1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

E-mailadres in contactgegevens wijzigen in Mijn Ziggo

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door SAICRJMPM, 16 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik was tot voor kort alleen Ziggo televisie klant en in mijn contactgegevens op de "Mijn Ziggo" sectie van de Ziggo website had ik dan ook het e-mailadres staan van mijn oude Internet provider. Sinds gisteren echter Ziggo Internet. Ik ga in "Mijn Ziggo" mijn contact e-mailadres dus veranderen naar mijn nieuwe Ziggo e-mailadres en dan komt er de melding "Bedankt, de wijziging is verstuurd en zal binnen 2 weken verwerkt worden".

    Wat is dit voor een administratie/automatisering? Een contact e-mailadres moet toch automatisch zonder handmatig ingrijpen verandert kunnen worden? Waarom moet dit handmatig geƫffectueerd worden? De website toon nog steeds het oude adres. Men gaat dit dus handmatig veranderen n.a.v. mijn update verzoek. We leven in een tijd van automatisering en dit kan niet direct online gebeuren? Erg vreemd hoe dit is opgezet.
     
  2. Het staat niet alleen bij MijnZiggo. Het verzoek komt binnen bij de administratie die dit ook in het klantensysteem moeten wijzigen. Daarna wordt MijnZiggo bijgewerkt. MijnZiggo is een weergave van wat er in het systeem staat, niet andersom. Daarom wordt gewoon dezelfde procedure gehanteerd als voor andere wijzigingen.
     
  3. Dan heeft men dit helemaal verkeerd opgezet. Mijn Ziggo zou gewoon uit dezelfde database moeten trekken als waar het administratiepersoneel inkijkt. Sommige zaken (daar hebben we nu net de automatisering voor) zou je automatisch moeten doen: een klant wijzigt zijn e-mailadres en het wordt meteen in de database verwerkt en ook meteen ziet de administratie de wijziging,. Dan pas ben je met IT en automatisering bezig. Degenen die dit hebben opgezet zijn echt totaal incompetent in systeemontwikkeling.
     
  4. Dat doen ze ook. En die database, daar moet het eerst in ingevoerd worden, en dat gaat net zoals alle andere wijzigingen handmatig. Waarom dat precies zo loopt, is wellicht meer iets voor iemand van Ziggo om toe te lichten die weet waarom dat zo is opgezet. Of is het gewoon zo dat de medewerkers het ook onhandig vinden maar dat niemand naar ze luistert, dat kan ook nog :roll:
     
  5. Ik werk in de IT. Ik ben programmeur. Neem van mij aan dat het technisch geen enkel probleem is een website te bouwen waarin een klant zijn e-mailadres wijzigt en dat de database dan in de programmatuur middels een SQL query wordt bijgewerkt en het e-mailadres netjes geupdated wordt. Allemaal automatisch. Komt geen mens bij kijken. Dit zoals het nu opgezet is is totaal belachelijk. Ik zie nog steeds mijn Alles-in-1 Extra pakket niet bij Mijn Ziggo. Als die systeemontwikkelaars van Ziggo verstand van hun vak hadden dan had je iets gebouwd waarin Mijn Ziggo meteen up to date is. Ik snap dit echt niet hoor. Ik vind dit zo merkwaardig.
     
  6. Ik ben ook ITer en snap het ook niet helemaal.

    Een bepaalde mate van ontkoppeling tussen "Mijn Ziggo" en de klantadministratie bergijp ik wel, in verband met beschikbaarheid, beveiliging en privacy. Je moet namelijk wel erg oppassen met een web systeen direct toegang te verlenen tot je centrale klantadministratie.

    Maar wat Ziggo nu doet is het andere uiterste: "Mijn Ziggo" leidt zo'n beetje een eigen leven. Ik heb zelf ook een mutatie uitstaan van een telefoonnummer, en die is al van drie weken terug.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 mei 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina