1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Beeldkwaliteit

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door Painter, 16 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik denk dat men eerder "original' begrijpt dan alle andere termen 1080i, 720i enz. Dat is voor een 'leek' abacadabra en zal dezelfde leek deze instelling eerder laten staan dan gaan veranderen, althans zo lijkt mij dat. Dus moeilijker is het niet. Ik hoop wel dat deze met de komende Firmware-update er weer bij zit. Dan maar een paar dagen uitstel van de update....
     
  2. Ik denk dat het grootste probleem is dat de Ziggo medewerkers zelf deze opties niet begrijpen. Dat merk je al aan de onzin die ze verkondigen als het gaat over een S-Video signaal via een SCART aansluiting. Alle voor Ziggo personeel "moeilijk" te begrijpen of uit te leggen opties worden er maar uitgehaald onder het mom dat klanten daarvan in de war zouden raken.
     
  3. Klopt, want het is geen 720i, maar 720p :wink:
     
  4. Kijk zie je...de verwarring begint nu al :) Je hebt gelijk, nu haal ik ook alles door elkaar, gauw die mogelijkheid maar terugzetten dan :thumb up:
     
  5. Dit forum wordt door genoeg Ziggo-medewerkers gelezen en er zijn al genoeg verzoeken van forum-lezers geweest om deze optie terug te zetten.

    Een contactformulier gaat echt niet helpen, want de mensen die een Cisco hebben, maar geen forums lezen gaan deze optie waarschijnlijk niet eens missen.

    Of er nu 20-30 mensen op dit forum aangeven dat ze de optie graag willen zien of dat dezelfde mensen dit via een contactformulier doen maakt natuurlijk weinig uit (en zou ook voor Ziggo weinig uit moeten maken, als ze een beetje klantvriendelijk zijn).

    Feit blijft dat de mensen die inzien dat deze optie nuttig kan zijn bijna allemaal "techneuten" of "gadget freaks" zijn en niet de meerderheid van de gebruikers vertegenwoordigen. Je zult dan ook nooit een meerderheid krijgen die ervoor stemt om deze optie toe te voegen, tenzij je de gebruikers erop gaat wijzen via een vragenlijst o.i.d.

    Wat gewoon erg jammer is, is dat de Cisco deze optie standaard aan boord had (zie ook de door Ziggo meegeleverde handleiding), maar dat Ziggo hem op het laatste moment eruit heeft laten halen omdat ze bang waren dat het "te verwarrend" zou zijn.

    Laat de mensen toch zelf kiezen in plaats van voor ze te beslissen wat wat ze wel of niet zullen snappen.
     
  6. Zo'n contact formulier gaat sowieso niet werken want op de afdeling waar die contact formulieren beantwoord worden werken personen die niet in staat zijn om begrijpend te lezen. Resultaat: Een standaard reactie die niet in gaat op de inhoud van het contact formulier en waar je dus als klant in de regel absoluut niets mee kunt. Ik heb genoeg van die formulieren ingezonden om allerlei zaken aan te kaarten en iedere keer de meest domme reacties mogen ontvangen. Zinloos.

    Dat is eigenlijk ook weer zo krom aan die zogenaamde "gecertificeerde" ontvangers van Ziggo. Men garandeert dat ze goed werken met hun signaal, maar zie maar eens rechtstreeks bij Ziggo iets aan te kaarten als dat niet zo is. Er is geen enkele officiële ingang bij Ziggo waar je dit soort tekortkomingen, problemen en bugs in de "gecertificeerde" ontvangers kan melden zonder afgescheept te worden met reacties van personeel dat geen flauw benul heeft waar het nu precies om gaat. Lekker makkelijk zo'n garantie...
     
  7. Misschien vreemd maar heb net de hdmi kabel vervangen voor de scartkabel.
    Ik vind itv nu veel beter beeld hebben of ligt dat aan mij?
     
  8. Of het aan jou ligt kan ik niet zeggen, maar je haalt nooit de kwaliteit die HDMI geeft. Ten eerste is Scart analoog en HDMI digitaal. Wellicht is de HDMI-kabel niet van een beste kwaliteit? Ik weet zeker dat als je HD-TV wilt kijken een Scart-kabel niet voldoet, maar er zijn vast leden op dit forum die dat haarfijn kunnen uitleggen.
     
  9. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Dat zegt toch nog niets?
    Door slechte kwaliteit beeldverwerking kan een digitaal signaal ook een slecht beeld opleveren hoor.
    Er zijn zo veel factoren die van invloed kunnen zijn.
     
  10. Als je scartaansluiting een beter beeld geeft dan de hdmi, dan moet er ergens echt iets niet kloppen. Op HDMI hoort het beeld strak tot in de puntjes te zijn (uiteraard mits de HDMI uitgangsresolutie op 1080i gezet is). Beeld hier is beter dan op de Samsung 360, die toch ook geen slecht beeld geeft via HDMI.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina