1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

'' ontvangen' gegevens niet goed op Nokia/IPAQ

Discussie in 'Internet - Email' gestart door marcel73, 17 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. 'ontvangen' gegevens niet goed op Nokia/IPAQ

    Allen,

    Sinds een aantal weken (overgang van @home naar Ziggo) krijg ik op mijn E60 (nokia) en IPAQ (windows mobile 6) als ontvangen gegevens de tijd/datum van het moment van verzenden en ontvangen.
    Dus alle mail die op dat moment 'binnnenkomt' heeft de zelfde ontvangst tijd. Op outlook en in de webmail werkt het prima.

    Zojuist de helpdesk van ziggo gebeld, en die geeft aan hier geen ondersteuning op te bieden ??!! en Tips als je software fabrikant vragen, en opnieuw synchroniseren...??!!
    En als ik dan verteld dat het altijd probleemloos gewerkt heeft, en nu niet meer en ik graag wil dat een incident wordt geregistreed, geven ze nogmaals aan dat ze het niet ondersteunen...

    Wie ervaart deze zelfde problemen, of heeft hier een oplossing voor?
    Of zijn er mensen die en Nokia of PDA gebruiken zonder deze problemen?

    m.v.gr.
    Marcel
     
  2. Klopt. Ziggo levert gewoon een dienst en de bijbehorende webmail. Wat jij vervolgens doet met 1 van de honderdduizen emailclients hebben zij niks mee te maken.

    Het klinkt wel enigszins naar iets in de software, maar ik ben geen expert. Je kan wel testen door bijvoorbeeld een gmailaccount te registreren, deze in je emailprogramma te zetten en te kijken of die hetzelfde probleem geeft. Zo kan je in ieder geval met zekerheid zeggen waar het aan ligt: de handling van de mail door de servers van Ziggo, of op de manier waarop je emailprogramma de mail binnenhaalt.
     
  3. Ik heb geen ervaring met E60 of IPAQ, maar ik heb de email-headers van Ziggo-mail vergeleken met die van diverse andere mailservers (tiscali, hotmail, gmail). Ik kon daarin (ook met header-analysing software) geen onregelmatigheden ontdekken.
    Allemaal bevatten een normaal uitziend "Date:" record (ongeveer sent time).
    (v.b.: Date: Sat, 16 May 2009 20:14:09 +0000)

    Aangezien ik niet inzie dat de feitelijke mail voor deze phones verschilt van die voor de PC (die pop-servers zijn niet helderziend), zijn er m.i. 3 mogelijkheden:

    1. Een zwakte van de E60 en IPAQ software maakt dat zij stuklopen op "iets anders" eerder in de header; zij vullen dan de received time in, i.p.v. sent time om geen leeg veld te presenteren; controleer hun fora/manuals hierop.
    2. Je hebt (per ongeluk?) een instellingsverandering op die phones uitgevoerd waardoor je received time weergeeft i.p.v. sent time (je kan dat op je PC's eenvoudig doen; op je phones weet ik dat niet en moet je dat uitzoeken).
    3. Je phones stonden altijd al ingesteld op het weergeven van received time, maar bij je vorige provider mislukte dat, waarop de phones sent time invulden om geen leeg veld te presenteren.

    Zonder verdere gegevens (email-headers die goed gaan en email-headers die fout gaan; je mag ze hier posten) lijkt het me voorlopig dat de helpdesk je probleem als Ziggo-probleem terecht heeft afgewezen.

    Mees de Roo

    PS.

    Ik zie wel een afwijking in die zin dat bij Ziggo het eerste Received record niet (altijd?) een timestamp heeft, maar dat zou de sent-time (laatste Received-record of Date-record) eigenlijk niet mogen beïnvloeden. Optie (1) lijkt dus waarschijnlijker te worden.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 mei 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina