeker dat tel1 oranje knippert en dat dit niet het ledje erboven is (link). Tel-1 zou constant groen moeten knipperen en moet langzaam groen knipperen zodra je de telefoon opneemt.

    Als tel-1 knippert terwijl je de telefoon niet opneemt is het telefoon deel volgens mij nog niet ingesteld en moet je nog even geduld hebben.
     
  7. Cees:

    Je hebt gelijk, heb verkeerd gekeken. Tel 1 knippert constant groen. Nog even wachten dus. Hoelang duurt het gemiddeld na de installatie dat je daadwerkelijk met Ziggo gaat bellen en KPN finito is? (Kan deze vraag ook aan Ziggo stellen, maar heb hier meer antwoorden gekregen waar ik wat aan heb de laatste dagen dan van de klantenservice aldaar).
     
  8. Zodra je modem online is wordt normaal (als je tenminste de nummerportering via Ziggo hebt laten lopen en hen dus je KPN lijn hebt laten opzeggen) dit in gang gezet en krijg je ook van KPN een schriftelijke bevestiging met een datum wanneer je lijn overgezet wordt. Op die dag moet je Ziggo lijn gaan werken. Op het moment dat je telefoonpoort configuratie ingevoerd is zal je modem wel alvast gaan werken, dat kan een paar dagen voordat het nummer overgaat al zijn. Je kunt dan wel al uitbellen meestal maar nog geen inkomende gesprekken binnenkrijgen.

    Je zou nog kunnen proberen door af en toe (een of twee keer per dag) even je modem te resetten (uit en na 10 seconden weer aanzetten). Als je profiel aangepast is zal het modem dat ophalen bij de reboot en werkt dan je telefoonpoort misschien al.

    Mocht je een motorola modem hebben kun je ook de telefonie status zien in je modem via http://192.168.100.1 en inloggen met user:admin en wachtwoord:motorola
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina