1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Aanvragen Ziggo alles in 1 extra

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door marijn18, 17 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik sta op het punt om Ziggo alles-in-een extra aan te vragen, maar ik heb nog een aantal vragen.

    1. Wat is de levertijd van het complete pakket? Klopt het dat niet alles tegelijk komt? Eerst de modem en later pas de HD-ontvanger etc.
    2. Heb je de spullen sneller als je een gratis monteur besteld om alles aan te sluiten?
    3. Is het sowieso aan te raden om het door een monteur van Ziggo te laten doen of kan je het net zo goed zelf doen?
    4. Ik heb een draadloze router op het oog die ik wil bestellen. Sluit een eventuele monteur deze ook aan. (ik verwacht van niet) Mijn hoofdpc moet wel gewoon bekabeld aangesloten worden.
    5. Op het moment heb ik alleen TV via Ziggo, mijn internet loopt via adsl van Xs4all en mijn telefoon via KPN. Als ik het goed begrijp kan je Ziggo vragen dit allemaal op te zeggen en te regelen. Ik neem aan dat ze dit pas doen op het moment dat alles via hun loopt en goed werkt?

    Dit waren nog een aantal vragen waar ik mee zat en waar ik uiteenlopende dingen over las op het forum.
     
  2. 1. Je hebt grote kans dat je modem eerst komt en aantal dagen tot weken later je digitale (hd) ontvanger.
    2. Als je monteur bestel heb je zeker op dat moment je internet en wordt alles voor je aangesloten.
    3. Als je klein beetje technisch bent is het prima te doen, als je twijfelt of zeker wilt dat het direct werkt, bestel dan met monteur
    4. Als je de router mee besteld via Ziggo wordt deze aangesloten. Als je er zelf een koopt zal je dat waarschijnlijk ook gewoon zelf moeten aansluiten
    5. Stel deze vraag aan Ziggo over je internet, telefoon zegt Ziggo voor je op anders ben je je nummer kwijt. Dus niet zelf je telefoon opzeggen bij KPN!
     
  3. Ik had het complete pakket (modem en hd ontvanger) in 8 dagen binnen(weekend meegerekend).
    Heb vandaag het internet deel werkend gekregen, was niet zo moeilijk maar je moet niet in je haast dingen verkeerd intypen:oops:
    Oh en steeds als je de stroom van het modem afhaalt(dat moet een paar keer), even chillen want het duurt even voordat hij weer online komt.
     
  4. Ja, moet je wel speciaal aangeven bij je bestelling. Het zijn twee losstaande procedures.
    Nummerportering en dus beëindiging van het telefonie-abonnement bij KPN zet Ziggo in gang zodra je modem geactiveerd (geïnstalleerd en werkzaam) is. In de tussentijd bel je dus nog even verder over de koperlijnen. Zodra de kiestoon wegvalt, zet je de stekker over. De monteur zal je dit waarschijnlijk ook vertellen.
    Bij het bestellen moet je hiervoor het nummer opgeven, en ook de exacte tenaamstelling bij KPN.

    Het opzeggen van internet kun je eigenlijk beter zelf doen. Het heeft namelijk geen voordeel als Ziggo het doet, zoals bij nummerportering. Je abonnement wordt opgezegd gewoon volgens je contract, dus het volgt gewoon de opzegtermijn. Daarentegen is het voordeel van zelf opzeggen dat als er een kink in de kabel komt (je hebt een andere contractsduur dan je dacht), ze je dat gelijk kunnen melden, wat ze niet zullen doen als Ziggo het voor je opzegt.
    Als je het toch graag door Ziggo wilt laten doen, zorg er dan voor dat je je klant/contractnummer bij de hand hebt en dat je weet wanneer de eerste beëindigingsdatum van het abonnement is.

    Kortom, je zult enkele dagen dubbel telefonie betalen. Dat is beter dan zonder zitten, het is dus niet anders. Ook internet zul je misschien dubbel betalen, afhankelijk van je contractsduur en de datum waarop jij het bij Ziggo in wilt laten gaan. Twee weken dubbel internet is echter wel aan te raden. Mocht er dan iets misgaan met je bestelling, kun je daar nog op terugvallen.
     
  5. Oke bedankt voor de reacties! Denk dat ik er wel zo een beetje uit ben.

    Nog 1 ding waar ik over zit te twijfelen, zelf aansluiten of het laten doen door een monteur. Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voordat zo een monteur langskomt vanaf het moment van je aanvraag?
     
  6. Dat is niet te zeggen, hangt af van de beschikbaarheid in de regio. Op z'n vroegst exact een week later, maar vaak tussen zeven en tien dagen (afhankelijk van feestdagen en hoeveel monteurs al zijn ingepland).

    Als je via de website besteld is dit vaak op wat langere termijn, dit was telefonisch.

    Maar je kan dus wel zelf datum en dagdeel afspreken waarop de monteur langs moet komen.
     
  7. Zojuist alles-in-een pakket aangevraagd met monteur. 30 mei 's ochtends als dagdeel opgegeven. Ben benieuwd!
     
  8. Ik heb sinds afgelopen vrijdag Alles-in-1 Extra. Een monteur heeft het geïnstalleerd en hij kwam 2 weken na mijn aanvraag. Hij had waarschijnlijk wel eerder kunnen komen want bij het aanvraagproces geef je zelf de gewenste datum op en ik nam afgelopen vrijdag want dan ben ik altijd vrij. Zou me niks verbazen als het dus al na 1 week zou kunnen op zijn vroegst.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina